Gå til innhold

Boikott Peppes Pizza!

Anbefalte innlegg

Selv kjøper vi pizza når vi drar sørover - et par peppes resturanter der som vi alle syns har god pizza. Merksnodig, for de skal liksom følge samme oppskrift, men vi syns de to resturantene har utrolig god pizza, mens f.eks her i Trondheim kjøper vi svært sjeldent iom den smaker rett og slett ikke like godt.

Men å boikotte med å få med andre ... neh .... det får være opp til hver enkelt å benytte seg av det de vil. Liker man ikke maten, så ikke handle der - verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Det er som med WWE : fansen sier de vil boikotte produktet men likevel fortsetter de å se på Raw....dobbeltmoral ja :D

Lenke til kommentar

Etter det jeg har forstått på flere her, så ville de boikottet Peppes, dersom det fantes et bedre alternativ. Noe vi alle ønsker oss. Men dessverre så er ikke det helt tilfellet.

Når det står mellom Dollys, Pizzabakern, kebabsjappa og Peppes for de fleste, så faller valget på det minst dårlige.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Det koster Peppes 14 kr å lage en pizza, billigste pizzaen foruten margharita koster 220 kr. Klart det er overpriset, men så må man huske på at lønnen i Peppes ikke er dårlig sammenlignet hos en sjappe hvor pizza koster 100-150 kr.

Kilde?

Dette kan eg ikkje få til å stemme. Dersom eg tar utganspunkt i den beskjedne timeslønna på 100 kr i timen så betyr dette at Pizzaen må produserast på 8,4 minutter for at dei 14 kr skal dekke arbeidstida.

Då har eg ikkje tatt med kostnadane for sjølve pizzaen, eller straum til pizzaovnen, eller leige av butikklokaler, samt ein heil mengde andre utgifter.

Det er svært dyrt å produsere ting i Norge, og sjølv om ein kan spare inn litt penger på å produsere store kvantum (og kanskje også pre-fabrikere råvarene i utlandet) så trur eg ikkje at Peppes Pizza har dei heilt store profittmarginane.

Det som kanskje irriterer meg mest er at mesteparten av kostnaden for pizzaen er heilt uavhengig av kvaliteten på produktet. Så mesteparten av det du betaler for pizzaen går til å dekke lønninger og butikklokalet. Dette betyr at dersom dei hade auka prisen for ein pizza med f.eks 50 kr så kunne ein brukt nesten heile 50-lappen på betre råvarer.

Prisforskjellen på ein billig-pizza og ein kvalitets-pizza treng ikkje å være så stor sidan det ikkje er råvarene som er den fordyrande faktoren.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tilberedningstiden tror jeg er mindre viktig her. Hvis du ser bort fra steketid, tar det ikke i nærheten av åtte minutter å lage en pizza. Toppen ett minutt.

Hvis du ser i orginalposten min her nevner jeg markedsføringsbiten av Peppes. Og du betaler altså MYE for å holde dette i gang.

Før i tiden var Peppes billigere, og brukte bedre råvarer. En del av slagordet deres var "de beste råvarene". Jeg kan faktisk ikke se at de nevner dette noe sted lenger? Hvis man tror det er billigere å fryse ned og tine opp igjen mat tar man feil. Dette tilfører bare flere unødvendige trinn i produksjonen, og stiller enda høyere og kostbare krav til teknologien og verktøyene som er involverte. Det hadde faktisk vært billigere å lært opp de ansatte til å lage maten selv.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at dere klager så fælt over pizzaen til Peppes. Om man synes at de har smaksløs pizza, så er det synd-trist-leit for de det gjelder. Jeg for min del storkoser meg med pizza derifra. Heavy Heaven og Deeper Love slår alltid an.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har alltid foretrekket Peppes forran alt annet (utenom hjemmelaget selvsagt), men jeg forstår poenget til trådstarter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke orket å lese gjennom alt i tråden her, men jeg jobbet som sjåfør i Peppes i omtrent samme tidsperiode som TS skrev innlegget.

Det er sikkert veldig varierende holdninger fra restaurant til restaurant, men hos oss hvertfall var det alltid fokus på rask levering. Det ble aldri gitt instrukser om å spekulere i leveringstider osv. Man kom så fort man kunne, og noen ganger kom man etter 59 minutter, og noen ganger 63 og vi gav alltid uforbeholdent rabatt dersom pizzaen ble levert for sent. At den leveres etter en time er dog ikke synonymt med at den har ligget i bilen en time, men at det på travle dager kunne ta opptil en time, kanskje mer, før den i det hele tatt ble laget. Det er ganske klare regler og rutiner på dette med levering, men som nevnt, sikkert litt variasjon i forhold til hvor motiverte de ansatte er til å gjøre en god jobb eller ei. Personlig syns jeg peppes har skutt seg litt i foten med denne garantien siden den så ofte brytes.

Det er også et problem i forhold til at bestillinger skjer sentralt eller via internett. Da har restauranten null påvirkning i forhold til å gi kunden en forventning om når pizzaen kommer. Jeg tror flere kunder ville vært mer fornøyd med at en lokal sjåfør kunne sagt at pizzaen kom etter 1t30 min, enn at kunde måtte sitte å vente i uvisshet. Min opplevelse etter to år var at de fleste kundene var mer opptatt av å vite når pizzaen kom snarere enn at de potensielt fikk rabatt hvis den kom for sent. Det skapte også en helt uhorvelig mengde stress for meg som sjåfør. Fra peppes sin side sier de selvsagt at man aldri skal kjøre for fort eller bryte trafikkreglene, men på de verste dagene var det praktisk talt umulig å få jobben gjort uten å tøye den traffikale strikken til det ytterste. Tror jeg må bruke ganske mange hender for å telle opp alle trafikklovene jeg har brutt under levering av pizza... :p

Pizzadressingen kan også variere veldig på konsistens fra "kokk" til "kokk". Husker noen kokker alltid lagde den veldig tynn og flytende (æsj), mens andre fikk den tjukk og fin. Avhenger vel av hvor mye majones de bruker tror jeg. Den består hvertfall av i hovedsak rømme og majones samt små deler soyaolje og eddik, tørket gressløk og krydderblanding.

Det med bunnene er jeg helt enig i. De forsne bunnene, samt måten de tines og heves på lager for store variasjoner i resultatet. En batch bunner kan være helt prima, mens en annen batch kan være helt på trynet dårlig.

Prismessig er jeg også enig, derfor kjøper jeg pizza fra Dollys eller en lokal sjappe når jeg først bestiller :p Har vel kanskje noe med at etter å ha spist peppes pizza til middag 3-4 dager i uka i to år så blir man en smule lei smaken.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Selvsagt ville folk foretrukket å få maten tidligere, men nå siterte du meg helt ute av kontekst.

Jeg har tidligere jobbet i en lokal pizzarestaurant der jeg bor, og der var det ingen praksis på leveringsgaranti eller eventuell rabatt. Kundene ble istedet gitt et realistisk estimat på når maten kom frem og det var opp til de selv om de ville vente eller ikke og 99% valgte å vente uansett hvor lang tid det måtte ta, om det var 1 eller 2 timer spillte ingen rolle så lenge de visste når den kom. Etter to år i peppes var inntrykket det samme. Det verste folk visste var å ikke vite når maten kom, og rabatten var de nærmest likegyldige til sett opp mot skuffelsen over at maten ikke kom frem innen avtalt tid, som i peppes tilfelle alltid er "innen en time". På veldig travle dager tok vi dog selv affære og ringte kundene på forhånd og sa at maten ble forsinket, noe som ble satt stor pris på av kundene og forhindret mange sure miner.

Skal forøvrig komme med et stalltips: Bestill pizza til et bestemt klokkeslett. Dette blir alltid prioritert først dersom restauranten har mye å gjøre.

Lenke til kommentar

Godt tips.

Men jeg syns ikke en pizzarestaurant skal ha frihet til å velge når de selv skal levere maten til kunden.

Det er kunden som vet best, og kunden som er sjefen. Når han betaler deg penger bør han få produktet med en gang.

Når du sender inn en bestilling til mat, betyr det jo at du er sulten NÅ. Ikke om to timer.

Hahahaha! You made my day, takk!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...