Gå til innhold

Boikott Peppes Pizza!

Anbefalte innlegg

Jeg syns vel egentlig synd på en på en som elsker kantinemat. Da har du jo ikke peiling på hva virkelig kvalitetsmat er. Og så klarer du kanskje ikke å skille mellom det og maten fra kantina heller.

Sitter du der på julaften da, så har mor laget pinnekjøtt i fire timer, og så syns du det er akkurat like godt som all annen mat - for eksempel fra kantina.

Det gjør jeg ikke. Julemat er tross alt årets høydepunkt.

Men hvorfor syns synd på meg? Jeg liker jo både kantinematen OG flott mat. Jeg har absoltt ingen problemer å spise begge deler. Det er heller dere som har problemer, som ikke klarer å spise mat vi vanlige klarer å spise. Så, det er dere som har et problem med å være for kresne, ikke jeg. Jeg nyter det meste jeg får servert. :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal da ikke være noe problem å spise både kantinemat og luksusresturantmat, og faktisk like begge deler.

Men når det skal sies, så har ikke jeg dratt på Peppes siden jeg flyttet hjemmefra heller. Det er rett og slett fryktelig enkelt å lage bedre mat hjemme for mye lavere pris. Har tatt en litt annen retning enn de aller fleste andre jeg kjenner. Etter jeg flyttet for meg selv, så har jeg spist mye bedre mat, og sunnere enn jeg noengang har gjort før - og det er ytterst sjeldent jeg spiser ute. Hender jeg kjøper meg kinamat, eller sparer opp til en brasiliansk resturant i området (den er jaggu verdt de 450kr det koster å spise der!)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk klart å finne to, nesten ti år gamle bilder, av pizzaer på Peppes. Slik de var før i tiden. Bare se på hvor utrolig mye tykkere bunnene er, og for et trent baker-øye, ser du at de er ferskere.

Du ser også at kjøttet er annerledes, og jeg hadde nesten helt glemt slik den vanlige biffen til Peppes var før. Med god rødvinsmarinade, med tydelig preg av oregano og andre krydderier. Jeg kjenner den gamle smaken i munnen nå, av hvordan det var før. Slik er ikke kjøttet deres nå lengre.

Peppes har lenge kalt pizzaen sin for ekte amerikansk, men de er faktisk mest lik Chicago-stil pizza. Det ser man tydelig i disse bildene:

2cgy91h.jpg

2vlr8dg.jpg

Ja du ser faktisk at hele fargen og formen på pizzaen er annerledes enn den de lager nå. Jeg har spist Peppes i Oslo, Halden, Hamar og Bergen de siste åra. Så jeg tviler på at det er noen der ute som "mener den er slik enda der de bor".

Endret av Ramius
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hoy! That's what I'm talkin' about! (Bildet over) :dribble:

Må legge til min opplevelse. Kjøpte pizza fra Dolly i går, etter utallige nitriste pizzaflak fra Peppes. Kjøpte denne såkalte Jubileumspizzaen "Slangetemmeren" med tandorikylling, rødløk etc.

Når jeg fikk esken ble jeg overrasket over hvor lett pizzen føltes. Omsider da jeg kom hjem fikk jeg bakoversveis. Pizzaen lignet jo ikke det grann på promobildet til Dolly. Og hvor var det blitt av bunnen? Var ikke skorpe på den i det hele tatt. Fyllet gikk i ett med kanten, og det virket som tomatsaus var ikke eksisterende. Noe så tynt og trist skal du lete lenge etter, og smaken var heller ikke noe å skrive hjem om. Krydderet må ha fordampet i ovnen. :thumbdown:

Har smakt en pizza het lik denne før, og det var på den lokale Tyrkersjappa, og der koster ikke pizzaen langt nær så mye.

Skal nå kun gå over til en lokal restaurant som serverer sikkelig Amerikansk pizza og ikke dette kjedetullet. Klart det koster, men maten er i det minste god. Pizzabakeren kan jeg forøvrig og leve med inntil videre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det fæle med Peppes (og andre restaurantkjeder) er at de typisk konkurrerer ut ikke-kjede restauranter med markedsmakt. De har fordelene av et massivt markedsapparat, reklame i nasjonale medier og sterke merkevarer.

Jeg var heldig nok til å vokse opp på en plass med 2 ikke-kjede pizzarestauranter som lager norsk stil pizza(lik Chicago, men ikke voldsomt tykk). Disse lager begge norsk stil pizza som er langt bedre enn den du lager hjemme (noe de burde mtp. at de har egne pizzaovner) til priser langt lavere du får hos Peppes. Begge har og god atmosfære, i litt brun stil, slik at de er perfekte steder for å dra med kompiser for å slappe av med pizza og øl.

Det var mildt sagt en nedtur når jeg begynte i Forsvaret og så studier på plasser der det eneste som fantes av norsk/chicago stil pizzarestauranter var Peppes, Dollys og Pizzabakern. Jeg skulle ønske flere plasser i Norge hadde det samme tilbudet innen norsk/chicago-stil pizza som den lille plassen jeg kommer fra. Om disse kjedene ikke hadde eksistert hadde det vært lettere for andre å starte opp norsk/chicago-stil pizzarestauranter. Folk er dessverre flokkdyr og er merkelojale slik at disse kjedene holder stor makt over forbrukerne.

Ble sulten på pizza av å tenke på dette. Åhh gleder meg sykt til jeg skal hjem neste gang, da blir det ordentlig norsk-stil pizza :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi bestilte Pizza fra Peppes for noen uker siden. Etter at vi har ventet i litt over en halvannen time ringer vi de opp igjen for å høre hvor den blir av. Dama på telefonen forteller da at Pizza gutten prøvde å ringe oss mange ganger, men at det var ingen som svarte. Derfor hadde han kjørt tilbake å kastet den. Telefonen som de skulle ringe på lå på bordet hele tiden, ingen anrop. Mest sannsynlig skrev de vel ned feil Nummer elns (Ikke våres feil i det hele tatt fordi de får nr opp på skjermen når man ringer), men greit nok sånt kan skje. Problemet var at ho kjerring på telefonen var ei helt gigantisk bitch, skikkelig sånn "JA så han ringte MAANGE ganger, men dere gadd jo ikke å svare, så derfor kastet vi den bare. Sånn er det med det. Ikke vår feil daaahhH!!!"

Agh, man kan jo i det minste være litt høflig, litt mer "Ojsann her har det vist skjedd noe tull, det beklager vi." Mennn neida.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, det er ikke nødvendig. Du burde ringe tilbake dagen etter og spørre etter vaktsjefen så du kan klage skikkelig. De tok slike ting temmelig seriøst når jeg jobbet der, regner med de fremdeles gjør det.

-- P.s, av en eller annen grunn klarer jeg ikke å skrive vaktsjef uten "skj", så jeg brukte sånn 2 minutter på å fikse det... wow, tror jeg skal gå og legge meg ;)

Lenke til kommentar

@Carlgutt: fikk dere ikke pizza i det hele tatt? Ring opp neste gang og be om å få snakke med vaktsjef, så får dere sikkert halv pris neste gang.

Og ja, no offence tofagerl, de på sentralen er noen realle løkhuer en gang i blant :p

Vi la inn en ny hast ordre, men ombestemte oss rett etterpå fordi vi ble så jævlig sinte hele gjengen, så vi avbestilte den. Jeg ble egentlig veldig overrasket over at vi ikke fikk noe rabatt, f.eks. i det minste hastorde for vanlig pris. Jeg pleier ikke å være sånn veldig kravstor når jeg bestiller mat eller spiser ute. Jeg vet hvor jævlig det er når du jobber i mat bransjen og har en jævlig sint kunde som ikke gir seg, mens du nesten ber han på knær om unnskylding fordi, you know, "kunden har alltid rett". Men når DE har gjort en feil og så prøver de å skylde på oss. Det blir bare for dumt. Vi gadd ikke å ringe sjefen eller noe, skulle kanskje gjort det. Hadde blitt kraftig irritert om jeg fant ut at kundene ble behandlet slik, den restauranten mistet vel i overkant av 20+** kunder pga hendelsen.

** Ish...sikkert mange av vennene våres som bryter "avtalen" :p

Lenke til kommentar

Bor i Kongsberg og Peppes har svært dårlig rykte her. 50% av tida er pizzaen der slapp og med dårlig bunn. Klagde en gang på pizzaen jeg fikk tilkjørt og fikk neste pizza gratis. Greit nok det, men Pizza #2 var ikke stort bedre enn den første. Det eneste som stemte nå var prisen (2 dårlige peppes-pizzaer for prisen av en er ok).

Konklusjon: Kjøper ikke Pizza fra Peppes lenger.

Lenke til kommentar

Sant nok. Men jeg vet at de fleste avdelinger vil gjøre sitt beste for at kunden skal bli fornøyd, så det er bare å sende en e-mail og forklare hva som skjedde. Koster sentralen nada å legge inn neste orde som 50% :p

Sant nok det, jeg syntes Peppes drev profesjonell kundebehandling. Det er maten det er noe feil med og det virker ikke som de er interessert i å få opp kvaliteten.

Lenke til kommentar

Sant nok. Men jeg vet at de fleste avdelinger vil gjøre sitt beste for at kunden skal bli fornøyd, så det er bare å sende en e-mail og forklare hva som skjedde. Koster sentralen nada å legge inn neste orde som 50% :p

Sant nok det, jeg syntes Peppes drev profesjonell kundebehandling. Det er maten det er noe feil med og det virker ikke som de er interessert i å få opp kvaliteten.

Enig.. Personlig, så syns jeg de har gjort ganske mange brølere den siste tiden.

Lenke til kommentar

Det er jo andre pizzakjeder enn Dolly og Peppes. Hva med disse?

Ironi:

Jeg pleier å bestille fra Flamenco i Oslo. Jeg liker de. I forrige uke fikk de sekser i Aftenposten, og FØRSTE gang jeg bestilte siden den gang, var pizzaen såvidt lunken, og åpenbart ikke ferdig stekt. Har ikke fått så dårlig pizza på minst et år.

Lenke til kommentar

Det er jo andre pizzakjeder enn Dolly og Peppes. Hva med disse?

Ironi:

Jeg pleier å bestille fra Flamenco i Oslo. Jeg liker de. I forrige uke fikk de sekser i Aftenposten, og FØRSTE gang jeg bestilte siden den gang, var pizzaen såvidt lunken, og åpenbart ikke ferdig stekt. Har ikke fått så dårlig pizza på minst et år.

De har mao fått for mange nye kunder. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...