Gå til innhold

Boikott Peppes Pizza!

Anbefalte innlegg

jeg mener å huske at slike kjøpe pizzaer var betydelig bedre for tja 10 år siden ?

Nå synes jeg mer og mer bare er ræva.

Jeg elsket slik pizza før, var et høydepunkt, men idag sitter jeg alltid med en kjip følelse etter jeg har spist. GJelder ikke bare peppes, men generelt.

Jeg kunne betalt mye penger for en pizza jeg garantert hadde digga!

Vel, det er faktisk fordi det Peppes gjør har ringvirkninger for andre pizzaleverandører.

Det er vanskelig å finne gode pizzasteder her i landet, og de fleste kan egentlig ikke faget.

Her er min hjemmelagde kopi av Peppes sin American Way. Sånn ser ikke deres pizza ut lenger

j6rVcxjg_original.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg synes pizzaen fortsatt er rimelig god. Men jeg kjøper den så godt som aldri(bare når vi er mange), fordi prisen er alt for stiv. Vil mye heller gå på en gourmetrestaurant og legge på noen 50-lapper. Selv om jeg synes den er god, så pleier så godt som alltid å gå andre steder. Smaken på pizzaene er ikke veldig forskjellig fra andre steder, og jeg går derfor ikke til restauranter som krever over 200 for en stor pizza. Hadde derimot prisen vært den samme, ville jeg nok oftest gått på Peppes grunnet stort utvalg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helt riktig. Hermetisert champinjong har mer smak, fordi sopp trekker til seg mye veske, mens fersk champinjong gjerne kan tørke ut på pizzaen. Spesielt når du lager amerikansk, hvor den gule osten er lagret. Jeg bruker derimot fersk sopp på min italienske pizza, der ekte mozarella har mye mer veske i seg, som har en fin effekt på champinjongen.

Nå har jeg vel ikke sagt i denne tråden at hermetiserte grønnsaker er dårlig. Men jeg har derimot sagt at det er kjipt av Peppes å servere det, når de før skrøt av at de brukte de beste råvarene. Det er en selvmotsigelse, ettersom hermetikk ikke er rått.

I flere tilfeller må man nesten bruke hermetikk. For eksempel når det gjelder oliven, jalapenos og mais. Fersk oliven er ikke noe man spiser, det må alltid modnes i lake. Og jalapenos får sin spesielle syrlige sterkhet av å ligge i eddik.

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg mener å huske at slike kjøpe pizzaer var betydelig bedre for tja 10 år siden ?

Nå synes jeg mer og mer bare er ræva.

Jeg elsket slik pizza før, var et høydepunkt, men idag sitter jeg alltid med en kjip følelse etter jeg har spist. GJelder ikke bare peppes, men generelt.

Jeg kunne betalt mye penger for en pizza jeg garantert hadde digga!

Vel, det er faktisk fordi det Peppes gjør har ringvirkninger for andre pizzaleverandører.

Det er vanskelig å finne gode pizzasteder her i landet, og de fleste kan egentlig ikke faget.

Her er min hjemmelagde kopi av Peppes sin American Way. Sånn ser ikke deres pizza ut lenger

j6rVcxjg_original.jpg

Syns nå den der ser ut som det meste som forlater våre ovner. Såvidt jeg vet, kan man også bytte ut grønnsaker på pizzaen, free of charge.

Skal nok knipse et par bilder neste gang jeg er på jobb :)

Lenke til kommentar

Jepp, men Peppes sin er ikke like god lenger. Husk nå at hensikten med denne pizzaen, var å kopiere nettopp: Peppes.

Men ikke Peppes som det er nå. Peppes slik som i det gode minnet fra fortiden. Før alt var nedfryst

American Way var en av mine favoritter før, nå er det en heller trist pizza. I tillegg har jo Peppes sine kjøttboller blitt dårligere. Dette skjedde etter at de ble tilgjengelig for vanlige mennesker i butikken. Så begynte plutselig restaurantene med de samme kjøttbollene. De var annerledes før.

Før de fikk formen som elgebæsj.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Jeg tar heller Dolly sin litt overstekte enn den understekte deigmassen jeg får halvparten av gangene jeg går på pizzabakeren eller peppes. Syns forøvrig Ramius er inne på mye riktig her. Forøvrig syns jeg bildebruken er ganske morsom til tider, gjør ikke meg noe!

• Liker 3
Lenke til kommentar

En ting skal være sikkert. Man trenger verken soya, hvete, potetmel, sitronsyre og e-stoffer i kjøttbollene.

Har en mistanke om at fortidens Peppes-boller var foruten. Da så de mer naturlige ut også.

Jeg har noen kolleger som mer eller mindre alltid klager på maten man får servert i kantina på jobb. Enten er kjøttet av Soya, eller så er det horribel smak, eller så er det ikke smak, eller så er det en eller annen diffus grunn de kommer med.

Kanskje de har bedre smak enn meg, men fy... Jeg syns synd på de, der jeg gomler gladelig i meg store mengder mat jeg elsker.

Det samme gjelder vel egentlig Peppes Pizza. Jeg syns det er kjempegodt, og jeg syns synd på andre mennesker som ikke klarer å smake det gode som er der.

Lenke til kommentar

Jeg syns vel egentlig synd på en på en som elsker kantinemat. Da har du jo ikke peiling på hva virkelig kvalitetsmat er. Og så klarer du kanskje ikke å skille mellom det og maten fra kantina heller.

Sitter du der på julaften da, så har mor laget pinnekjøtt i fire timer, og så syns du det er akkurat like godt som all annen mat - for eksempel fra kantina.

Endret av Ramius
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...