Henrik C Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Er det virkelig fortsatt noen som tar Ramius seriøst? Flere, meg inkludert, har jo bevist gang på gang at "bevisene" hans rett og slett er løgn og oppspinn. Det eneste han har rett med er at Peppes bruker frosne pizzabunner. Jeg kan ikke huske å ha sett noen bevis i denne tråden, verken fra Ramius eller fra deg. Det har bare blitt slengt ut påstander, men ingen konkrete bevis. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Er det virkelig fortsatt noen som tar Ramius seriøst? Flere, meg inkludert, har jo bevist gang på gang at "bevisene" hans rett og slett er løgn og oppspinn. Det eneste han har rett med er at Peppes bruker frosne pizzabunner.Jeg kan ikke huske å ha sett noen bevis i denne tråden, verken fra Ramius eller fra deg. Det har bare blitt slengt ut påstander, men ingen konkrete bevis. Jeg har motbevist påstanden til Ramius om at prisene har steget så fryktelig mye, når de gjennomsnittelig har steget mindre enn lønnsveksten og inflasjonen (la med linker til dokumentasjon). Ergo har de blitt "rimeligere" i forhold til det generelle prisnivået. Flere (inkludert vebbiii) har også motbevist hans påstand om at en stor pizza koster 300 kroner (er bare å sjekke prislisten). Og en stor pizza holder til to personer, ikke en som han påstår. Påstanden om sveisede beger med rømmedressing har også blitt motbevist av flere på bakgrunn av egen observasjon. Det er lett å se om man faktisk sjekker hvordan begerne er bygget opp. Det er nok en del mer, men jeg gidder ikke å gå bakover i tråden for å sjekke hva jeg har glemt. Men er det virkelig nødvendig å gå flere runder på dette nå? Diskusjonen har gått i halvannet år. Kan vi ikke bare være enige om å være uenige, også kan de som er interessert ta for seg side 1 og lese seg fremover. 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Er det virkelig fortsatt noen som tar Ramius seriøst? Flere, meg inkludert, har jo bevist gang på gang at "bevisene" hans rett og slett er løgn og oppspinn. Det eneste han har rett med er at Peppes bruker frosne pizzabunner. Jeg kan ikke huske å ha sett noen bevis i denne tråden, verken fra Ramius eller fra deg. Det har bare blitt slengt ut påstander, men ingen konkrete bevis. Om du vil ha bilde av hvordan vi fyller rømmedressing på beger og klipser et lokk på, så skal jeg nok få ordna det? 1 Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Lager dere dressingen selv? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Lager dere dressingen selv? Rømmedressing er noe hver enkelt avdeling er ansvarlig for å lage selv ja. Det kommer ikke ferdig fra grossist eller fabrikk. Ikke som jeg har hørt om ihvertfall, maks upraktisk hvis man skulle få det ferdig tappet/laget fra fabrikk.. 1 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Men at den har blitt dårligere er det ingen tvil om. Jeg smaker jo at den består av mer soyaolje enn rømme. Dessuten lager jeg alltid min rømmedressing selv. Det er bare en liten bagatell å lage, og min blir ti ganger bedre, siden jeg bruker kvalitetsprodukter i den. Hvis folk ser på konsistensen til Peppes rømmedressing, så minner den svært lite om rømme. Selv lett-rømme, og det bør jo være en vekker for de fleste, når den heter "rømmedressing". Ellers er det riktig at nesten ingenting av det jeg har sagt er motbevist. Husk at jeg gjennom denne tråden har kommet med følgende påstander, som ingen har klart å motbevise: -Pizzabunnene er frossne Konsekvenser: Tørrere mindre luftigere bunner. Dokumentert med samtlige vitenskapelige forskningsrapporter på temaet. -Kjøttet er frossent Konsekvenser: Seigere og tørrere -Enkelte grønnsaker er frossne Konsekvenser: Naturlig smak forsvinner -Flere grønnsaker er fra hermetikk Konsekvenser: Naturlig smak forsvinner -Rømmedressingens kvalitet har falt (Forsiktig med å stole på Peppes-ansatte her, muligens varierer praksisen fra sted til sted) Konsekvenser: Smaker piss -Sausen er industrialisert (laget av maskiner, sendt i bøtter til utsalgsstedene) Konsekvenser: Storproduksjon gir en mer generisk smak, og fjerner ferskhetspreget den hadde før. -Prisen er høyere Dette har jeg innrømmet er feil, og skyldes i stor grad inflamasjon, selv om jeg kunne bevise at den faktisk var økt littegrann. Allikevel er det mer en psykologisk effekt her. Folk forholder seg ikke til pizza som de gjør til renter. En privat pizzasjappe i gata mi, har tatt 135 kroner for pizzaen sin i nå åtte år. Den vil nok koste det samme i lang stund framover. Utdypelse Hvis du kjøper pizzasausen til Peppes i butikken, ser du at den er laget av tomatpulp. Dette er den billigste delen av tomaten, fordi "pulp" produseres av rester etter annen tomatproduksjon. Stort sett er det snakk om veske og skallet som er igjen, som kvernes opp og ligner på tomatsaus. mens selve tomatkjøttet er borte. Dette er ikke et premium produkt, men Peppes selger pizza til premium priser. For meg er ikke det logisk, når andre langt billige pizzasjapper, lager bedre tomatsaus. Jeg mener også selve sausen smakte bedre før. Men dette blir en for lang diskusjon. Det er ingen matentusiast som vil debatere hvorvidt ferskvare er bedre enn frossenvare. Men allikevel gjøres det i stor grad i denne diskusjonen. Fordi deltakere ikke har peiling på mat. Min observasjon og research har bevist for meg, uten at jeg nødvendigvis har bevist det i like stor grad i denne diskusjonen, at Peppes har bygget seg opp i mange tiår, som leverandør av et kvalitetsprodukt. Det er de ikke lenger, men rir fortsatt på den gamle bølgen. Den bølgen ble skapt av et annet produkt, enn det de leverer i dag. Og Peppes har ikke gjort noe for å informere kunden om at produktet deres er endret betraktelig. Det hadde svekket inntekten deres. Men resultet blir at langtidskunder tror de betaler for det samme som de alltid har gjort. Peppes produkt før i tiden var følgende: -Ferske bunner, bakt hver dag -Tomatsaus med hemmelig oppskrift -Fem hemmelige oster -De beste og ferskeste råvarene Ingen av disse brukes i markedsføringen deres lenger, fordi de ikke gjelder produktet deres lenger. Men det er disse kriteriene som gjorde Peppes til et stort merkenavn. Og det er merkenavnet sitt de lever på nå, men dessverre, lite annet. 4 Lenke til kommentar
Flin Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Selv har jeg ikke spist Peppes på lenge, begynner vel å nærme seg to år. Grunnen er rett og slett at det finnes så utrolig mye bedre mat der ute. Er ingen god grunn til å spise der, som du sier i først post er maten dyr. Dyrere enn kvaliteten ti sier. For de av dere som befinner dere i Trondheim kan jeg anbefale et lite sted som heter Matute, tror det er sånn det staves, de har utrolig god mat. Prøv kylling pizzaen. 2 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Selv har jeg ikke spist Peppes på lenge, begynner vel å nærme seg to år. Grunnen er rett og slett at det finnes så utrolig mye bedre mat der ute. Er ingen god grunn til å spise der, som du sier i først post er maten dyr. Dyrere enn kvaliteten ti sier. For de av dere som befinner dere i Trondheim kan jeg anbefale et lite sted som heter Matute, tror det er sånn det staves, de har utrolig god mat. Prøv kylling pizzaen. Hehey. Den ligger ca 20m unna leiligheten. Har bare smakt på empanadasen der. Synes de har ganske bra pizza på den italienske i Nordre gate. Hvertfall sett i forhold til pris. 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Men at den har blitt dårligere er det ingen tvil om. Jeg smaker jo at den består av mer soyaolje enn rømme. Dessuten lager jeg alltid min rømmedressing selv. Det er bare en liten bagatell å lage, og min blir ti ganger bedre, siden jeg bruker kvalitetsprodukter i den. Hvis folk ser på konsistensen til Peppes rømmedressing, så minner den svært lite om rømme. Selv lett-rømme, og det bør jo være en vekker for de fleste, når den heter "rømmedressing". Jeg gir meg ikke helt på denne rømmedressingen. Vet du hva den egentlig består av? Hvor mange deler rømme det går i kontra olje og diverse andre ingredienser? Tipper du har vært meget uheldig med din lokale Peppes resturant eller hvor du nå enn har spist. Og hva mener du med konsistensen? Hvordan har den vært de gangene du har smakt den? Jeg syns nå den rømmedressingen jeg og alle de andre på min avdeling lager er ganske god. Men du mener vel at jeg ikke har nok matkunnskaper til å uttale meg om slikt. Og ja, rømmedressingen varierer fra avdeling til avdeling, det har jeg selv erfart. Følger man oppskriften helt nøyaktig, så får du den rømmedressingen som Peppes er kjent for. Og såvidt meg bekjent, så er det denne dressingen som har vært i firmaet siden tidenes morgen. Edit: Og hvilke grønnsaker er det som er frossne? Jeg har aldri sett frossne grønnsaker ankomme vår resturant Endret 1. oktober 2011 av Hotel Papa Echo Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Inflamasjon? Penger brenner opp? 1 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Fordi deltakere ikke har peiling på mat. Hvilken utdanning har du som gjør at du har så mye bedre peiling på mat enn oss andre? Og som i tillegg gjør smaken din så mye mer sofistikert og "riktig"? 3 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Fordi deltakere ikke har peiling på mat. Hvilken utdanning har du som gjør at du har så mye bedre peiling på mat enn oss andre? Og som i tillegg gjør smaken din så mye mer sofistikert og "riktig"? 15 års matlaging og lesing av kokebøker. Samt studier av mat ved reise, i flere land. Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Æsj... Peppes. Ikke bare smaker pizza'en lite, men service er helt på trynet også. Hvertfall her i Larvik.. 2 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Fordi deltakere ikke har peiling på mat. Hvilken utdanning har du som gjør at du har så mye bedre peiling på mat enn oss andre? Og som i tillegg gjør smaken din så mye mer sofistikert og "riktig"? 15 års matlaging og lesing av kokebøker. Samt studier av mat ved reise, i flere land. Fordi jeg har 10års "erfaring" med å lytte på musikk, betyr ikke det at jeg kan fortelle kompisen min (som digger Britney Spears) hva som er bra og dårlig musikk. Men for all del, respekt til dem som begynner å lage mat som 9åringer 2 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Fordi deltakere ikke har peiling på mat.Hvilken utdanning har du som gjør at du har så mye bedre peiling på mat enn oss andre? Og som i tillegg gjør smaken din så mye mer sofistikert og "riktig"?15 års matlaging og lesing av kokebøker. Samt studier av mat ved reise, i flere land. Jeg har laget mat i 25 år, men synes fortsatt at Peppes smaker godt. Nå har jeg riktignok ikke studert mat når jeg har reist, annet enn at det er spennende å prøve nye smaker. Poenget er at man har ikke dårligere smak enn noen andre bare fordi man har det du kaller dårlig peiling på mat, nettopp fordi smak oppfattes individuelt. Jeg har forklart deg dette tidligere, og jeg setter pris på om du slutter å påstå at de som liker Peppes har dårlig smak og dårlig peiling på mat. Det vil om ikke annet hjelpe deg til å fremstå som mer seriøs og en av grunnene til at jeg (og sikkert andre) går litt i "strupen" på deg i denne diskusjonen er fordi du har en egen evne til å provosere med nedlatende påstander og utsagn. 1 Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Ramius er en av få brukere her inne som jeg stoler på når det gjelder mat. Og han har riktig, peppes har blitt dårligere med årene. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Det kan ikke være så enkelt som at smaken deres har forandret seg i stedet? Når jeg var 10 år syntes jeg mcdonalds var det beste i verden. Nå hadde jeg antageligvis sultet ihjel i stedet for å spise det svineriet. 2 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Det kan ikke være så enkelt som at smaken deres har forandret seg i stedet? Når jeg var 10 år syntes jeg mcdonalds var det beste i verden. Nå hadde jeg antageligvis sultet ihjel i stedet for å spise det svineriet. Jeg har foreslått det tidligere i tråden, da jeg når jeg var yngre syntes selv Grandiosa smakte godt (nå orker jeg ikke smaken). Men det meste han/de ikke klarer å svare på, får ingen svar. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Tja. Jeg liker jo fremdeles pizza, jeg tror nok ikke problemet er at jeg har vokst fra smaken. For meg så ligger det heller i at selve kvaliteten er dårlig i forhold til pris. Det smaker jo helt ok, mye bedre enn en grandis, men det er ikke verdt prisen. Når man betaler i overkant av 200 kr for en pizza burde den være god, den burde ha bra råvarer og man burde ikke få kjøpt sausen på Rema. 2 Lenke til kommentar
darket Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 jeg mener å huske at slike kjøpe pizzaer var betydelig bedre for tja 10 år siden ? Nå synes jeg mer og mer bare er ræva. Jeg elsket slik pizza før, var et høydepunkt, men idag sitter jeg alltid med en kjip følelse etter jeg har spist. GJelder ikke bare peppes, men generelt. Jeg kunne betalt mye penger for en pizza jeg garantert hadde digga! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå