Joaaso Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Er nok en 2.7" skjerm. Det har jo vært snakk om at 60D skal være mindre enn 50D. ja det ser ikke så stort ut det huset der.. men er jo ikke godt å si om fyren har unormalt store hender eller ei:P Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Mindre enn 50D betyr jo ikke nødvendigvis at skjermen blir mindre. Håper den iallefall får 550Ds 3" 3:2-skjerm. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Men det er en 3:2 skjerm? Det er det viktigste Edit: Oooh, so close... Endret 11. august 2010 av dredg Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 håper det er en 3" skjerm ja.. ville blitt litt skuff å oppgradere fra 450D, hvor jeg sliter litt med at skjermen er for liten og uklar, og så blir skjermen bare enda mindre isteden.. Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) blir forresten ikke overrasket om navnet på denne ikke skulle bli "60D".. en gjenganger på potn-forumet som er lege av no slag, skal ha blitt fortalt av en pasient som er lydtekniker i filmbransjen at de nylig har testet ut det han kalte en "D9" som antakeligvis betød 9D da han også konsekvent kalte 7D for "D7".. kan selvsagt bare være tull hele greia, men jeg har ihvertfall tenkt tanken flere ganger selv -at kanskje 9D blir navnet istedenfor 60D, siden så mange kilder har hevdet at de ikke blir noen "60D" -og før eller siden må det jo åpenbare seg en slags logikk i bruken av xD-navna og 3D og 9D er jo ledige (samt partallene -hva skjer med dem liksom?) og for et prosumer-kamera under 7D vil jo "9D" være logisk.. Endret 11. august 2010 av Joaaso Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Første glimt av 60D? Sjekk forrige side før du poster?... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 blir forresten ikke overrasket om navnet på denne ikke skulle bli "60D".. en gjenganger på potn-forumet som er lege av no slag, skal ha blitt fortalt av en pasient som er lydtekniker i filmbransjen at de nylig har testet ut det han kalte en "D9" som antakeligvis betød 9D da han også konsekvent kalte 7D for "D7".. kan selvsagt bare være tull hele greia, men jeg har ihvertfall tenkt tanken flere ganger selv -at kanskje 9D blir navnet istedenfor 60D, siden så mange kilder har hevdet at de ikke blir noen "60D" -og før eller siden må det jo åpenbare seg en slags logikk i bruken av xD-navna og 3D og 9D er jo ledige (samt partallene -hva skjer med dem liksom?) og for et prosumer-kamera under 7D vil jo "9D" være logisk.. Det har jeg liten tro på. jeg mistenker det som du snakker om er et annet kamera - det går nemlig en del rykter om et helt nytt kamera; en hybrid-sak med vekt på video. Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) blir forresten ikke overrasket om navnet på denne ikke skulle bli "60D".. en gjenganger på potn-forumet som er lege av no slag, skal ha blitt fortalt av en pasient som er lydtekniker i filmbransjen at de nylig har testet ut det han kalte en "D9" som antakeligvis betød 9D da han også konsekvent kalte 7D for "D7".. kan selvsagt bare være tull hele greia, men jeg har ihvertfall tenkt tanken flere ganger selv -at kanskje 9D blir navnet istedenfor 60D, siden så mange kilder har hevdet at de ikke blir noen "60D" -og før eller siden må det jo åpenbare seg en slags logikk i bruken av xD-navna og 3D og 9D er jo ledige (samt partallene -hva skjer med dem liksom?) og for et prosumer-kamera under 7D vil jo "9D" være logisk.. Det har jeg liten tro på. jeg mistenker det som du snakker om er et annet kamera - det går nemlig en del rykter om et helt nytt kamera; en hybrid-sak med vekt på video. ja vet, men den omtales som et hybrid-flaggskip og sammenliknes med 1D'ene i størrelse og ble nevnt som FF.. ser ikke helt logikken da i å kalle den 9D (sett ifht. 7D)..? Endret 12. august 2010 av Joaaso Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 forøvrig, er mange som har etterlyst joysticken på disse bildene.. samtidig virker det som om feltet mellom det store hjulet og "set"-knappen har en funksjon.. er ihvertfall noen friksjons-riller der eller hva man skal kalle det.. kanskje joystick-funksjonaliteten er flyttet dit? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 ja vet, men den omtales som et hybrid-flaggskip og sammenliknes med 1D'ene i størrelse og ble nevnt som FF.. ser ikke helt logikken da i å kalle den 9D (sett ifht. 7D)..? Selv om det er 1D i størrelse, så er det ikke sikkert det er snakk om 1D prisklasse. Men er det FF så blir det dyrt. Og Canon har et godt innarbeidet system med med fire, tre, to og et siffer som skiller nivået. Synes det er rart de endrer på det nå. Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Og Canon har et godt innarbeidet system med med fire, tre, to og et siffer som skiller nivået. Synes det er rart de endrer på det nå. ja enig i det, det er vel først og fremst valg av nummere i xD-klassen (2stk med 1, ingen 3, så en 5 og 7) som kan få en til å lure på om de har noen plan for det der.. og samtidig har vil jo xxD serien nå 100 etterhvert, tilsvarende vil xxxD få et problem.. så på et tidpunkt må man finne på noe.. Endret 12. august 2010 av Joaaso Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 ja enig i det, det er vel først og fremst valg av nummere i xD-klassen (2stk med 1, ingen 3, så en 5 og 7) som kan få en til å lure på om de har noen plan for det der.. og samtidig har vil jo xxD serien nå 100 etterhvert, tilsvarende vil xxxD få et problem.. så på et tidpunkt må man finne på noe.. Det er et poeng. Det er mulig at de flytter XXD klassen opp et hakk slik at det blir 9D, 9DMkII osv. I såfall blir det nok lengre mellom modellene også. Da kan 3D være hybridmodellen. Og så kutter de ut xxD serien. Innen de har nådd 950D, så er nok den kategorien erstattet av speilløse kameraer som har en annen navn/nummereringsrekkefølge. Time will show. Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Det er et poeng. Det er mulig at de flytter XXD klassen opp et hakk slik at det blir 9D, 9DMkII osv. I såfall blir det nok lengre mellom modellene også. Da kan 3D være hybridmodellen. Og så kutter de ut xxD serien. Innen de har nådd 950D, så er nok den kategorien erstattet av speilløse kameraer som har en annen navn/nummereringsrekkefølge. Time will show. det er det jeg tenker og, men spørsmålet blir jo hvorfor ta endringen akkurat NÅ.. eneste man vel kan si er at introduksjonen av 7D var det som for alvor gjorde spørsmålet aktuelt.. men jeg har fortsatt mest tro på at 60D blir hetende 60D, men føler meg ikke sikker og hvis ikke synes 9D å være det klareste alternativet.. men ja, time will show.. vil tro vi er blitt litt klokere innen en uke eller to.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 I disse 3D-TV-tider kan nok navnet 3D skape en del gale forventninger til kameraet hos noen ferske kjøpere. Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 hehe, ja sant det og.. Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Skal ha nytt canon kamera om ikke lenge. Blir spennende å se hvordan et eventuelt 60d blir. Og når tid det kommer. Fryktelig lei av mitt 450 som bare frontfokuserer. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Fryktelig lei av mitt 450 som bare frontfokuserer. Akkurat det lar seg fikse - har du reklamert på det? Lenke til kommentar
a_m_e_s Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Første glimt av 60D? Sjekk forrige side før du poster?... Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Fryktelig lei av mitt 450 som bare frontfokuserer. Akkurat det lar seg fikse - har du reklamert på det? 3 gang det er inne til service nå. Fikses det ikke nå, så hever jeg kjøpet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå