Gå til innhold

Rykte - Canon EOS 60D - I ferd med å bli lansert?

Anbefalte innlegg

Jeg tilhører dem som en stund har trodd at det ikke blir noen Canon EOS 60D, rett og slett fordi gapet som eventuelt skal fylles mellom 550D/50D/7D er for "lite", både i forhold til tilgjengelige funksjoner samt pris.

Men det ser ut til at jeg tar feil, se vedlagte bilde som viser at 60D er tilgjengelig som modell på nedlastingssidene hos Canon i Taiwan.

Det hele kan jo være snakk om en skrivefeil eller en annen feil men noe sier meg at vi nå står foran en relativt snarlig lansering av EOS 60D...

post-19369-1267974206,4052_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tilhører dem som en stund har trodd at det ikke blir noen Canon EOS 60D, rett og slett fordi gapet som eventuelt skal fylles mellom 550D/50D/7D er for "lite", både i forhold til tilgjengelige funksjoner samt pris.

Men det ser ut til at jeg tar feil, se vedlagte bilde som viser at 60D er tilgjengelig som modell på nedlastingssidene hos Canon i Taiwan.

Det hele kan jo være snakk om en skrivefeil eller en annen feil men noe sier meg at vi nå står foran en relativt snarlig lansering av EOS 60D...

Virker som om det er noe i gjære. Japanphoto er tomme for 50D. Virker som om flere har lite av 50D også..

Lenke til kommentar

Det skulle ikke forundre meg om 60D ble på linje med 7D når det gjelder avanserte funksjoner, dette krever jo selvsagt en oppfølger til 7D.

Kanskje canon velger å nedprioritere videofunksjon på xxD serien, ikke veit jeg. Slik at avanserte brukere som ønsker video blir nødt til å velge 7D.

Litt off topic kanskje:

En ting jeg lurer på, noen testsider på nettet så fikk 50D dårligere resultater enn 40D. (husker ikke navnet på siden, men relativt kjent side der man kan sammenlikne kameraene opp mot hverandre)

Det jeg mener med dette er at dersom du sammenlikner en pixel på 40D og 50D så vil kvaliteten være bedre på 40D, men siden 50D har flere pixler så vil likevel sluttresultatet bli bedre på 50D grunnet større pixeltetthet.

Eller er jeg helt på viddene her?

Endret av to88he
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Og da har ryktene blusset opp igjen, har allerede vært snakket om dette i EOS 7D-tråden, men jeg nevner det her også.

http://www.canonrumors.com/2010/04/canon-60d-specs-release-cr1

60D Coming?

Yes it’s April Fools day, and I’ve received some crazy stuff. This seems relatively legit.

60D Specs

• 18mp (7D Sensor)
  • 11pt AF (New AF System)
  • Same Video Modes as T2i
  • Same LCD as T2i
  • 6fps
  • Not 100% VF
  • No Electronic Level
  • ISO 12800 Max
  • Prototypes are in the field

An announcement for the camera would be near the end of May/early June.

Lenke til kommentar

Det er opplagt plass til et kamera til mellom 550D og 7D. 50D er bra det, men uten videofunksjon og med forrige generasjons sensor er det nok stadig vanskeligere å selge. Inntil Canon faktisk lanserer 60D blir det nødvendigvis bare gjetninger både når det gjelder tidspunkt og spec, men specen fra canonrumors virker veldig realistisk.

Sannsynligvis blir det et lett modifisert 50D hus med 550D/7D sensor, bildefrekvens midt mellom 550D og 7D. Skjermen fra 550D, men to kontrollhjul og mulighet for micro focus justering. Søker og autofokus havner nok også mellom 550D og 7D. Personlig skulle jeg gjerne sett 7Ds autofokussystem, men Canon er nok redd for at 60D da ville stjele for mange 7D salg.

Tradisjonelt har Canon lansert rett før PMA (februar) og rett før Photokina (sommeren), men av og til slår de til på andre tidspunkt også. Første "normale" lanseringstidspunkt er altså juli/august og jeg blir litt forbauset hvis 60D kommer før det siden både 550D og 7D fortsatt er relativt nye.

Lenke til kommentar

Det hender at Canon lanserer ting i april også. Og i og med at ryktene er såpass spesifikk, så vil jeg ikke bli overrasket om det blir en lansering om en uke eller to.

Føler Canon at tiden er inne kan de selvføglelig lansere når som helst. Jeg har ventet på 60D en stund, ga opp og kjøpte 7D denne uken så da antar jeg det også var med å fremskynde lanseringen...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Canonrumours.com har kommet med litt flere nyheter/rykter:

Specifications

• 13.8 mp Sensor
  • 11 pt AF w/new technology on center af point
  • 6.5 FPS
  • Video as T2i (additional crop modes of 1080(2x) and 720(3.5x)
  • Native ISO (100-6400) H1,H2
  • 98% VF
  • Improved sharpness and one stop improvement over 7d in High ISO

kilde: http://www.canonrumors.com/2010/04/new-60d-specs-cr1/

Endret av azathosk
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

siste nytt om 60D

DIGIC V

There has been some rumblings lately about DIGIC IV being phased out in favor of the “V” in the upcoming 60D and 1Ds Mark IV. ..

60D Special Feature?

A regular has told me that the new feature for EOS will be GPS functionality.

Other suggestions I have received are Wifi and 120fps video. Both of which I’d say are highly unlikely.

Another person has said the camera will get a new form factor. It’ll be slightly smaller than the 50D and have no top down LCD. It would still be a sealed magnesium alloy body.

http://www.canonrumors.com/2010/05/digic-v-60d-more-cr1/

EF 60mm f/2.8 IS Macro. A claimed sighting of a prototype new Macro. An EF 60mm f/2.8 Macro IS. The tipster may have meant EF-S.

We’ve already seen a patent for the 60 Macro with IS.

A separate source has said to expect to see the new Macro with a 60D announcement.

http://www.canonrumors.com/2010/05/ef-60mm-f2-8-is-macro/

høres ikke dumt ut å lansere en 60mm sammen med en 60D, så kan hende det er noe i dette:P

Lenke til kommentar

høres ikke dumt ut å lansere en 60mm sammen med en 60D, så kan hende det er noe i dette:P

Det finnes jo allerede en ypperlig 60mm Macro for Canon crop, så den vil nok være for FF. Gode gamle EF 50mm Macro er jo moden for en oppdatering.

edit: Det blir spennende å se om 60D vil bruke SDXC eller CF kort.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Det finnes jo allerede en ypperlig 60mm Macro for Canon crop, så den vil nok være for FF. Gode gamle EF 50mm Macro er jo moden for en oppdatering.

edit: Det blir spennende å se om 60D vil bruke SDXC eller CF kort.

siden det kan virke som om man valgte 60mm til en EF-S macro, for å få noe som tilsvarte 100mm-macroen for FF, så burde det jo være naturlig å tro at også denne er ment for crop, særlig når FF allerede har fått en ny macro med IS.. men godt poeng ang. 50mm'ern.. hvis du er god på å lese patenter, kan du spore opp patentet av 60'en med IS og se om det er noe der som tilsier den ene eller den andre fatningen;-) anyway, jeg er mer interessert i linken til en evt. 60D enn en ny 60mm macro i seg selv, da jeg har solgt min 60mm uten IS:p hadde den hatt IS hadde jeg kanskje beholdt den, men tviler på at jeg kommer til å kjøpe en ny igjen..

Lenke til kommentar

Brennvidde for makroobjektiver - 60mm, 100mm, 180mm etc betyr ikke så veldig mye om det er fullframe eller ikke - fokuserer du helt inn på nærgrensen, så betyr brennvidden først og fremst hvor lang arbeidsavstand du får fra objektivet til motivet, og hvor utydelig bakgrunnen blir. Størrelsen på sensoren er bare hvor mye av motivet du får med deg - er det 1:1 makro så blir det like mye motiv som du har sensorstørrelse. Brennvidden betyr altså mest for arbeidsavstand - men bruker du objektivet til andre ting en makro, så betyr selvfølgelig effektiv brennvidde en hel del. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Hadde vært innmari tøft med en kommende 60D-modell, men kilden din fra Canon-siden fra Taiwan er nok ikke helt korrekt. Følte det var noe rart med bildet du har lastet opp, så prøvde selv å finne siden på Canon Taiwan. Det gjorde jeg også...

post-215025-1274194422,9554_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Følte det var noe rart med bildet du har lastet opp, så prøvde selv å finne siden på Canon Taiwan. Det gjorde jeg også...

Det var ingen verdens ting i veien med det bildet. Det stod opprinnelig 60D, men det ble fjernet etter noen dager, da bildet begynte å sirkulere på diverse forum.

De fleste tror at det rett og slett var en skrivefeil, og at det var det gamle D60(2002) som skulle inn på den menyen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
det spekuleres i om det kan komme en canon-lansering i morra, med 60D som heteste kandidat, skjønt CR nevnte 2000D i går igjen også. Men 60D ryktene har intensivert i det siste og virker kanskje litt mer "samkjørte" noe som gir meg en følelse av at det kan være noe i dem ihvertfall.. men selv har jeg mest tro på en august-lansering i tråd med tidligere xxD-lanseringer.. Endret av Joaaso
Lenke til kommentar
New Info

I received some info that the “Special Epic Event” will in fact be a wedding photography seminar.

We’re told no 60D announcement on July 13, but expect it in August.

We shall see.

regnet nesten med det, så da er det august neste vil jeg tro.. forøvrig godt poeng her:

There’s an event coming September 2 to September 3, the Canon EXPO 2010. This event comes every 5 years, there’s no way Canon goes into it without showing the goods.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...