Gå til innhold

Vil inn i militæret men svarte feil på narkotika på militær sjekk.

Anbefalte innlegg

Fekk ett Brev ifra militæret for en stund siden, og der skulle eg svare på 40 ulike spørsmål på internett, og eg svarte eg hadde prøvd Narkotika engang. Det er sant. Mine foreldrer sa eg skulle vera ærlig på det spørsmålet.

Og det er sant eg har prøvd. Men bruker ikke nå.

Ka vill sje? kommer eg ikke inn :(?

Kommer det stå på mine papir?

Endret av sinder18
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir stående på dine millitære papirer ihvertfall.

En millitær karriære og førstegangstjenesten er antagelig helt utelukket, ellers tviler på at forsvaret går videre rettslig mot de som svarer ja der.

Du kan ringe VPV på 03003 og høre om det er mulig å endre på dette svaret.

Lenke til kommentar

En millitær karriære og førstegangstjenesten er antagelig helt utelukket, ellers tviler på at forsvaret går videre rettslig mot de som svarer ja der.

Takk, ringte dem nå. men var stengt så må ringe igjen imorgen.

Men tror du dem vill tro på meg om eg sier eg trykkte feil på spørsmålet?

Eg vill veldig gjerne inn i forsvaret/militæret,siden eg ikke har noen bra utdannelse eller 0 i karaktere så må eg vise en god jobb i forsvaret/militæret. Så vill virkelig inn.

Om eg får min psykolog til og snakke med forsvaret kan mulighetene for og komme inn bli større da?

Hva burde eg si til forsvaret/militæret

Lenke til kommentar

Eg vill veldig gjerne inn i forsvaret/militæret,siden eg ikke har noen bra utdannelse eller 0 i karaktere så må eg vise en god jobb i forsvaret/militæret. Så vill virkelig inn.

Om eg får min psykolog til og snakke med forsvaret kan mulighetene for og komme inn bli større da?

si at du rett og slett kryssa feil på den undersøkelsen?!..er vel mulig og få kunne rette det opp?

Lenke til kommentar

Og krysskjekker med alle som heter Sindre ? :p

Jeg hadde sagt at jeg trykka feil, og IKKE TILSTÅ WHAT SO EVER! Om de sier at prøving ikke har noe å si, har du fortsatt ikke prøvd. I tjeneste får heller ingen andre vite det.

Lenke til kommentar

Tidligere ble man stilt dette spørsmålet av en lege på sesjon, og jeg vet ikke hvordan det behandles idag, men...

Jeg vet om folk som har svart at 'ja, de har prøvd hasj én gang' eller lignende, og som har fått gjennomføre førstegangstjeneste hvor ikke hvem som helst havner, feks Grensevakten (begrenset politimyndighet, krever sikkerhetsklarering). Det kan selvfølgelig være at legen har tatt det positivt (ærlighet), tenkt at det var uvensentlig, og ikke notert det ned, men jeg tror faktisk du kommer lenger med å være ærlig selv om det vanskelig kan etterprøves at du løy om å aldri har prøvd så samt det ikke er under 6-9 måneder siden (hårprøve).

Hvis man derimot blir tatt for bruk eller oppbevaring av narkotiske midler (mange steder fører de narkohunder over bagen din ved ankomst), er det på hue og rævva ut samt politianmeldelse!

Lykke til!

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Dette som kommer fram mange steder i denne tråden er helt feil, mange ungdom idag har prøvd hasj og diverse andre narkotika, og er allikevel befal og aktiv i forsvaret. Det viktigste er at du ikke gjør det nå lengre liksom, det er med og avgjør om du får sikkerhetsklarering eller ikke. Selvfølgelig kan du gjennomføre førstegangstjenesten ved å ha prøvd sånt en gang. Mange gjør større feil i livet enn det og er aktive i forsvaret.

Mange av tjenestene i forsvaret består av såpass mye sitting på rompa uansett. Så kan ikke skjønne noe annet.

Lenke til kommentar

VPV har ikke helgevakt, så du må nok vente til i morgen.

Hva dem vil tro er vanskelig å si, jeg vet ikke om du får endret det i det hele tatt.

At du har en psykolog taler ikke for din sak i det hele tatt.

Personer med psykiske problemer(antar du har det ettersom du har psykolog) er ikke noe forsvaret er veldig ivrig på å ta inn, spesiellt når de ikke tar inn så mange. Jeg vet ike hvor lurt det er å få din psykolog til å snakke med forsvaret, det kan være lurt eller dumt.

Phinex: Ja, mange har prøvd, men dette vet ikke forsvaret om.

Som jeg har nevt har forsvaret mer enn nok folk å ta av, de har friheten til å ikke velge folk som har prøvd narkotika. Denne valgfriheten var ikke like stor før.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Altså, hvis alle kunne sluppet unna fgtj bare ved å krysse av for at de har prøvd narkotika så tror jeg det er noe galt. Men jeg vil påstå at det lønner seg å være ærlig.

Jo kortere tid siden du prøvde det jo mer negativt er det.

Lenke til kommentar

men jeg tror faktisk du kommer lenger med å være ærlig selv om det vanskelig kan etterprøves at du løy om å aldri har prøvd så samt det ikke er under 6-9 måneder siden (hårprøve).

Hvis man derimot blir tatt for bruk eller oppbevaring av narkotiske midler (mange steder fører de narkohunder over bagen din ved ankomst), er det på hue og rævva ut samt politianmeldelse!

Lykke til!

På en hårprøve så ligger narkotika i 100 dager. Men og gjera en hårprøve koster mangen 1000 kroner.

Og smuggle Narkotika i en Bag er det dommeste eg har hørt. Bedre og legge det i en kondom og så svelge det.. Men Driver ikke på med stoffer lenger. Kommer ikke noen vei med og bruke det.

Pisseprøve = 60 dager visst du er en hverdags bruker, (bare prøvd det noen ganger så ligger det i 2-3 uker)

Blodprøve = 12-48 Timer

Hårprøve = 100 Dager

Men takker for svar, Skal ringe dem imorgen og få ordnet i dette.

Endret av sinder18
Lenke til kommentar

Du bør ikke gjøre om på svaret. Så lenge det er fortid, og du er ærlig, så går det stort sett greit.

Men du går til psykolog, og har tydeligvis en hel del erfaring med narkotika og den slags, så det spørs om forsvaret vil ha noe med deg å gjøre uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du bør ikke gjøre om på svaret. Så lenge det er fortid, og du er ærlig, så går det stort sett greit.

Men du går til psykolog, og har tydeligvis en hel del erfaring med narkotika og den slags, så det spørs om forsvaret vil ha noe med deg å gjøre uansett.

Eg går ikke til psykolog pga narkotika. Har endel store social/angst problem pga grov mobbing og sånne ting. Men folk med Store sociale problem og angst kan vell gå i militæret?

Lenke til kommentar

Du blir nok likevel nødt til å fylle ut masse spørsmål om narkotika og andre opplysninger når du skal søke om sikkerhetsklarering. Der er det blant annet spørsmål omd u har blitt dømt før eller gått til psykolog osv. Men du kan alltids snakke med legen under rekrutten eller sesjon og fortelle hvor mye du vil inn i forsvaret. Fortid er fortid, noen mennesker forstårt det, andre ikke. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
På en hårprøve så ligger narkotika i 100 dager. Men og gjera en hårprøve koster mangen 1000 kroner.

Og smuggle Narkotika i en Bag er det dommeste eg har hørt. Bedre og legge det i en kondom og så svelge det.. Men Driver ikke på med stoffer lenger. Kommer ikke noen vei med og bruke det.

Pisseprøve = 60 dager visst du er en hverdags bruker, (bare prøvd det noen ganger så ligger det i 2-3 uker)

Blodprøve = 12-48 Timer

Hårprøve = 100 Dager

Vel to måneder siden, men...

I følge en artikkel i Forsvarets forum skal hårprøver kunne påvise narkotikabruk år tilbake, så de 6-9 månedene jeg har fått fortalt virker ikke akkurat urealistisk. Selvfølgelig vanskelig å påvise narko fra hår man ikke lenger har, så hårlengde vil naturligvis spille en avgjørende role.

Mulig det er en kostbar test, men det virker ikke å ha mye å si på GSV, for bare en enkelt markering fra narkohundene førte til prøver om du nektet for det under avhør. Forøvrig ikke en dum ting med tanke på at vi etterhvert var i skap tjeneste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...