krutselno Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg har en Netgear WPN824v2 som til tider kobler fra to av tre maskiner i nettverket mitt. Det er tilfeldig hvem som sitter igjen med nettverksforbindelsen..det jeg må gjøre for å rette opp problemet er å logge meg inn på ruteren og skrive inn passordet på nytt og klikke "apply"...deretter kommer alle på nett igjen..hva i all verden er det som skjer? Det har skjedd over en lengre periode, uansett om jeg bruker Vista eller Windows 7..nå bruker jeg Windows 7 på alle tre... Lenke til kommentar
Pondi Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Står maskinene koblet direkte i den interne switchen eller over trådløst? Prøv også å oppdatere firmware på den... Hjelper i mange sammenheng. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Alle er koblet til trådløst.. Nyeste firmware er i bruk... Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Har også åpnet noen porter slik at torrent skal fungere, men det hjelper lite når jeg bare har nett i 5 min av gangen..med unntak av når jeg bruker kabel... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Møkkarouter med lite RAM... Foreslår at du skaffer deg ny type. Dersom du har routermodem fra ISP, så kan du koble Netgear om til aksesspunkt. Da vil den trolig fungere. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 Koble om til aksesspunkt? Hvordan gjør jeg det? Har et Thomson 816 modem fra NGT.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Det er vel ett annet nummer på det routermodemet :-) Logg deg inn på Netgear. 192.168.1.1 (?). 1) Sett lan til å ha subnettet 10.0.0.x og nettmaske 255.255.255.0 . Sett så f. eks ruteren opp med adressen 10.0.0.10. (Dette gjør vi for at vi skal kunne nå den trådløse "ruteren" i etterkant av at DHCP er slått av) 2) Slå av DHCP (LAN) i ruteren. 3) Ethernetkabelen som kommer fra rutermodem skal du nå sette i en av LAN portene du har på den trådløse ruteren. Du har nå et felles nettverk som får ipadresser fra routermodemet. 10.0.0.1 er routermodem 10.0.0.10 er trådløsrouter 10.0.0.x er PC. Endret 27. mars 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Prøvde å gjøre som du sa, men må ha gjort noe galt. Kommer ikke på Internett lenger. Har prøvd å reserte ruteren fra ngt og aktivere den flere fanger nå, men det fungerer ikke.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Du må uansett ha internett på routermodemet før du kan få resten til å fungere. Prøv å koble deg direkte til modemet i første omgang. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Du må uansett ha internett på routermodemet før du kan få resten til å fungere. Prøv å koble deg direkte til modemet i første omgang. Jeg bruker kabel direkte fra rutermodemet nå, men får det fremdeles ikke til å fungere..Jeg har kontakt med modemet og kan logge meg inn på det, men jeg klarer ikke å opprette noen forbindelse til internett.. Endret 2. april 2010 av krutselno Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Dette vises inne på ruteren: TypeA_1 Vis mer... Link Status: Nedkoblet type: PPPoA Siste feilmelding: Nedkoblet av bruker Feil i Internettforbindelse TypeA_2 Vis mer... Link Status: Nedkoblet type: PPPoA Siste feilmelding: Nedkoblet av bruker Feil i Internettforbindelse TypeA_3 Vis mer... Link Status: Nedkoblet type: PPPoA Siste feilmelding: Autentisering feilet Feil i Internettforbindelse TypeB_1 Vis mer... Link Status: Nedkoblet type: PPPoE Siste feilmelding: Nedkoblet av bruker Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Routermodemet skal egentlig koble seg opp automatisk (tror jeg). Litt usikker på hva som skjer etter en reset. Du kan jo kontakte NGT og høre hva de sier. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Har sett overalt på internett og det ser ut som om jeg bare skal aktivere det etter en reset, noe jeg har gjort... Det rare er at alle lampene lyser...power selvfølgelig, ethernet, og DSL, og det betyr jo at linjen fra modemet til NGT skal være i orden...men jeg kommmer meg jo ikke på nett, takk for at naboen har et ubeskyttet nettverk selv om det er veldig veldig tregt kommer jeg meg jo på nett... får prøve å ringe NGT i morra når de har oppe.. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Manglet et brukernavn og passord som ikke fulgte med da jeg fikk levert utstyret fra NGT eller som sto inn på sidene "mine" hos Nextgentel...står heller ingenting om det på kundesidene deres, men er vel en grunn for at de har et proff abb med dyr tlf support, hvis du gjør noen endring MÅ du ringe og betale 14 kroner minuttet fordi de ikke har levert nok informasjon i utgangspunktet... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Det normale er at det følger med et 8-sifret kundenummer og et passord du skal bruke på et A4-ark. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Brukernavnet var kundenummeret med noen små modifikasjoner...som var ganske vanskelig å gjette hvis man ikke visste hvordan.. Legge til P foran fjerne tall nummer to og trekke fra 10000 hadde de skrevet det på arket mitt i stedet for å skrive at ved en evt aktivering av ruter må jeg bruke mitt kundenr så hadde det ikke vært noe problem...men.... Siden min ruter i følge deg er en møkkaruter Har du noe forslag til en grei en? Trenger bare en som takler 3 pcr på nett samtidig...uten at den koster skjorta.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Linksys WRT160N får du på dustinhome.no for 495. Har 100Mbit ethernet og 11n. D-link DIR-655 koster under 800, har Gigabit og litt bedre trådløsdekning enn WRT160N. Skal du kjøpe enda billigere så er D-link DIR-300 et bra kjøp til ca 250! Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Okei, takk for tips og hjelp, har prøvd å forandre "channel" til 1 i stedet for 6, siste sjanse, ellers blir det ny ruter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå