devnullnor Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Skal kjøle prosessor (Intel i7), MOSFET's, RAM, en harddisk, to skjermkort (Radeon 5970). Kjøling av RAM og mosfets er ikke direkte nødvendig, men det vil gi et mer stabilt system. Jeg skal også ha et par mikrokontrollere inni denne maskinen (PIC kontrollere som skal styre en robotarm for et webkamera), og spesielt derfor vil jeg kjøle mosfetene. Bør jeg ha to kjølesystemer for dette, eller bare en ekstra stor pumpe? Takk for svar. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) 2 looper vil jo gi bedre temperaturer gjevnt over på de forskjellige komponentene. Det finnes jo endel billige pumper som ikke yter så værst, så det kan fort bli en fordel med 2 looper. Dersom du går for en 18w Laing-pumpe vil det klare å drive systemet helt fint alene, men temperaturene på de forskjellige komponentene vil påvirke hverandre i større grad. Her har du en billig og fin pumpe, som ikke koster skjorta: http://www.aquatuning.co.uk/product_info.php/info/p7490_Phobya-DC12-260-12Volt-Pump.html Endret 9. mars 2010 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå