hallvardbs Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hei! Jeg har nettopp gått i anskaffelse av Windows 7 på min PC som opprinnelig ble levert med Windows Vista. Problemet er at maskinen krasjer o.l. veldig ofte, og av en eller annen grunn funker ikke dette som det skal. I tillegg likte jeg mye bedre Vista enn 7. Jeg har prøvd å finne ut hvordan jeg kan Gjenopprette Fabrikkinnstillinger på min Toshiba Satellite L300, men klarer ikke å finne ut av det. Kan noen hjelpe meg? Takk Lenke til kommentar
Johnny Thrust Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hei Hvis du ikke fjernet recoverypartisjonen når du installerte Win7, så trykker du [F8] i BIOS-bildet, og velger reparer. (ja, jeg vet dette er det samme alternativet som til Win, men man går inn via denne likevel). Når du er kommet deg inn på "reparer", kan du velge å kjøre full fabrikkinstilling derfra. Hvis du fjernet recoverypartisjonen når du kjørte inn Win7, så må du frem med CD`en som fulgte med maskinen når den var ny. Boot fra denne -W Lenke til kommentar
hallvardbs Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Når jeg går inn på denne menyen etter jeg har trykket på Reparer, kommer det opp flere alternativer. Har prøvd ut de fleste. Når jeg velger systemgjenoppretting, endrer det tilbake slik som det var for ca. 1 time siden. Trodde det gikk an å derfra gjenopprette fabrikkinnstillinger, noe som ikke går. Så hvilket alternativ skal jeg velge fra denne menyen for å få den tilbake til fabrikkinnstillinger? Pga min manglende kunnskap på data, er jeg ikke sikker på om jeg fjernet recoverypartisjonen. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Du gjør slik det nevnes her: 1. Restart the computer. 2. Repeatedly tap the F8 key until you see the Advanced Boot Option Screen. 3. Select Repair Your Computer and hit Enter. 4. Select your country >> OK. 5. On the System Recovery Options Screen select Restore Application. 6. Follow the on-screen instructions. 8. When prompted, select on "Full Factory Recovery" 9. Select Next >> Yes. 10. After a couple of minutes the recovery will be completed. Eventuelt kan du bestille en Recovery DVD fra Toshiba. Endret 8. mars 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
hallvardbs Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Tror bare jeg må bestille ny Recovery DVD.. Men takk for hjelpen, folkens ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå