MrAvionics Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hei. Noen som vet hvilket munnskullevann som er best? Bruker for tiden denne: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-937257.aspx Finnes det noen bedre? Lenke til kommentar
War Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hvorfor tar du munnskyllevann? Fluor? Ånde? http://www.listerine.no/ Denne er knallgod, men den er sterk. Tanlegen min sa at jeg burde bruke en med fluor i og det var alt man hadde bruk for. Dvs colgate eller lignende som ikke svir som snekkern når du skyller. For ånde er SB12 tingen, missfornøyd så får du 200% kr tilbake. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Ikke prøv Listerine, hvertfall..Den svir som et helvete, er helt nummen i tannkjøttet etterpå. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg bruker den rosa Listerineflasken, funker fjell selv om det svir litt. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Pfft. Listerine er veik. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Lol, kjeften er ikke ren før du kan kjenne at tannkjøttet etser bort og bakteriene flammer opp. Listerine <3 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Ok, takk for tips. Grunnen er at jeg fikk beksjed av tannlegen i tillegg til bedere ånde. Sliter ikke akkurat med veldig dårlig ånde men den kan jo alltids bli bedre... ...Er det eneste munnskyll på apotek som inneholder høy mengde med fluorid i tillegg til eteriske oljer, xylitol og sorbitol. Hørtes jo fantastisk ut? Hvordan er den i forhold til Listerine? Lenke til kommentar
War Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Digresjon, min tannlege sa at listerine er FY, har man den så bruk den innimellom, ikke hver dag. Tanntråd og fluor er alt som skal til, blør man i tannkjøttet når man bruker tanntråd så er det et tegn på at du bruker det forlite / er betennt. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Ok. listerine er FYFY sider du. Men hvordan er den jeg linket til? Den inneholder jo fluor og motvikrer plakk og dårlig ånde... Lenke til kommentar
War Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Synnes den så bra ut jeg, rimlig også. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Den er heller ikke ett helvette å bruke... Var ille til å begynne med men så ble den bedre å bedre Lenke til kommentar
Gjest Anders Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Du bør bruke Colgate munnskyll som du får kjøpt i de fleste dagligvarebutikker. Listerine inneholder noe mer alkohol enn Colgate og kan medvirke til uttørking av slimhinnene i munnhulen, dessuten inneholder Listerin såvidt litt mindre fluor enn Colgate om jeg husker riktig. Dessuten er det antibakterielle middelet i Colgate å foretrekke rent miljømessig fremfor det som du finner i Listerin. Dessuten, slik det er skrevet i tråden tidligere, Listerine smaker veldig, nesten bedøvende sterkt - jeg kuttet den ut med det samme og er helt fornøyd med Colgate. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hvis jeg prøver Listerine (grønn) greier jeg knapt å holde det i munnen i 30 sekunder. Må prøve å styre unna tunga fordi det svir så jævlig. Nycomed sitt munnskyllevann kan man få helt uten smak, det er det beste syns jeg. Lenke til kommentar
Pulpa Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hei. Noen som vet hvilket munnskullevann som er best? Bruker for tiden denne: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-937257.aspx Finnes det noen bedre? Det viktigste er at den inneholder nok fluor. Listerine inneholder for lite, ellers inneholder vel de aller fleste 0,5 mg/ml. Som tannlegestudent har jeg fått en pen samling med ulike fluorskyll, inkludert Colgate Sensitive, to typer Listerine, Nycodent osv. Selv foretrekker jeg imidlertid den som selges på hvite enlitersflasker på apoteket, uten smak. Dersom det svir når du skyller, er det ofte et hint om at det er for sterkt (man kan faktisk svi av slimhinnene med skyllevann), og da er det greit å gå over på noe mildere (eks Nycodent eller den i hvit flaske). Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Hei. Noen som vet hvilket munnskullevann som er best? Bruker for tiden denne: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-937257.aspx Finnes det noen bedre? Det viktigste er at den inneholder nok fluor. Listerine inneholder for lite, ellers inneholder vel de aller fleste 0,5 mg/ml. Som tannlegestudent har jeg fått en pen samling med ulike fluorskyll, inkludert Colgate Sensitive, to typer Listerine, Nycodent osv. Selv foretrekker jeg imidlertid den som selges på hvite enlitersflasker på apoteket, uten smak. Dersom det svir når du skyller, er det ofte et hint om at det er for sterkt (man kan faktisk svi av slimhinnene med skyllevann), og da er det greit å gå over på noe mildere (eks Nycodent eller den i hvit flaske). Hei Pulpa. Ja dette stod på Vitus apotek sine sider: Nycodent Total inneholder samme mengde natriumfluorid som Nycodent Fluorid – 0,5 mg/ml, og er det eneste munnskyll på apotek som inneholder høy mengde med fluorid i tillegg til eteriske oljer, xylitol og sorbitol. Det er vist den eneste som inneholder 0.5 mg/ml itillegg til til de to andre eteriske oljene. Hørets fantastisk ut. Den svir ikke så veldig heller. Tenker på den grønne. Synes den virket som ett veldig godt munnskullvann. Hva syntes du om den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå