Gå til innhold

Single klikk blir dobbel klikk på Roccat Kone mus

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Roccat Kone mus som jeg har vært fornøyd med inntil nylig.

Når jeg klikker en gang på venstre museknapp så utfører musa to klikk. Dette er et veldig irriterende problem. Spesielt hvis jeg bare skal lukke ned et vindu så lukker den to. Nå har jeg win7 på maskinen min, men jeg tror ikke det er problemet. Har prøvd med gammel og ny software, men det er det samme. Har prøvd alle mulige innstillinger med hastigheten i både kontrollpanel og i Roccat software. Er det noen som har vært borti det samme eller er bare musen min rett og slett defekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du prøvd å forandre hastigheten på dobbelklikk i roccat software?

evt. sjekket at du ikke har bindet mouse1 til dobbelklikk i roccat software?

Har prøvd stort sett det meste av innstillinger som har med dobbelklikk og gjøre.Både i kontroll panel og i Roccat softwaren. Det som også er litt rart er at jeg merker ikke noe til problemet når jeg spiller.

Lenke til kommentar

Hei.

Lider med det samme problemet her, så er nok ikke noen unik feil, selv om jeg ikke finner noen lignende topics om det på roccat sine sider eller slik.

Hos meg startet det relativt moderat, la oss si at hvert 10'ende museklikk ble et dobbelklikk, men nå er det derimot mer at hvert 10'ende museklikk blir et enkelklikk :p Dette gjelder da kun venstre museknapp. Sinnsykt irriterende. Så er det noen som har forslag til løsninger annet enn å sende den inn, så kom gjerne med innspill ja.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har hørt at dette er en av de to gjengangerproblemene (i tillegg til scrollehjulet som fort ble ødelagt) som gjorde at de produserte v2 av musen som fikk disse problemene rettet.

Du bør vel og merke sjekke opp i det selv om det stemmer, men dette kan potensiellt være en hardware feil som kan være grunnlag for en retur (bytte til v2 utgaven evt.?)

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at dette er en av de to gjengangerproblemene (i tillegg til scrollehjulet som fort ble ødelagt) som gjorde at de produserte v2 av musen som fikk disse problemene rettet.

Du bør vel og merke sjekke opp i det selv om det stemmer, men dette kan potensiellt være en hardware feil som kan være grunnlag for en retur (bytte til v2 utgaven evt.?)

-Stigma

Jeg kjøpte Roccat Kone musa idag, og jeg møtte dette problemet med en gang. Og det sto på sidene til komplett at dette var utgave nummer 2. Utrolig irriterende...

Lenke til kommentar

Hei, har akkurat samme problem med dobbeltklikk, er sykt iriterende, hvertfall når man spiller (feks modern warfare2 så skal man skyte med en sniper skyter den to skudd)

Har hatt musen nå i snart 11 månder. vet ikke helt hva jeg skal gjøre,sende den i retur til komplett eller?

Har også prøvd forskjellige drivere og endret på de fleste instillingene men ingenting hjelper.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har akkurat samme problemet med min Roccat Kone.

Tenkte jeg skulle teste den på en annen PC før jeg prøver meg på min 2. RMA...

Første Roccat Kone knakk scrollehjulet.

Sitter nå med en G9 og den passer ikke i hånda i det hele tatt.. blir sliten når jeg spiller :(

Endret av Binary
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...