Gå til innhold

XFX Radeon HD 5870 - Støtter dette surround?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et kjapt søk via google på "surround sound on radeon 5870" ga treff på http://hothardware.com/Articles/AMD-ATI-Radeon-HD-5870-Unquestionably-Number-One/

jeg klipte ut følgende fra produktbeskrivelsen:

•3D stereoscopic display/glasses support

•Integrated HD audio controller

•Output protected high bit rate 7.1 channel surround sound over HDMI with no additional cables required

•Supports AC-3, AAC, Dolby TrueHD and DTS Master Audio formats

Vet ikke om det var svar godt nok, men en skulle tro at det var nok med en hdmi kabel ja.

Lenke til kommentar

kommer an på avspillingsprogramvaren. om avspillern dekoder lyden, istede for å sende den rett til bittstrøm så blir det bare stereo med det skjermkortet. om du stiller inn programmet til å sende lyden videre istede for å decode den skal du få suround.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å laste ned og installert ffdshow og prøvd avspilling i mpc-hc.

Men er ikke sikker på hva jeg skal huke av på og åssen jeg aktiverer denne kodeken.

Kan du forklare litt nærmere åssen jeg skal gjøre dette? :)

Takker for svar så langt!

Lenke til kommentar

nå har ikke jeg noen skjermer tilkoblet hdmi her, og heller ingen ffdshow codec. men ta "playback divices" på windows høytalern i oppgavelinja. og velg hdmi utgangen som standard. gå inn i innstillingene til ffdsow audio decoder saken. velg audio codecs fra sidemeny. lokaliser dts og velg spdif. samme på dolby digital.

for å være sikker. kan du velge avspillings device i mpc-hc. dette gjøres ved å trykke o mens du har vinduet til mpc-hd markert. og velge "output" og velge lydkort derifra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...