Gå til innhold

Hingsten er lei av å være tynn!...men trenger hjelp.

Gjest Slettet+13412342564

Anbefalte innlegg

Hei!

Først av alt, ja jeg har lest "veiledning for nybegynnere"-tråden, samt en del program her og der, men føler at ingenting treffer virkelig der jeg ligger.

Holder det å få noe framgang ved noe så enkelt som å gå til anskaffelse av noen manualer, eller må jeg bite i det sure eple og svi av masse penger på studio? Har tatt en titt på en del anbefalte programmer og nesten alle innebære både markløft, knebøy med vekter og benkpress, men er det virkelig nødvendig? Får jeg ikke noen framgang ved andre typer øvelser?

All hjelp mottas ved takk!

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svaret er lett

Studio + kcal-overskudd.

Det er ikke bortkastet penger, det vil være den beste investeringen du har gjort.

Det er desverre sånn at når du løfter en vekt så danner det seg et bindevev, neste gang du løfter den samme vekten så vil bindevevet forhindre at musklen skades og du vil ikke kunne vokse.

Måten å komme rundt dette på er å løfte med en tyngre vekt så bindevevet rakner og musklen får en overelastning.

Derfor finner man et program , der bruker man for eks 10 eller 5 rep og da finner man for eks sin 10Rep max (10RM)

Så kutter man 20% og starter på disse vektene i alle øvelsene, så øker man med 1-2 kg pr trening i alle øvelser og fortsetter sånn i 5-6-7 uker før man tar en hvileuke igjen for å bryte ned alt bindevev så man kan trene med lette vekter igjen.

Og når man begynner på nytt er man sterkere og kan øke 10/5 RM før man trekker fra 20%.

Da ser du grunnen til at kroppstrening ikke fungerer samt "kjøpe manualer og ta med hjem" ikke fungerer da du trenger mye vekt for å øke på hver trening.

Nybegynnerprogrammet til MyR er perfekt for deg.

Hvor bor du en? Det kan finnes billigere treningssteder og ikke bare elixia eller sats.

Studenter trener ofte for 300kr halvåret på uni/høyskole.

Lenke til kommentar

Takk for tips, tok nettopp en titt på MyR-programmet smile.gif

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...