findon Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Noen som har dette og vet hva som reellt kreves av maskinen? Svigerfar har idag studio 8 og en 2.6GHz p4 med 1gb ram og matrox skjermkort. Ser for oss at det blir en oppgradering til helt ny maskin, da det kan bli kortvarig glede å bytte ut skjermkort og øke ram. Kameraet er et 6år gammelt sony han kjøpte for 10k og bruker tape, virkelig usikker på noe mer enn det men tror det støtter HD (720) Ser for meg en quadcore med 6gb ram og et billig grafikkort (gtx240/5750), men det kan bli dyrt med i7. Hvordan vil en gammel c2q sammenligne seg med en nyere i3dual eller i5 dual/quad? Prøver å holde meg til under 7 tusen for pc og programvare Lenke til kommentar
findon Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Ingen som har et bittelite hint? Lenke til kommentar
TomKnu Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Hei! Tror ikke kameraet er HD når det er så gammelt. Så det er SD, og det har ikke så store krav til maskinvare for redigering. Er det miniDV eller Hi8? Hvis du vil sammenligne de forskjellige prossesorene kan du går til www.passmark.com. Der vil du finne benchmark for forskjellige prossesorer, gjør det enklere å velge type. Skal du ha 6 gb minne må du også ha 64-bits opertativsystem for å utnytte dette. Ellers er det viktig å ikke kjøpe for billig skjermkort når en skal redigere video. Selv har jeg i7-920 med 6gb minne. Ati 4700-1gb win7 ultimate 64-bits. Da skal jeg kunne redigere i HD. Men har ikke HD-videokamera enda... men er bestilt. Jeg bruker pinnacle studio 14 ultimate og er godt fornøyd med det. Hilsen Tomas Noen som har dette og vet hva som reellt kreves av maskinen? Svigerfar har idag studio 8 og en 2.6GHz p4 med 1gb ram og matrox skjermkort. Ser for oss at det blir en oppgradering til helt ny maskin, da det kan bli kortvarig glede å bytte ut skjermkort og øke ram. Kameraet er et 6år gammelt sony han kjøpte for 10k og bruker tape, virkelig usikker på noe mer enn det men tror det støtter HD (720) Ser for meg en quadcore med 6gb ram og et billig grafikkort (gtx240/5750), men det kan bli dyrt med i7. Hvordan vil en gammel c2q sammenligne seg med en nyere i3dual eller i5 dual/quad? Prøver å holde meg til under 7 tusen for pc og programvare Lenke til kommentar
findon Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 takk for svar, mener det må være minidv forresten. Antar det største hoppet i krav til ytelse ligger i om det er SD eller HD, og ikke så mye i versjon av programvare og de ekstra funksjonene som legges til der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå