raathass Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hei. Jeg har en eldre PC som pluteslig har begynt å gå tregt (P4 3.0, patchet XP, 4GB minne, 4TB disk). Det er mange kilder til dårlig performance, men jeg finner ingen tydelige issues. Finnes det noen enkle "test ytelsen på din PC"-programmer jeg kan kjøre for å få en indikasjon på hva som kan være flaskehalsen? Lenke til kommentar
War Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Ytelse for hva? Spill? Eller generell bruk? åpne mapper ol. Lenke til kommentar
raathass Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Godt poeng :-). Problemet er generell ytelse som åpning av mapper, startmeny, start av progammer, etc. Eksempelvis kan maskinen bruke 10 sekunder på å rendre ikoner på desktopen... Lenke til kommentar
War Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Ser ut som harddisken. Det finner du lett ut ved å formatere den under en reistall for å så laste ned de nyeste drivere til hovedkort, skjermkort, og bios og deretter kjøre en benchmark på harddisken og sammenligne tallene med andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå