Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54GL - Fortsatt best for hjemmebruk?


Anbefalte innlegg

Jeg har testet DIR-655 med 1200 forbindelser i bittorrent og det fungerte greit.

Øker du antallet utover den verdien, så vil routeren bli treg ved mye last.

 

Setter du antall forbindelser i torrentprogrammet til noen hundre og slår av DHT, så bør det fungere fint. Firmware 1.21 skal ikke være problemet. Den er rimelig stabil.

 

Det så ut til å hjelpe :) takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for alle svar.

 

Synes ruteren Dlink dir-655 er veeeeldig ustabil. Bare i løpet av i dag har jeg mistet nettet 4 ganger, bare sånn for ca 1 min, også er den oppe igjen. Veldig irriterende. Noe jeg kan gjøre med det?

 

Jeg skygger unna D-Link fremover pga disse "pausene" ved høy torrent-belastning. Har vært slik på flere modeller. Utrolig irriterende. Ved annen trafikk går det bra, men jeg antar at minne eller state-tabell går full, og at den må ta en pause for å rydde. Hadde begrenset antall koplinger i torrent-programmet, men husker ikke helt tallet. Fullstendig inkompatibelt med IP-telefoni eller hva som helst som streames.

Prøvde en Belkin-router som viste en annen variant -- den tok ikke pause men ble bare tregere og tregere og stoppet helt opp etterhvert, måtte ta strømmen hver dag. Med en WRT54GL ble det helt stabilt.

Har siden gått over til en PC med pfSense operativsystem som router og brannmur, mens WRT54GL tar seg av det trådløse. Når jeg skal over fra b/g til n blir det nok å prøve en WRT610N. Bruker DD-WRT, og kjører også et par ekstra WRT54GL med DD-WRT i repeater bridge modus for å utvide rekkevidden (langt), selv om den i utgangspunktet er god.

Endret av setpos
Lenke til kommentar

Nei det hjalp ikke allikevel.

Har satt tilkobler til 100 og det hjalp heller ikke.

 

Hvis det ikke er flere måter så tror jeg nok jeg levrer den tilbake. For en dårlig ruter det var. Den jeg fikk fra NextGentel var jo mye bedre.

Lenke til kommentar

Jeg synes bridge oppgaven ble en tung og vanskelig oppgave for meg. Så gjorde ikke det. Jeg kjører nett med SpeedTouch nå og ingen har skjedd på to dager, DIR-655 er tatt ut av nettverket. Så det er den det er problemet med og ikke SpeedTouch.

Lenke til kommentar

Jeg synes bridge oppgaven ble en tung og vanskelig oppgave for meg. Så gjorde ikke det. Jeg kjører nett med SpeedTouch nå og ingen har skjedd på to dager, DIR-655 er tatt ut av nettverket. Så det er den det er problemet med og ikke SpeedTouch.

Det er flere grunner til ikke å kjøpe D-Link, min erfaring med supporten til D-link gjorde at jeg skrinla alle planer om å kjøpe et nytt D-Link produkt.

Jeg kjøpte derfor en Netgear WNDR3700 router som jeg med glede anbefaler alle å ta en nærmere kikk på. Produktet er meget bra og responsen fra supportavdelingen deres har vært ekstremt rask og god.

Lenke til kommentar

Når jeg oppdaterer firmware sier den at du har den siste firmware.

 

Har kjørt denne routeren siden Mars 2006 og må si at det er lite å utsette på den.

 

Kjører 3 parts firmware, Tomato 1.27 og har kjørt polarclouds fw siden første versjon.

 

http://www.polarcloud.com/firmware

 

Utrolig stabil router, har satt opp denne routeren hos mange av mine venner og bekjente.

 

 

Grunner til at jeg bruker Tomato FW:

 

QOS, fungerer utmerket (prioritering av trafikk)

 

UnPnp, meget bra

 

Transmit Power kan justeres (boost)

 

Mange avanserte innstillinger som gjør at man kan tweake routeren til å bli nærmest perfekt (for mitt bruk).

 

Aldri hatt problemer med torrent trafikk eller voip.

 

Hastigheter over wireless er ingen problemer, har 5 maskiner hjemme i tillegg til et par iPhoner. Både maccer og pc som streamer full HD fra server og NAT diskene mine.

 

 

 

Et absolutt trygt og anbefalt kjøp :thumbup:

Lenke til kommentar

Denne routeren skårer veldig bra i tester på utenlandske sider om dagen. Netgear RangeMax Dual Band Wireless-N, WNDR3700

 

Har denne selv, brukt i 1 mnd. Hadde en Linksys WAG54G som ikke holdt mål.

 

Har definert 2 nettverk med denne, hhv N-nettverk og G-nettverk. Kan også definere gjestenett på den.

 

Den har vært utrolig stabil hele tiden og muligheten for å koble til harddisk i USB-porten er genial! Nå streamer jeg filmer, bilde og musikk til alle enheter på nettet hjemme (PS3, PC etc.) og det fungerer veldig bra. Samtidig så har jeg et netshare som alle kan lagre dokumenter etc. på. Denne anbefales på det sterkeste. Denne koster litt(ca 1100,-), men er verdt det!

 

Og hver gang jeg logger meg inn på ruteren så sjekker den etter ny firmware for meg, det fungerer også smertefritt! Alle menyer på både Norsk og Engelsk (valgfritt).

 

Jeg har en 12/5 MBbit linje fra Canal digital og på torrent er det ikke uvanlig at jeg får akkurat den båndbredden. Artig å laste ned 1 Giga på kort tid.....

 

Må også nevne at jeg har IP-telefoni koblet til den, aldri noen hikke der heller.

Endret av oynes
Lenke til kommentar

Har nå brukt WRT54GL i mellom tre og fire år med tomato FW. Til tider med stor torrentbelastning og den har ALDRI falt ut eller blitt treg. ALDRI vært behov for å ta en reset. Utrolig fornøyd med den routeren. OK, den har ikke gigabyte nettverk eller n-standard som begynner å bli ganske vanlig og etterhvert kommer nok dagen den pensjoneres. Men kravet og forventningen til ny router er skyhøy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...