Gå til innhold

Diskusjonstråd: Animal Collective


  

3 stemmer

  1. 1. Beste album?

    • Spirit They're Gone, Spirit They've Vanished
    • Danse Manatee
      0
    • Campfire Songs
      0
    • Here Comes The Indian
      0
    • Sung Tongs
      0
    • Feels
      0
    • Strawberry Jam
      0
    • Merriweather Post Pavilion


Anbefalte innlegg

Jeg er sikker på at det finns flere som lytter til Animal Collective her på forumet, så tenkte jeg skulle starte en tråd om det. Jeg valgte å ikke ha med albumguide fordi jeg har ikke hørt så veldig mye før Sung Tongs, men alle er velkommen til å skrive egne vurderinger og omtalelser i tråden. :)

 

For dere som ikke har hørt bandet, er AC til tider fjern popmusikk som eksperimenterer med ulike sjangre som psykedelia, folk og elektronika. Personlig sliter jeg litt med å finne en sjanger som kler dette bandet. Ellers kan du bare skjekke ut på wikipedia for mer fakta.

 

aconan.jpg

 

Forslag til ting man kan ta opp:

Hvorfor du liker/ikke liker bandet

Har de tapt seg eller blitt bedre med tiden?

Favoritt sang/album/konsert o.l

Kommende hendelser

Relaterte eller liknende band

Generell løs prat og diskujoner

 

Har du noe på hjertet, post her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Tenkte jeg skulle lage en Animal Collectiv-tråd, men da slipper jeg det! :) På tide å få litt liv igjen nå som ODDSAC er kommet ut. Jeg så denne filmen i kveld. Tja, nå har jeg sett det og. Vet ikke hva jeg vil kalle det. Alt for sært for min smak (og jeg elsker debuttplaten.. sier vel det meste). Mye lyder, og skuffende lite musikk. Og det som var av musikk var helt ok, ikke på høyde med resten av diskografien.Skal ta meg tid til å bare høre på sangene, bildene kunne være litt forstyrrende. Men fasinerende var den om ikke annet (en scene med marshmallows f.eks, stilig).

 

Skal se filmen igjen en dag, kanskje jeg endrer mening.

 

Ellers: Begge vokalistene i bandet kommer med hversitt studioalbum i løpet av høsten. Gleder meg :DNår det gjelder pollen lot jeg være og svare. Står mellom Spirit they're gone, Sung Tongs, Feels, Strawberry Jam og Merriweather. Må bli en av de i hvertfall.

 

Spirit they're gone.. Perfekt pop i mine øyne og et ekstremt undervurdert album. Tipper den eneste grunnen til at det ikke er populært er noise-elementene, men det venner man seg fort til, det er jo ikke så jævlig. Låter som Chocolate Girl, Alvin Row og La rapet letter jo fra stuegulvet. Har heller aldri hørt mer orginal trommespilling enn det Panda Bear presterer og hamre fra seg. Han slår jo bare, ren improvissasjon sier du? Sett deg bak ett trommesett og prøv å få en bra flyt, og prøv å få det til å passe sammen med resten av musikken. Du får en kroneis av meg hvis du klarer det.

Endret av jubb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...