NinjaPiraten Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hey. Har et 8800GTX kort. Har hatt det i 2-3 år nå og alt har funka fint. For noen måneder siden så formaterte jeg og installerte Win7 64-bit. I stad skulle jeg gå inn på Nvidia Kontrollpanelet for å skru opp hastigheten på viften, da jeg la merke til at "Core Bus" og "Memory Bus" viste 0 MHz på begge. Jeg er ganske sikker på at de har vist de korrekte tallene siden etter jeg formaterte, så det må ha skjedd et eller annet i tiden etter. Jeg lastet ned EVGA Precision (har evga kort) og der vises Core og Memory bus, men "Shader Clock" står på 0... Jeg skjønner jo at kortet ikke står på disse innstillingene, for da ville det ikke funket, men jeg synes det er rart at det plutselig ikke skal vise de korrekte tallene og innstillingene. Har også fått et problem i det siste hvor PCn har frøset opp helt. Og jeg har måttet skru av og på igjen, men vet ikke om dette er relatert. Lenke til kommentar
XE DarkRunner Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Så vidt jeg vet så kan ikke 8800gtx kortene klokkes på shadere (er ikke så mange kort som kan det... tror jeg). Så den vil vises som 0 siden du har ikke noen mulighet til å klokke det. Men om du bare vil ha informasjon om frekvensen på shadere.. google is your friend! Lenke til kommentar
NinjaPiraten Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Vel... Jeg har gjort det før. Problemet er ikke at jeg lurer på hva speeden er. Jeg vet det allerede, men hvorfor står det ikke? Jeg er faktisk ganske sikker på at det stod for en uke siden eller to. I alle fall inne på Nvidia kontrollpanel. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Prøv med MSI Afterburner. Jeg bruker det på den stasjonære PCen (2 x HD 4870) og den bærbare PCen (2 x GTX 8800M) og det viser shader clock speed på begge. Jeg kan klokke alle kortene som jeg vil. Endret 9. mars 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå