Gå til innhold

ATI 4850, HDMI lyden forsvant etter bytte av vifte...

Anbefalte innlegg

Hepp!

Tenkte jeg skulle slenge på en Arctic Cooling Twin Turbo vifte på mitt kjære 4850 skjermkort fra AMD for å få ned temperaturen, dessverre nekta skjermkortet å spille lyd gjennom HDMI kabelen etter dette byttet.

Jeg har prøvd å re-installere driverne, både nye og gamle, og har tilogmed strekt meg så langt som å formatere pcn og re-installert windows, likevel ingen hell... Noen som kan hjelpe meg her?`Bruker Windows 7 og det står rett og slett at kabelen ikke er koblet til, noe den selvfølgelig er da jeg har bilde gjennom samme kabel :S litt ubrukelig som HTPC uten lyd føler jeg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hepp!

Tenkte jeg skulle slenge på en Arctic Cooling Twin Turbo vifte på mitt kjære 4850 skjermkort fra AMD for å få ned temperaturen, dessverre nekta skjermkortet å spille lyd gjennom HDMI kabelen etter dette byttet.

Jeg har prøvd å re-installere driverne, både nye og gamle, og har tilogmed strekt meg så langt som å formatere pcn og re-installert windows, likevel ingen hell... Noen som kan hjelpe meg her?`Bruker Windows 7 og det står rett og slett at kabelen ikke er koblet til, noe den selvfølgelig er da jeg har bilde gjennom samme kabel :S litt ubrukelig som HTPC uten lyd føler jeg...

Hei

Har du dobbelskjekket at viften er montert riktig? og at det er bare GPU, viften har kontakt med, foreks at kjøle ribbene kommer i kontakt med en annen komponet på skjermkorte dette kan lage en forstyrrelse som ikke vil gi lyd.

Eventuelt har du prøvd å sette på den gammle viften og sett om du får lyd da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...