Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Treg / Spike Pc

Anbefalte innlegg

Ok så jeg har en litt gamle pc, men den har funket ganske så greit, men jeg har et veldig stort problem, Den har begynnt og hakke og få spikes som gjør det utrolig irriterende når jeg spiller / surfer / msn / og mere, det som er rart med dette er at vis jeg har musikk på spotify på så hakker ikke den men alt anna fryser i opp til et halvt minut og så Poof funker igjen.

Er det noen som vet hva dette kan komme av? Dårlig ram/skjerm kort? eller wuut x)

Den er også veldig treg generelt får tiden og jeg tror det fucker opp wow spillingen også litt siden jeg har nå høyere latency inni spillet en før

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du bør prøve er å innstallere nye drivere. Også hadde det vært fint om du poster spesifikasjonene på pcen din.

jeg må innrømme jeg er ultra noob på alt dette kunne litt før men hva kan man si :p alt får mye game alt får lite oppdatering på ting som forandere seg

Du sier jeg bør installere nye drivere tenker du da på oppdatering da eller? 0_O

og hvordan finner jeg spesifikasjonene mine? :p

Lenke til kommentar

Innstallere nye drivere blir en oppdatering ja. Jeg tenker da på skjermkortdriver. Det er altså programfiler som du må innstallere på PCen din for at skjermkortet ditt skal yte best mulig, og være stabilt. Gamle drivere eller mangel på oppdatering kan ofte føre til at ting går tregt.

For å oppdatere skjermkort driveren må du først finne ut hvilket grafikkort du har, så må du besøkte hjemmesiden til nevnte kort.

En enkel måte å finne ut hvilke spesifikasjoner du har er å laste ned dette programet. Det heter Everest Home Edition og gir deg oversikt over alt du har i pcen, også hvilke temperaturer du har.

Når du har installert det går du på Maskinnavn -> Sammendrag.

Så tar du enten printscreen av det eller du skriver ned: CPU Type, System minne og Skjermkort og poster det i et innlegg her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...