Glassflasken Skrevet 6. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Prøvde meg på sånn shutterspeed ting; ) Syns dere? Hva kan jeg gjøre bedre? =) Endret 6. mars 2010 av Prompejon Lenke til kommentar
Glassflasken Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. mars 2010 Dette er en mobil ;p Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 6. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2010 Ikke spennende komposisjon eller motiv, og når et bilde tas bare for å vise frem lang lukkertid, da synes jeg ikke det er verdt kilobytene som jeg bruker på å laste det ned. Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 6. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2010 Ikke et bilde som gir meg så veldig mye... Syns det blir ganske rotete med verandaen som dekker ganske mye av bildet. Liker heller ikke at hele bildet virker uskarpt. Men du har jo fått til lang lukkertid om ikke annet. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 Nå må vi huske at bildekritikken ikke er laget for at man skal se på fine bilder. Det er alltids noe fornuftig kritikk å komme med selv om bildet er av lav kvalitet. Kameraet har beveget seg under eksponeringen, det er fullstendig krise for et bilde som i stor grad er avhengig av teknisk perfeksjon. Bruk selvutløser, og eller ta flere bilder og velg det beste. Bruk lavere blenderverdi og lavere ISO for å få mindre støy og skarpere bilde. Vær kreativ, hvis du tar bildet fra det punktet som er enklest for deg så vil den som ser bildet ofte anta at du er lat og glemme å studere bildet. Studer bildet, sammenlign med andre bilder, prøv på nytt og lær. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 7. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Sikkert nevnt før, men mitt syn på bildet: Komposisjonsmessig fungerer det ikke så bra. Det er rett og slett for mye irrelevant skrot som forstyrrer. Tenk på "rule of thirds" samt "cross-lines" komposisjonsmessig (slå opp på google). Alltid en fordel å forenkle verden så mye som mulig, dvs få med minst mulig som forstyrrer hovedbudskapet. Hvitbalansen/fargebalansen kunne fint blitt tunet. Ellers så har man en rekke teknikker som forbedrer skarphet ved lange eksponeringer som fjernutløser/timer/MUP/stødig stativ/underlag+++. I dette tilfellet tror jeg du med fordel kunne gått ut til veien og tatt bilde derfra, fått lysene til å tegne gjennom bildet skrått. Edit: Muligens fått kamera virkelig lavt ved siden av veien og fått trær og himmel i bakgrunnen. Typisk fordelt med 1/3 av bildet i høyden himmel, 1/3 trær og en 1/3 vei/bakke. På den måtten ville man fremhevet dybde med lysene som kommer i mot/eller går ifra tegnet. Bare min angrepsvinkel, ingen fasit Endret 7. mars 2010 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå