Gå til innhold

Bruke studiepoengene fra førstegangstjenesten på universitet?

Anbefalte innlegg

Har søkt og økt men finner lite og ingenting, kanskje noen her kan hjelpe meg.

Er det mulig for meg å bruke mine 15 studiepoeng fra førstegangtjenesten (etikk og militærmakt, jus og militærmakt, og kropp bevegelse og energi) i universitet?

Hvordan fungerer dette, Bruker jeg poengene til å bygge opp bachelor/master?

Tenker på å studere psykologi/sosiologi/sosialantropologi på universitet.

Mitt spørsmål er da om jeg kan bruke disse poengene til noe fornuftig eller er det ikke engang noe poeng for meg å gå igjennom disse eksamene for å få 15 studiepoeng?

Takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt an på hva du skal studere, enkelt og greit. De aller fleste bachelorgrader på universitetet (det er mer sjeldent på høgskolene) har en viss andel frie emner. Her vil du høyst sannsynlig få innpass for disse 15 studiepoengene.

Men uansett.. du sier jeg kan bruke studiepoengene i emner.. hvordan fungerer dette?

Lenke til kommentar

Når du tar en bachelorgrad ved et universitet, er den i hovedsak bygd opp av tre typer emner (et emne er det du sannsynligvis nå kaller et fag): Obligatoriske emner, valgfrie emner innenfor ditt fagfelt, og frie emner. Hvor mye som er av hver varierer etter hvilket fagfelt du studerer, men det er stort sett plass til 30-40 studiepoeng. Her vil du sannsynligvis kunne få brukt dine 15 studiepoeng innen militære fag. Det har dog ikke så veldig mye for seg, sånn egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...