Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

har ikke noe jobb og får støtte fra nav, noe poeng i å prøve å få seg dame?

Gjest gjest

Anbefalte innlegg

Gjest gjest

hei

det har seg slik at det er en pen jente som jeg ønsker å møte for en kopp kaffe eller tilsvarende, som jeg har blitt litt kjent med via en nettdating side. Men greia er at jeg er i en litt kjip situasjon nå ved at studiet mitt gikk veldig dårlig og jeg flyttet derfor til en kompis og regnet med at jeg kom til å finne meg en ok jobb innen relativt kort tid.Det har dessverre ikke skjedd derimot(selv om jeg har fagbrev) og jeg får derfor nå støtte fra nav til jeg eventuelt finner meg en fast jobb

Jeg er veldig redd for at hun rett og slett kommer til å miste interessen hvis jeg forteller henne dette. Jeg er ikke noe slappfisk og har søkt på et stort antall jobber, men har dessverre ikke så mye kompetanse, utenom et fagbrev i butikkfaget(ser ikke ut til å hjelpe, merkelig nok) Inntrykket mitt er at jenter faktisk bryr seg en god del som slikt, spesielt med tanke på at jeg er nå snart 27 år og hun er litt over 20.

På toppen av det hele, så har jeg heller ikke så veldig mye erfaring med jenter og det hjelper ikke akkurat. Jeg hadde ikke bedømt en jente utifra disse kriteriene, så lenge hun hadde vært oppegående ellers og hadde andre mål i livet(noe jeg nemlig har), men jeg er dessverre ikke så sikker på at jeg kan forvente det samme fra hun(eller andre jenter for den slags skyld)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du aktivt forsøker å komme deg ut av situasjonen og ikke sitter på ræva og råtner blir det et så stort problem som du gjør det til.

Dvs hvis det kommer opp at du er "mellom jobber", men at du har som mål å komme deg i jobb og aktivt arbeider for å oppnå det målet og lar det ligge med det vil jeg tippe det betyr lite. Hvis du derimot gjør en kjempesak ut av det, er pissredd for at hun vil se på deg som en taper og stikke av, og syter og bærer deg over at du ikke har noen jobb vil hun antagelig forsvinne ganske fort.

Bottom line - alle kan ha uflaks, og det er først når du gjør det til et problem at det blir ett.

Lenke til kommentar

"My name is George. I'm unemployed and I live with my parents".

Så ille er det heldigvis ikke for deg, men som 'Raven_Heart' skriver, så avhenger problemets størrelse mye av hva du gjør det til selv. Jenter liker trygghet, men at du ikke har en jobb er for de aller, aller fleste helt i orden, så lenge du prøver å gjøre noe med det. En som nærmest gir opp og trekker seg unna, er nok mindre attraktivt.

Vis at du har selvtillit. Ikke trekk deg unna, men gå for hun.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...