Gå til innhold

Valg av kamera


Anbefalte innlegg

Så her sitter jeg, leser og leser og leser rundt på nettet for å bestemme meg hvilket kamera jeg nå skal velge når jeg pensjonerer mitt trofaste og 5 år gamle Canon Ixus 700. Jeg er ingen proff, jeg tar bilder på ferier og diverse tilstedninger jeg er på. Jeg kunne gjerne tenkt meg et speilrefleks kamera, men jeg har rett og slett for lite peiling på fotografering til å eie et proffkamera. Og nå som jeg har lest en del, ser jeg at det er MYE å lære seg når det kommer til foto. Iso er det jeg har bitt meg merke i, noe som tydeligvis er viktig når man skal velge seg et kamera. Når jeg leser en artikkel feks på Akam om foto, må jeg nesten wikipediere annenhvert ord jeg leser.

 

Uansett, som sagt har mitt Ixus 700 vært en trofast følger i mange år. Nå har jeg bestemt meg for å kjøpe et nytt med en litt oppgradert bildebrikke etc. Et kamera jeg har lest mye om, er Canon Powershot S90. Virker som et perfekt kamera for meg. Så hva sier dere proffe om det?

 

Vil bare ha et kamera som tar gode bilder og ikke er helt basic, men som har muligheter og er lett å ta med.

 

Setter stor pris på svar fra noen som har peiling på foto :-)

 

PS: HD-video spiller ingen trille da jeg bruker et HD videokamera til den jobben.

Endret av BeeGee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal opp en klasse fra Ixusen er Canon S90 et kamera som har fått mye bra kritikker. Neste skritt blir Canon G11 som har samme bildebrikke og elektronikk som S90, men er vesentlig større og tyngere. Med G11 får du mulighet for ekstern blits, litt større zoomområde og bedre ergonomi. S90 er imidlertid mye mer lommevennlig. Andre alternativer er Panasonic LX3 (men det har mye vidvinkel og lite tele) og en helt ny modell fra Samsung som ble lansert for noen dager siden: http://www.akam.no/artikler/lx3-dodaren/75065

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...