kuba90 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hei. Jeg har fått i oppgave å gjøre følgende: "Vi ser på en liten del av et system som lar en bruker sende et spørsmål til kundeservice til en nettbutikk. Lag et skjema som kan ta i mot personalia for personen som ønsker å stille spørsmål. I skjema skal det kunne skrives inn navn, telefonnummer og e-post adresse etc. Lag også en list-boks som lister opp ulike type spørsmål (f.eks om frakt, om produkter, om priser, om reklamasjon…) som spørsmålet omhandler. Lag videre et tekst-area med muligheter for å skrive en lengre forklaring på hva spørsmålet omhandler. Lag også to radioknapper som indikerer om du er en registret kunde eller ikke (bare en knapp skal kunne velges). Lag videre en send-knapp som dirigerer deg videre til en php side som skal liste ut den informasjonen som er valgt / skrevet inn i skjema. Dagens dato og tid skal også vises på denne siden. Informasjonen som er registrert skal ikke lagres noe sted, men sendes som e-post til en gitt adresse." Teksten i rødt er det jeg mangler. håper noen kan hjelpe meg så fort som mulig. her er det jeg har gjort: <form action="oppg.4.2.php" method="get"> Navn: <br/> <input type="text" name="navn"/><br/> Adresse: <br/> <input type="text" name="adresse"/><br/> Post Nr: <br/> <input type="text" name="postnr"/><br/> Poststed: <br/> <input type="text" name="poststed"/><br/> Telefon Nr: <br/> <input type="text" name="tlfnr"/><br/> Epost: <br/> <input type="text" name="epost"/><br/> Velg betalingsmåte: <br/ <select size="1" name="betaling"> <option> Velg </option> <option> Kreditkort </option> <option> Kontant </option> </select><br/> Type kunde: <br/> <br/> Registert kunde: <input type="radio" name="kunde" value="registert kunde"/><br/><br/> Uregistrert kunde: <input type="radio" name="kunde" value="uregistrert kunde"/><br/><br/> <form method="post" action="< <br/> <br/>"> <textarea rows="5" cols="20" name="svar"> 1234 </textarea> <input type="submit" value="Send inn" name="knapp"/> </form> og <?php echo "<strong>Ditt Navn:</strong> <br/>"; echo $_GET["navn"]. "<br/>". "<br/>"; echo "<strong>Du har følgende adresse: </strong> <br/>"; echo $_GET["adresse"]."<br/>"."<br/>"; echo $_GET["postnr"]. " ". $_GET["poststed"]. "<br/>"."<br/>"; echo "<strong>Du har følgende epost:</strong><br/>"; echo $_GET["epost"]."<br/>"."<br/>"; echo "<strong> Valgt betalingsmåte:</strong><br/>"; echo $_GET["betaling"]. "<br/>". "<br/>"; echo "<strong> Type kunde: </strong><br/>"; echo "Du er en". " ". $_REQUEST["kunde"]. "<br/>"; ?> Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 1) Textarea <textarea name="text" cols="12" rows="5"> </textarea> Noe sånt, søk på "textarea html form" på google så har du mange treff... 2) Mail Bruk mailfunksjonen i php: http://no.php.net/manual/en/function.mail.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå