Gå til innhold

Et bra skjermkort rundt 900kr prisklasse

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skulle oppgradere skjermkortet mitt.

Denne har broren min

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2563924;gr:0

Og det funker ganske bra med de fleste nye spillene, alt fra prince of persia, modern warfare2, osv.. Faktisk har alle spillene vi har prøvd funka på den.

Vi kjøpte den på datakjeden for 740kr, men skulle kjøpe samme skjermkort til min pc idag, men det var utsolgt. Så dermed lurte på om det fantes like bra skjermkort til samme prisklasse, kan stige opptil 900kr. Det er snakk om pci-express 2

Takker

Endret av Fight4Lov3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5770 kortet er høyere klokket samt det har flere shader og texture enheter og er omlag 15% raskere, dvs der 512MB minne ikke blir for lite. Jeg hadde styrt unna 512MB på gaming kort i dag og heller tatt 5750 kortet med 1GB minne.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Man behøver ikke mere enn 512mb på kortet så lenge man ikke kjører høyere enn 1680x1050 oppløsning i spillene.

Her er noen eksempler der 512MB blir snaut i 1680x1050. FarCry 2 allerede uten 4xAA. Fallout 3 med 4xAA (man kan bare glemme high-res texture pack til Fallout 3).

http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2009/02/23/sapphire-ati-radeon-hd-4870-1gb-toxic/4

Det vil heller ikke bli mindre bruk for 1GB med tiden.

Lenke til kommentar

Kommer de fleste spille å funke bra med den? Uten noe lagging og høy fps? Tror nok det blir denne;)!

Det kommer ann på hvilken oppløsning du har tenkt å kjøre på og hvor kravstor du er mht AA. For 1680x1050 og 2-4xAA vil det duge ganske bra i de aller fleste spill.

Lenke til kommentar

Kommer de fleste spille å funke bra med den? Uten noe lagging og høy fps? Tror nok det blir denne;)!

Kortet er en god del bedre en ditt bror sitt.

Så alle spillene din bror kan kjøre, kjører fint på ditt nye skjermkort. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...