Gå til innhold

MSI Radeon HD 5850, driver feiler og retter seg

Anbefalte innlegg

Hallo.. Nettopp bygget meg ny pc og sliter med at pc'n restarter og at jeg får opp denne feilen : Skjermkort driveren har stoppet og virke og har rettet seg igjen.

Noen som vet hva som kan være galt?

HK - Gigabyte ga-790xta-ud4

CPU - AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Minne - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

PSU - Chieftec Super Series 750W PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det kan skyldes så mye det. Regner med at du har siste driver versjon, 10.2 installert. Kan skyldes at driveren ikke er skikkelig installert, samme med DirectX eller minne problemer, skjønt jeg tviler litt på det siste.

Du kan også sjekke om du har siste BIOS versjon for hovedkortet ditt.

Jeg hadde noenlunde samme problem med mine 2 GTX 8800M kort, og jeg aninstallerte driverne, fjernet alle spor etter drivere, installerte nye drivere og oppdaterte DirectX og nå ser det ut som alt virker bare fint.

Lenke til kommentar

Først laster du ned 10.2 driver (kun driveren, ikke noe annet) fra AMD. Deretter laster du ned DiectX setup fra Microsoft og til slutt laster du ned Driversweeper fra Guru3D.

Installer Driversweeper, men ikke kjør programmet enda. Avinstaller så all Catalyst programvare og drivere via Kontroll panlet. Restart PCen i Sikker modus og kjør Driversweeper. Merk av for ATI display og klikk Analyze ned i venstre hjørne.

Når Driversweeper har skannet PCen for gamle ATI software, klikk Clean nede i høyre hjørne. Restart PCen når du blir bedt om det, denne gang i normal modus. Installer ATI driverne og restart PCen. Kjør så DirectX web setup programmet og la det oppdatere DirectX. Forhåpentligvis vil dette hjelpe.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Jeg måtte ta i bruk nyere bios for grafikkortene mine også jeg før jeg ble kvitt alle artifakter og linjer og fyrverkerilignende effekter på allt som hadde med 3d rendering å gjøre.... det viser seg att det er det mest brukte reparasjonsmetoden ati har på 5800 og om det er synlig brukt kort så kanskje man skifter litt plast og sender dem tilbake for salg og de fungerer plettfritt som regel etter det.... Du kan gjøre det selv som meg, det er enkelt å flashe om du finner et par tre forskjellige metoder om du googler litt... Det sparer deg masse tid og bry med reklamasjon som regel, for dette er hva 90% av de reklamerte kortene trenger... du trenger ikke bruke en bios fra ditt merke heller, jeg har sapphire kort men kjører en friskere og nyere msi bios i begge kortene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...