OJ Doe Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) [quote name='SaihtamG' date=' 6. mars 2010 - 23:58' ...Ved og prøve å logge inn. Beklager, jeg gikk ut i fra at det gjaldt som det gjorde i -07 da jeg søkte, noe det tydeligvis ikke gjør. Min feil. Der fotograf: Du sier at ingen lærlinger jobber offshore. Hvor mener du lærlingene i boreoperatørfaget jobber? Evt. har du jo statoil som rekrutterer offshore-lærlinger. De arbeider på platform, garantert, men jeg har aldri hørt om noen uten arbeidserfaring som kommer ut på platform. Du må også huske at svært mange krever at du har sikkerhetskurs etc. I teorien kan du søke, men det er en godt betalt jobb med mange søkere, så en VG2 elev uten arbeidserfaring eller nødvendige kurs, blir sansynligvis ingen vinner der. Googlet det, og gjengageren var følgende strofe; "Søkte, men kom aldri til intervju". Det er vanskelig å få jobb innen dette. Jeg ville satset på industrimekaniker, og se hvordan det utviklet seg etter det. Jeg ville søkt arbeid hos en stor bedrift som var innenfor mange fagområder, så kan du prøve deg litt over alt. Endret 6. mars 2010 av Der Fotograf Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 hei igjenn! har vært og sett på forskjellige sider også videre og fant fram til en side som het offshoreutdanning.no ;P bra side*! jeg så får å ta derre brønnteknikk vg2 kunne du ha fabrev som tømrer å ta dette kurset! kommer du på nordsjøen etter dette kurset og når du har bestått eksamen? happy"! Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Bare husk at dette "kurset" er et VG2. Altså et helt skoleår ved en videregående skole, og ikke et kurs. Du kan i teorien få jobb, akkurat som jeg kan få jobb som romteknolog om noen måneder, men svært få kommer gjennom nåløyet ;-) Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 okei. men er det noen her som vet hva brønnteknikk er? og hvilken jobb du får på nordsjøen etter vg2 brønnteknikk? takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå