Awsm Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Halla. Snart dimm og planlegger å kjøpe meg et hjemmekinoanlegg for pænga. Planer er da å koble opp en pc, som bare vil bli brukt til spill og film, en 40-42" LCDtv og et surroundanlegg av noe slag, samt rikstv pakke. Planla å bruke rundt approx 20k. Trenger tips til produkter og hva slags utstyr jeg trenger for å koble alt dette sammen til en komplett hjemmekino, uten å bytte ledninger og styr for hver gang jeg vil bytte mellom pcn og rikstvpakka. Regner med det er noen her med mer teknisk innsikt enn det jeg har Ps: Trenger ikke mus,tastatur, høytalere og skjerm til pcn, da jeg har dette. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfovnet.aspx%3fplid%3d134039&plid=134039 + http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=447828 + http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=436664 Tror jeg er et ganske bra oppsett for ca 21000. Lenke til kommentar
Awsm Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Ser bra ut det, men skulle hatt en bra pc og.. Så for meg at pcn skulle koste 10k aleine, og tvn rundt 7 og hjemmekinoanlegget rundt 3k. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Ah, det var veldig utydelig i posten din. Hva slags krav har du til pcen da? Lenke til kommentar
Awsm Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Skal bare brukes til spill og film :)Ingenting annet. Lenke til kommentar
TraktorBolla Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Det er hvertfall en del penger å spare hvis du kjøper vanlig LCD-tv, og ikke LED. Unødvendig med LED-tv med mindre du er veldig avhengig av det på noen som helst måte Lenke til kommentar
TraktorBolla Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Hva pc angår, så må du nesten se deg litt rundt. Kompletts pc-bygger er jo et greit alternativ, hvor du kan bestemme akkurat hva du vil ha i pc'n. Men ellers finnes det mange bra pc'er Komplett selger også unna en del Demo-pc'er til rundt 4-5k. Mange av disse er veldig gode pc'er Endret 14. mars 2010 av TraktorBolla Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Det er hvertfall en del penger å spare hvis du kjøper vanlig LCD-tv, og ikke LED. Unødvendig med LED-tv med mindre du er veldig avhengig av det på noen som helst måte Store ord, har du sammenlignet? Lenke til kommentar
TraktorBolla Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Hvis man har satt seg et budsjett på 20000 kroner til tv, anlegg og pc så er det ikke det smarteste å kjøpe en LED-tv. Selvfølgelig hvis man synes at en FullHD LCD-tv ikke holder mål, så skjønner jeg at LED-tv er svaret. Men hvis man ser en bluray-film på vanlig LCD, så kan man jo telle nesehåra på skuespillerene, og det burde jo holde for de fleste Så for den vanlige mannen i gata med et busjett på 20000, så holder det lenge med en vanlig LCD Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Han kan jo kjøpe plasma, om det ikke fortsatt er stor fare for at bildet brenner fast? edit: Bygger han pcen selv, sparer han penger der og Endret 14. mars 2010 av Skrujernet Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Hvis man har satt seg et budsjett på 20000 kroner til tv, anlegg og pc så er det ikke det smarteste å kjøpe en LED-tv. Selvfølgelig hvis man synes at en FullHD LCD-tv ikke holder mål, så skjønner jeg at LED-tv er svaret. Men hvis man ser en bluray-film på vanlig LCD, så kan man jo telle nesehåra på skuespillerene, og det burde jo holde for de fleste Så for den vanlige mannen i gata med et busjett på 20000, så holder det lenge med en vanlig LCD Det der er tross alt noe helt annet enn det du sa først Dessuten har ikke led noe med oppløsning å gjøre, siden du trekker det frem. LED gir langt bedre farger, og ofte bedre sortnivå. Om man vil prioritere det i et oppsett til 20 000 er selvfølgelig opp til en hver, men siden trådstarter ikke klarer å spesifisere hva han skal bruke pcen til er det vanskelig å sette av pris til det. Og å si at du skal kunne spille å se film er som å si at du vil ha en bil med fire hjul som går fremover. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Det er hvertfall en del penger å spare hvis du kjøper vanlig LCD-tv, og ikke LED. Unødvendig med LED-tv med mindre du er veldig avhengig av det på noen som helst måte begynner å bli ganske lei av at folk kaller det LED tv, det heter LED LCD da den fortsatt bruker LCD panelet, er jo ikke rart at folk blir forvirra, Navn som burde bli brukt: - Plasma - LCD - LED LCD - OLED Ble veldig ot, og jeg beklager det men blir litt ilter når folk forvirrer. Tilbake til topic, tror ikke du finner pc, anlegg og høyttalere for 20k hvordan spill spiller du ? Det har mye å si for hvordan pc du skal velge. Skal du bygge pc selv eller ferdig montert ? Endret 14. mars 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Det er hvertfall en del penger å spare hvis du kjøper vanlig LCD-tv, og ikke LED. Unødvendig med LED-tv med mindre du er veldig avhengig av det på noen som helst måte begynner å bli ganske lei av at folk kaller det LED tv, det heter LED LCD da den fortsatt bruker LCD panelet, er jo ikke rart at folk blir forvirra, Navn som burde bli brukt: - Plasma - LCD - LED LCD - OLED Ble veldig ot, men blir litt ilter når folk forvirrer. Tilbake til topic, tror ikke du finner pc, anlegg og høyttalere for 20k hvordan spill spiller du ? Det har mye å si for hvordan pc du skal velge. Skal du bygge pc selv eller ferdig montert ? Hva slags! HVA SLAGS! IKKE HVORDAN; HVA SLAGS! Skal du klage på andre kan du i det minste rette deg selv først. Lenke til kommentar
TraktorBolla Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Er vel ca det samme? Den røde tråden min har hele tiden vært at det er unødvendig med LED, med mindre han har sterkt behov eller ønske for det ? Nei LED har ingenting med oppløsning å gjøre. Vanlig LCD blir opplyst av lysrør, mens LED LCD blir opplyst av LED-pærer. Derfor er LED-tv'n mye tynnere. Fordelen med LED-belysning er jo at hver eneste pixel blir opplyst hver for seg, og man da får bedre farge og sortnivå. Farge og sortnivå er jo med på å styre klarheten av bildet, så det var det jeg mente. Ikke at det er noen annen oppløsning. Det at trådstarter ikke sa det i starten, og at du nevnte LED-tv er helt greit Men siden det kommer fra at han vil ha pc,tv og anlegg til 20000, så kan det være smart å spare litt penger på å kjøpe LCD i stedet for LED? Vi er fullt klar over de forskjellig typene tv'er mr.A Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Ser ikke noe galt i å skrive hvordan i den sammenhengen, dessuten (hvis det da er en skrivefeil) hva har det med saken å gjøre ? du forstår da hva jeg mener, gjør du ikke. LED tv er noe dumt butikkene har begynt med som bare gjør det vanskelig å forstå forskjellen mellom det og OLED. Edit: her ser du han over meg blir forvirra allerede. LED tv har ikke hver enkelt pixel opplyst av led pærer det er OLED LED LCD/LED tv har LED paklys med et LCD panel ovev som gir en bedre kontrast og fargegjenngivning en det vanlige CCFL(cold cathode fluoresent light) som brukes i "vanlige" LCD tver Endret 14. mars 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
TraktorBolla Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Ser ikke noe galt i å skrive hvordan i den sammenhengen, dessuten (hvis det da er en skrivefeil) hva har det med saken å gjøre ? du forstår da hva jeg mener, gjør du ikke. LED tv er noe dumt butikkene har begynt med som bare gjør det vanskelig å forstå forskjellen mellom det og OLED. Som sagt så er vi klar over forskjellen på LED LCD og LCD-tv Greia her er vel egentlig at trådstarter skal ha en billig løsning, og at vanlig LCD-TV er et helt greit valg? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Les editn min så ser du hvorfor jeg reagerer på en sånn måte Endret 14. mars 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
TraktorBolla Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 En skrivefeil eller to kan vel aksepteres klokka 2-3 på natta ? Hovedsaken er jo at trådstarter vil ha et rimelig alternativ, og at LCD-tv da er et veldig bra alternativ Skjønner at du reagerer, og innrømmer at det er lett å bli forvirra, og å skrive feil. Men så lenge man får fram hovedsaken med innlegget, så er e jo greit Det syntes hvertfall jeg Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Ser ikke noe galt i å skrive hvordan i den sammenhengen, dessuten (hvis det da er en skrivefeil) hva har det med saken å gjøre ? du forstår da hva jeg mener, gjør du ikke. LED tv er noe dumt butikkene har begynt med som bare gjør det vanskelig å forstå forskjellen mellom det og OLED. Edit, her ser du han over meg blir forvirra allerede. LED tv har ikke hver enkelt pixel opplyst av led pærer det er OLED LED LCD/LED tv har LED paklys med et LCD panel ovev som gir en bedre kontrast og fargegjenngivning en det vanlige CCFL(cold cathode fluoresent light) som brukes i "vanlige" LCD tver Du klager på en minimal benevningsfeil, og jeg klager tilbake på en ganske kraftig gramatikkfeil. Ser ikke problemet på å skille oled og led, men enkelte kanskje gjør det. LED kan ikke brukes til å lage en tv, da leds som er små nok antageligvis ikke vil lyse sterkt nok, dessuten vil kontrollerkort og koblinger koste alt for mye. For å ikke snakke om prisen av omtrent 6.2 millioner lysdioder. Derfor er det for min del helt logisk å kalle LED-belyste tver for led-tver, da LED-tver i den forstanden du tenker ikke vil eksistere. Er jo også verdt å nevne at bakbelyste led-tver kan skru av lysdioder for visse områder for bedre sortnivå, så helt galt er det ikke. Traktorbolla: LED er atraktivt fordi det er bedre, i de fleste tilfeller mye bedre, det er derfor ikke kun om man spesifikt ønsker det, blir som å si at du bare trenger ny tv om du absolut ønsker det, en 7 år gammel lcd er like bra... Så klart, hvis pris er et spørsmål er det ikke nødvendigvis det beste valget, men å prøve å påstå at det er noe annet enn langt bedre blir bare dumt. Lenke til kommentar
TraktorBolla Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Der er jeg helt enig men her står det jo på pris, og de fleste nye LCD-tv'r er gode nok for de fleste når man har et budsjett å holde seg til, sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå