Flowlance Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Kjøpte nettopp denne cpu'en Intel Core i7 Quad 860 2,8GHz s1156 og dette hovedkortet Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156 Lurer på om jeg trenger noen form for kjølepasta, og om dette medfølger cpu'en eller hovedkortet? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Det følger med cpu, men å bruke 50,- på en god en får ned tempen et par grader på cpu. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Du skal få ett jævlig godt tips. Bestill deg en alternativ kjøler ala Noctue eller lignende som har bakplate. Da får du 1, bedre kjøler. Nr 2, du sparer deg en masse bannskap og fremtidige problemer. Årsaken er at pushpin på Intel sin stockkjøler kort og greit SUGER. De er ett helvete å feste korrekt og du kan fort kaste bort 15 minutter med banning og i verste fall ødelegge kjøleren. Med bakplate setter du bare denne til og skrur fast kjøleren med noen fjærbelastede skruer, mye mindre bannskap, og den slipper heller ikke over tid som Intel sin kan finne på å gjøre. Lenke til kommentar
Flowlance Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Hm, hvor mye koster slike kjølere? kan du linke meg til en? ^^ Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Er det en bra kjøler som kan brukes, som er bedre enn stock kjøleren og ikke trenger å demontere hovedkortet igjen ? Arne M Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 To valg på fester, enten med bakplate, best men holder ut over tid og enklest å montere, men HKet må ut. Eller nr 2, Push pin som er hva som brukes på stock kjøleren, disse kan sprette ut over tid og slites raskt og er i tillegg vanskelig å montere. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Hør på 007CD. Kjøpte meg en Noctua U12p SE2 kjøler sammen med pcen jeg mekka meg nylig og skal si den kjøler godt! Bruker heatpipe prinsipp for kjøling, noe som gjør kjøleren rimelig stor (følger med 2x120mm vifter i SE2-versjon, så de sier vel litt om størrelsen) Det er dog kvalitet tvers igjennom virker det som og vifta var en lek å montere, dog litt tidkrevende! Betalte 599, men vel verdt det, spesielt til overklokking. Og for å svare på opprinnelig spørsmål God kjølepasta er viktig ja, men pass på å ikke ta på for mye heller. Kjøleren skal jo helst ha kontakt med cpen og ikke et tykt lag med krem imellom!. Endret 19. mars 2010 av M@R7!N Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå