Gå til innhold

Skal spille gjennom hele Half-Life serien

Anbefalte innlegg

Hadde selvfølgelig tenkt å begynne med Half-Life 1, men finnes det noen expansion packs til det? Skal de installeres først i så fall? Eller etter jeg har rundet det?

Og så er det vel Half-Life 2, og så episode 1 og 2?

Har utrolig nok aldri spilt noen form for Half-Life før (bortsett fra cs og portal) og har lyst til å få med meg alt.

Takk :)

Endret av timb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Men du skriver "installer utvidelser etterhvert som du trenger de".

Poenget er jo at jeg ikke vet når jeg "trenger de" :p

Eller mener du etter at jeg har spilt Half-Life 1 ferdig?

Lenke til kommentar

Jeg mener at du først bør klare hele Half-Life serien før du begynner å installere andre "mods". Eller i hvertfall Half-Life. HL er heller ikke så dårlig. I hvertfall ikke hvis du tenker på når det kom ut. Det kan ikke sammenlignes med det som er i dag.

Lenke til kommentar

timb: Instaler og spel igjennom Half Life (1) først, deretter instaler og spel Opposing Force osv. Ikkje nødvendig å instalere alt med ein gong, sjølv om du sjølvsagt kan gjere dette om du ønskjer.

Lykke til. Sjølv om spela begynner å bli nokon år er det framleis fint mogleg å få mykje moro ut av dei.

Lenke til kommentar
Ser at det også er noe som heter Half-Life: Source

Dette er vel samme spillet, bare bedre grafikk? Vil det oppstå komplikasjoner med expansion packene i så fall?

Stemmer, Source motoren gir litt bedre grafikk og bedre fysikkmotor - samme motor som i HL 2. Rett og slett en opp-pusset versjon av det klassiske HL.

Det vil ikke oppstå komplikasjoner hvis du bruker Steam. Ellers er jeg usikker. Hvis du skal spille de "tillegs-spillene" du ha Half-Life installert, siden de bruker den gamle motoren. Det var i hvertfall sånn før.

Lenke til kommentar

anbefaler alle om å teste ut Half Life: Redemtion

om det er mod, eller et fysisk spill fra valve vet jeg ikke, men det finnes ikke i steam, så det blir nok et problem kansje?

Kjøpte en samlepakke for en del år tilbake med Half Life, Half Life: Opposing Force, half life: Redemtion og Counter Strike.

Så denne i butikken 1 gang, og aldri mere :S

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg holder også på med samme prosjekt. Kjøpte Valve Complete Pack og fikk med alle Half-Life-spillene i den. Genialt ;)

Har nå spilt Half-Life 1, Opposing Force og ble nettopp ferdig med Blue Shift. Skal nå begynne med Half-Life 2 og så ta episodene. Men jeg har også et spill som heter Half-Life 2: Lost Coast. Hvor kommer det i storylinen?

Funker fint på Windows 7, men jeg måtte stille rendereren til "D3D". Det måtte jeg ikke i XP.

Endret av Alkjeks
Lenke til kommentar

Men jeg har også et spill som heter Half-Life 2: Lost Coast. Hvor kommer det i storylinen?

Lost Coast skulle egentlig være et oppdrag som var med i Episode 2. Det kommer inn i storyen Nå Gordon er på vei til fenselet med bilen.

Lenke til kommentar

Åh, så da kan jeg bare spille episode 2 helt til jeg kommer til kapittel <sett inn kapittelnavn>, da avslutter jeg spillet med en gang og spiller igjennom Lost Coast (regner med den ikke er så lang) og så hopper tilbake igjen til der jeg var i episode 2? Anbefales dette?

Lenke til kommentar

Men jeg har også et spill som heter Half-Life 2: Lost Coast. Hvor kommer det i storylinen?

Lost Coast skulle egentlig være et oppdrag som var med i Episode 2. Det kommer inn i storyen Nå Gordon er på vei til fenselet med bilen.

Ikke Episode 2, akkurat. Du mener vel Half-Life 2?

Lenke til kommentar

Lost Coast vart vel gitt ut for å demonstrere nokre grafikkgreier som skjermkortet mitt ikkje drog nytte av? Likevel moro å kjempe seg opp bakken.

Opposing force er forresten utruleg undervurdert.

Endret av Sjur577
Lenke til kommentar

Skal si gamle Half Life minner strømmet på når jeg leste denne tråden :-D. Head Crabs, G-Man, og sentry guns. Det var tider det. Tror jeg må finne fram spillene igjen når jeg kommer hjem idag

Hvis den opprinnelige demoen til til Half Life 1 er tigjengelig vil jeg anbefale å spille gjennom den også selv om du kanskje er godt i gang med selve spillet.

Jeg ble veeeldig hektet på Team Fortress. Ah.. alle de slagene jeg utkjempet i Badlands, Dustbowl og Well. Mimre, mimre.. Merkelig nok fenget ikke Team Fortress 2 så mye.

Lenke til kommentar

Ikke Episode 2, akkurat. Du mener vel Half-Life 2?

Ja selvfølgelig mente jeg det :)

Mea culpa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...