Broseen Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Mitt hovedkort har 4 stk sata utganger. Jeg skulle gjerne hatt en til. Finnes det et produkt som fikser dette? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Ja, det finnes utvidelseskort som gir fler SATA-tilkoblinger. Disse kommer med forskjellige antall porter og forskjellig grensesnitt mot hovedkort (PCIe og PCI er vanligst). Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Her er et eksempel på et toporters kort for PCIe grensesnittet: https://prisguiden.no/produkt/45160 Det er en ide å finne ut hva slags utvidelsesporter det er på hovedkortet før du kjøper en kontroller. Det finnes også adaptere som kan koble SATA-enheter til USB. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg har dette hovedkortet: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=135917 Men et PCIe kort må jo være enkelt så lenge det er plug and play Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Windows støtter ikke dette kortet (SiI3132) uten at drivere blir lagt inn. Du blir automatisk spurt om driver og denne skal følge med på en CD som kommer med kortet. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Tenkte du på hovedkortet? Jeg har nettopp installert win 7 og ikke satt i cd`n som følger med hk. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Nei, tenkte på SATA-kortet jeg posta ei lenke til. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Nei, tenkte på SATA-kortet jeg posta ei lenke til. Kan alle typer PCI-E til SATA II kort brukes, passer alle typer til alle typer hovedkort? Jeg kunne også kanskje tenkt meg å kjøpe et sånt for å kunne koble på flere harddisker. Er det noen spesielle typer som er anbefalt? Endret 28. februar 2011 av hsvendse Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 PCI-e er PCI-e. Det eneste du må passe på er at hovedkortet ditt har PCI-e porter med rett hastighet (1x, 4x, etc.), og at det er fysisk plass inni PCen din. Du kan for eksempel ikke sette inn et PCI-e kort dersom skjermkortet er så digert at det stenger for kontakten du vil bruke. Kortet som ble linket til tidligere har som sagt allerede to S-ATA porter, og det finnes kort som har mange mange flere enn det, men da blir så klart prisen høyere også. Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 PCI-e er PCI-e. Det eneste du må passe på er at hovedkortet ditt har PCI-e porter med rett hastighet (1x, 4x, etc.), og at det er fysisk plass inni PCen din. Du kan for eksempel ikke sette inn et PCI-e kort dersom skjermkortet er så digert at det stenger for kontakten du vil bruke. Kortet som ble linket til tidligere har som sagt allerede to S-ATA porter, og det finnes kort som har mange mange flere enn det, men da blir så klart prisen høyere også. Jeg har ASUS M4A89GTD hovedkort. Hvilket sånt kort passer til det hovedkortet? Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) PCI-e er PCI-e. Det eneste du må passe på er at hovedkortet ditt har PCI-e porter med rett hastighet (1x, 4x, etc.), og at det er fysisk plass inni PCen din. Du kan for eksempel ikke sette inn et PCI-e kort dersom skjermkortet er så digert at det stenger for kontakten du vil bruke. Kortet som ble linket til tidligere har som sagt allerede to S-ATA porter, og det finnes kort som har mange mange flere enn det, men da blir så klart prisen høyere også. Jeg har ASUS M4A89GTD hovedkort. Hvilket sånt kort passer til det hovedkortet? Virker forresten disse korta med windows 7 64-bit? Windows 7 står ikke oppført der på systemkrav? Hva er forresten raid? Må jeg ha et kort med raid, eller er raid noe jeg ikke trenger? Endret 28. februar 2011 av hsvendse Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 PCI-e er PCI-e. Det eneste du må passe på er at hovedkortet ditt har PCI-e porter med rett hastighet (1x, 4x, etc.), og at det er fysisk plass inni PCen din. Du kan for eksempel ikke sette inn et PCI-e kort dersom skjermkortet er så digert at det stenger for kontakten du vil bruke. Kortet som ble linket til tidligere har som sagt allerede to S-ATA porter, og det finnes kort som har mange mange flere enn det, men da blir så klart prisen høyere også. Jeg har ASUS M4A89GTD hovedkort. Hvilket sånt kort passer til det hovedkortet? Virker forresten disse korta med windows 7 64-bit? Windows 7 står ikke oppført der på systemkrav? Kan jeg bruke et kort med PCI Specification 1.0a til det hovedkortet jeg har? Hva er forresten raid? Må jeg ha et kort med raid, eller er raid noe jeg ikke trenger? Lenke til kommentar
hsvendse Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Dette kortet må vel være et mye bedre kjøp til kr 275,- for 4 sata tilkoblinger? https://prisguiden.no/sok?pg-q=sdm+4+sata&n= Endret 28. februar 2011 av hsvendse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå