Gjest Slettet-qtXdRFbtay Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg har djuice zero fra Telenor, og har lurt på hva posten "Til Telenors MobilSvar" på fakturaen egentlig betyr. Jeg har lagt merke til gjerne er et stort antall, ca 40 i måneden, men det koster meg som regel bare et par kroner for 2-10 minutter. Jeg ringer selvsagt min egen mobilsvar langt fra så ofte, så det må vel være de gangene de telenorkundene jeg ringer til ikke tar telefonen, og jeg kommer til mobilsvar. Jeg trodde dog ikke dette var priset noe annet enn vanlig telefon-bruk, altså 89 øre i oppstart og 49 øre per minutt. men da ville det jo lagt på rundt 40 kroner i måneden, ikke 1-3 kroner... Det er forsåvidt ikke umulig at fri familie kan ha noe med saken å gjøre. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Dette er samtalene dine når du ringer til mobilsvar for å høre meldinger. Disse er priset med samme oppstarts- og minuttpris som ditt abonnement. Innkommende androp som ender hos mobilsvar betaler den som ringer deg for, så lenge du oppholder deg i Norge. Endret 6. mars 2010 av Hedonism Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Dette er samtalene dine når du ringer til mobilsvar for å høre meldinger. Disse er priset med samme oppstarts- og minuttpris som ditt abonnement. Det er den som ringer deg og ender hos mobilsvaren din som må betale for det. Men hvorfor står det rundt 40 på antall enkelte måneder? Jeg ringer maks 1-3 ganger til mobilsvar i måneden. Og hvorfor er det så billig? Feks i august 09 står det at jeg har 42 samtaler il mobilsvar, varighet 4 minutter, til 1,96kr totalt. Min abo-pris er 89 øre per samtale og 49 øre per minutt... Noe som ikke stemmer... Lenke til kommentar
mdek Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Dette er samtalene dine når du ringer til mobilsvar for å høre meldinger. Disse er priset med samme oppstarts- og minuttpris som ditt abonnement. Det er den som ringer deg og ender hos mobilsvaren din som må betale for det. Men hvorfor står det rundt 40 på antall enkelte måneder? Jeg ringer maks 1-3 ganger til mobilsvar i måneden. Og hvorfor er det så billig? Feks i august 09 står det at jeg har 42 samtaler il mobilsvar, varighet 4 minutter, til 1,96kr totalt. Min abo-pris er 89 øre per samtale og 49 øre per minutt... Noe som ikke stemmer... Skal jeg TIPPE, er antallet inkludert de som ringer deg og kommer til mobilsvar. Disse betaler du ikke for, ergo lavt beløp som tilsvarerer ca 1-2 samtaler. Sikkert en av de mange rare faktureringsrutinene til Telenor. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Det er vel ganske selvforklarende at "Til Telenors MobilSvar" betyr alle samtaler som har gått til mobilsvar. Dette inkluderer naturligvis de som har ringt deg og blitt satt over til mobilsvar. Når det er din telefon som setter over, er det også ditt abonnement som belastes og det er derfor det kommer på din faktura. Det er allikevel fullt mulig at disse samtalene er gratis fra Telenor sin side. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Det ville vel vore mest logisk om det hadde stått "Viderekobling til Telenors mobilsvar" som eiga linje, i tillegg til "Til Telenors mobilsvar", osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå