TeSp Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Hei! Jeg har tenkt litt, og jeg har vel ca funnet fram til at jeg skal oppgradere pcen min litt. ;P Har lyst på nytt kabinett og da blir det muligens dette: http://www.microplex.no/rubweb/prodpages/p...c6010w658ab.jpg Selv om folk syntes det er stygt. Men jeg må ha med en psu, og jeg vet ikke om noen gode. Den bør ikke være for bråkete. Jeg vil liksom ha kabinettet og psu'en for ca 2000kr. Så jobber jeg og tjener endel penger så ser jo jeg Half live 2 og doom 3 og cs:cz og alle de fete spillene som kommer i fremtiden. Og jeg har jo en 1900+ og den er ikke så super rask. Jeg kan jo overclokke men jeg har aldri gjort dette før så jeg har lyst til å styre meg unda hvis ingen kan forklare ordentlig da. HK mitt kan bare ha en 2500+ og jeg er at det er liten prisforskjell fra 2500+ og en 2800+. Så jeg tror jeg går for en 2800+ hvis ikke dere sier at jeg burde gjøre noe annet. Så kom jeg til å tenke på at det er jo sommeren og jeg kan egentlig vente med å kjøpe deler til etter sommerferien. Og da har det vel kommer nye prosessorer og alt mulig. Kommer det nye prosessorer som jeg burde vente med å kjøpe? Og burde jeg oppgradere eller ikke? Så hvilken AMD/intell prosessor burde jeg kjøpe hvis jeg skal kjøpe nå? Og hvilket HK? Men burde jeg vente eller ikke? Lenke til kommentar
-FusioN- Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Du burde kjøpe AMD Athlon xp 2500+ DRIT FORT! Ukens tilbud på komplett.no nu! Går ut på Mandag! Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 PC'en din er mer enn brukbar foreløbig så jeg ville ikke kjøpt noe nytt enda, før disse nye spillene kommer ut og at du eventuelt merker at PC'en blir for dårlig. Nytt kabinett og PSU er jo en annen ting. Kabinettet du har valgt er ikke blandt mine favoritter, skal du ha Lian-Li ville jeg heller valgt et vanlig PC60/61 men det er jo en absolutt smaksak. Av PSU'er på Microplex er Antec og Enermax to av de bedre, da særlig Antec. For å ha litt å gå på i fremtiden ville jeg satset på en PSU på 400W+ Hvis du likevel bestemmer deg for å kjøpe nytt nå er dette to gode alternativer: AMD: Hovedkort: 1027,- Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA - nForce2SPP/MCP2-T/Ultra 400, ATX,1394 Prosessor: 750,- AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus - Socket A (Barton) prosessor, 512kb Prosessorkjøler: 395,- (fra Microplex) A1607: Thermaltake CPU-kjøler, "Volcano 11" - SocketA/FC-PGA Minne: 2 x 827 = 1654,- TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond - 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) Totalt 3826,- + frakt fra Komplett og Microplex. Dette systemet skal være meget fra til overklokking da du skal uten problemer få CPU opp på XP3000+ nivå. Intel: Hovedkort: 1395,- Asus P4P800/DELUXE Hovedkort S478/800mhz - I865PE,SATA,LYD,ATA133, GbLAN, IEEE1394 Prosessor: 1819,- Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC800 - Socket PGA478, 512kB "Northwood" Minne: 2 x 827 = 1654,- TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond - 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) Totalt 4868,- + frakt fra Komplett. Dette gir noenlunde samme ytelse som AMD oppsettet, men er noe mer fremtidsrettet iom at Asus annonserer med at man kan bruke Prescott prosessorer på dette hovedkortet. Dessuten er dette også en meget bra overklokker. Har lest at du kan klare 3.0 GHz med denne prosessoren med boxed viften. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Hmmmm. Fint at du skrev opp det jeg evt skal kjøpe. Men dere sier noe. Pcen min duger den liksom. Men som pappa sier pengene mine brenner opp i lommeboka. Jeg kan ikke ha penger mellom fingrene.. Hhehe... Han sier kanskje noe. Men jeg har tenkt litt og tror jeg venter etter sommeren. Altså når det kommer kaldere dager. Lenke til kommentar
blackburn Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Du burde kjøpe AMD Athlon xp 2500+ DRIT FORT! Ukens tilbud på komplett.no nu! Går ut på Mandag! PSData har XP2500 til 749,- pr i dag, og dette er ikke noe tilbud. Prisen kommer sannsynligvis til å falle enda mere pga at AMD nylig satte ned utsalgsprisen på bla XP2500 med ca. 30% nylig... Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Jaok! Takk, men kommer det ikke ut en ny prosessor serie fra amd eller intel? Mener jeg har lest noe om dette. Og da kommer nok prisene til å synke enda mer. Men vi får se! Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 selvfølgelig kommer det ut nye prossesorer på 4 måneder (som er det som teller, for da kommer Half Life 2 !!! ), kommer til å bestille hovedkort, CPU og minne den 20 september, da får jeg installert det til den 30. sept iallefall. jeg ville iallefall ikke oppgradert nå, med mindre du skal sitte inne helle sommeren.... EDIT: ikke nødvendigvis raskere CPU'er dah, ventet jo lenge på p4 3.2 gHz... Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Sett pengene på pappas konto og la dem være der til høster/vinteren og kanskje enda lengre. En oppgradering for deg i dag ville vært helt unødvendig! Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 ja jeg venter en stund. I noen måneder eller no. Men tingen er også at en kar skal ha seg pc. Og han syntes jeg burde selge det meste som er i maskinen min til han. Så han slipper å vente så lenge.. Hmmmz, og hvis jeg selger HK,ram, alle viftene, et g4mx som jeg har liggende, cpu. Har jeg bare skjermkort og hardisk igjen. Men hvis jeg selger hardisken, kabinett og så er det bare skjermkortet som er igjen. Så hvis jeg får solgt dette for ca, 4500kr??hmmmm ja hvor mye ville dere solgt maskinen min for uten mus,tastatut, skjermkort og skjerm da. Da kan jeg lokte en oppgradfering i sommer...Men da kjøper han egentlig hele maskinen av meg.. Hehe! Hva syntes dere? Jeg kan jo få 4500kr for pcen min eller mer???... Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 IDIOT !!!!!! du betalte faktisk 10.000,- for den PC'en for 2-3 måneder siden, du selger faen ikke den PC'en enda! behold den, så oppgraderer du etter sommeren, jeg vet du ikke klarer deg uten PC i hele sommer, og det er idiotisk å kjøpe PC nå rett før sommeren, når alle de tøffe titlene kommer ut etter sommeren, for det er da folk spiller PC, som oftest.. bah, snakker du om P ??!?!?! du blir eid av en 12 åring ffs! Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 FFS! Nei, jeg kjøpte den for nesten et år siden. Ja et år siden. Alt jeg har byttet ut er ram og skjermkort. Ja jeg snakker om P! Men ja jeg så på sommeren. Han har gebursdag i august tror jeg. Og han er veldyg hypp på en pc. Så kanskje jeg selger og kjøper. FFS TX3 du burde kanskje tenbke litt påhva du skriver liksom. KJøpte den for 2-3 måneder siden a du! LOL Skjermkortet var fra desember så alt begynner å dra på åra! Så vidt jeg ser og husker har jeg ikke sagt at jeg kjøper den i sommerferien og husk ferien er laaaaang. Men hvor mye kan jeg få for pcen men med et g4mx kort? Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 heh, til P kan du få 5k for den, det er ikke så rimelig, men det veit ikke han. ja, 1900+ er sugent, men det holder i sommerferien, jeg holder meg til det jeg har sagt, oppgrader HK, ram og CPU etter sommeren, kanskje også kabinett, får jo være opp til deg.. HK mitt kan bare ha en 2500+ og jeg er at det er liten prisforskjell fra 2500+ og en 2800+. Så jeg tror jeg går for en 2800+ hvis ikke dere sier at jeg burde gjøre noe annet. prisforskjellen blir litt større siden du må slenge med nytt HK hvis du skal ha 2800+ har du forresten bestemt deg for AMD ?! Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 Ja, jeg tror det. De er stabile og fine. Har ikke hatt noen problemer med det. Men jeg vet ikke. Hva anbefaler du? BTW, i går så satt jeg ute og måtte rydde ogda fant jeg en gammel pc.. Jeg åpner opp og titter. He lol av med prosessoren og pastan og der ligger en intel pentium 1 eller no. Hehe og seff ram som er 4mb.. Hehe! Hadde vært fett å ha et kabinett med vindu også feste den gamle prosessoren på vinduet. Hadde vært litt stilig syntes jeg da. Men intel er ikke ute av hodet mitt nei. Men amd kan jo yte mer i spill osv...Og hvem bryr seg om prosessoren er varm. Nei jeg tror ikke jeg kan selge den for 5k. Han satser på å kjøpe pcfor ca 4-5k. Så 4.5k er en fin pris? Har ikke lyst til å selge og sitte uten pc da men kanskje jeg må det da. Men intell prosessorer. Jeg er ikke så oppgradert på de, kan noen bare forklare litt om de nye og hva som er det positive med de? Og hvorfor ikke kjøpe amd. Her på forumet ser jeg ikke så veldig mange gode argumenter for å være ærlig. Man ser: Intell: Dyrere (doh) Ghz som navn (tja hmmmz) Kaldere (hvem har nytte av det egentlig?) Stabil (dette er bra) Men hvordan yter den i spill i forhold til amd? Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 jeg kunne skrevet masse tull jeg "lærte" herifra, men jeg bare gir deg linken jeg... trykk her for å komme til siden Lenke til kommentar
Prowl Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 jeg har ikke så mye peiling på det dere snakka om (Tx3 og TeSp), men selge alt til P nesten er jo bare dumt....og btw. det du har begynner ikke å dra på åra det...du trenger ikke mye nytt for å kjøre HL2 fint liksom...og btw. ikke kjøp det stygge kabinettet plz... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå