varus Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hei Jeg ser en av opptakskravene på jernbaneskolen er arbeidspsykologisk test. Hvor vanskelig er det å bestå den? Er det bare å bruke sunn fornuft eller er den en sånn som få består? Lenke til kommentar
craw Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hei Jeg ser en av opptakskravene på jernbaneskolen er arbeidspsykologisk test. Hvor vanskelig er det å bestå den? Er det bare å bruke sunn fornuft eller er den en sånn som få består? Har tatt testen. Rundt halvparten består. Kansje noen flere. Blir testet i stressmestring, logisk tankegang, noe matematikk, mekanikk. Det er tidspress på besvarelsene, så man må jobe konsentrert. Testene tar 4-5 timer, og man kan trykt si at man er temmelig sliten etterpå. Lenke til kommentar
Thomor Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hei Jeg ser en av opptakskravene på jernbaneskolen er arbeidspsykologisk test. Hvor vanskelig er det å bestå den? Er det bare å bruke sunn fornuft eller er den en sånn som få består? Hvis du går inn på tråden som her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=822553 Så er det flere innlegg som nøye går gjennom denne testen. Skal være en grundig forklaring innen de siste 20 sidene, hvis jeg husker korrekt. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Så lenge du ikke er helt loka så går det vel greit.. Hø hø hø 1 Lenke til kommentar
varus Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Okey, takk for alle svar. Skal sjekke det ut nærmere. Har litt dårlig erfaring med sånne tester fordi jeg er litt ukonsentrert, men dersom halvparten kommer igjennom burde jeg ihvertfall prøve. Ett spørsmål til:) Er det gitt at man kommer inn på skolen om man består testen? Lenke til kommentar
Effon Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Okey, takk for alle svar. Skal sjekke det ut nærmere. Har litt dårlig erfaring med sånne tester fordi jeg er litt ukonsentrert, men dersom halvparten kommer igjennom burde jeg ihvertfall prøve. Ett spørsmål til:) Er det gitt at man kommer inn på skolen om man består testen? Nei, du må også gjennom intervju og helsesjekk. Lenke til kommentar
varus Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Okey, takk for alle svar. Skal sjekke det ut nærmere. Har litt dårlig erfaring med sånne tester fordi jeg er litt ukonsentrert, men dersom halvparten kommer igjennom burde jeg ihvertfall prøve. Ett spørsmål til:) Er det gitt at man kommer inn på skolen om man består testen? Nei, du må også gjennom intervju og helsesjekk. Ok, er du en av de heldige som kom igjennom da eller? Sånn cirka var sjansene dine for å komme inn? Har hørt det nesten er det samme som for jagerpilot opptaket, men det kan vel ikke stemme? Endret 7. mars 2010 av varus Lenke til kommentar
Effon Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Okey, takk for alle svar. Skal sjekke det ut nærmere. Har litt dårlig erfaring med sånne tester fordi jeg er litt ukonsentrert, men dersom halvparten kommer igjennom burde jeg ihvertfall prøve. Ett spørsmål til:) Er det gitt at man kommer inn på skolen om man består testen? Nei, du må også gjennom intervju og helsesjekk. Ok, er du en av de heldige som kom igjennom da eller? Sånn cirka var sjansene dine for å komme inn? Har hørt det nesten er det samme som for jagerpilot opptaket, men det kan vel ikke stemme? Helsesjekken er ikke all verden, noen får en liten overraskelse og finner ut at de har diabetes og dermed er utelukket. Ellers går det på hørsel og syn.Intervjuet var relativt standard. Arbeidspsykologisk er den samme som flygelederne må gjennom blant annet, og den er relativt krevende for de fleste. Ca 40% består denne. Det er ikke mulig å forberede seg på denne testen annet enn å spise godt,og møte uthvilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå