different Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Pijus, ikkje ansjå deg som ein "ekspert" berre fordi du svarer. Du er berre 14år, og har ingen utdanning. Mellom meg og Dicorn så er jeg eksperten. Han spør, jeg svarer, noe som gjør meg eksperten på området. Man trenger ikke å ha utdanning for å være en ekspert eller vite mye om fagområdet. Som Eirik Sandvik sa, jeg har gått på flere skoler, jobbet med de beste. Og det jeg lærte mest av var å jobbe med de beste og lese bøkene, ikke skolene. Trening og kosthold er allerede stort "områade" av livet mitt og ja jeg er 14 år. Jeg har lest over 20 bøker om kroppsbyggning, vektløfting, skader, kosthold, pyslogi og kroppen mer enn de fleste her. Hva om jeg hadde sagt at jeg var 30 år gammel, da hadde ingen tvilt på meg. Så lenge man kan går virkelig inn for det og interserer seg for det kan man oppnå all verdensting. Det finnes ingen logikk i at du nødvendigvis er eksperten på området fordi du svarer på spørsmål. Hvis to menn diskuterer bil, og han ene har byttet lyspærer ett par ganger, mens han andre såvidt vet hvordan man kjører, betyr det ikke at førstnevnte er eksperten. Det betyr at førstnevne kan litt mer, men har langt igjen før han er en såkalt ekspert. Og nei, man trenger ikke ha utdanning for å være ekspert. Men de fleste seriøse har det, fordi det gir dem kredibilitet. Og du kan lese så mange bøker du bare vil. Uansett om du har lest 1000 bøker, har du kun 1 år erfaring, som er ingenting i fitness bransjen. Til slutt, Pijus, hvor lenge kan man gå uten protein før man miser muskelmasse? Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Uansett, du er fremdeles berre 14. Ingen "ekspert." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå