madmats Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 har lest sticky guidene som ligger på denne forumdelen men er litt usikker på en ting: jeg har da en laptop med Vista hvis jeg kjøper en upgrade versjon av Windows 7 (home premium fra microsoft sin UK store), får en da valget om å slette og formatere systempartisjonen slik at alt legges inn fra bånn, eller MÅ man beholde systemfilene? (har ikke lyst til å gjøre det på den måten for vet at det da ofte fort kan skje mye rart i bånn av windows..) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hadde du lest her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1168911 Så ser du dette bildet: Som viser deg at kan velge mellom å oppgradere (og beholde filer etc) eller å ta en egendefinert installasjon og slette alt på disken. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 takk takk hadde nok spurt selv om jeg hadde lest guiden din der siden det ikke står noe om at installasjonsprosessen er lik på absolutt alle versjoner av windows 7. jeg hadde en mistanke om at man kun hadde det øverste valget der når man kjøper en upgrade versjon nemlig, pratet med noen som hadde fått tilsendt oppgraderingsdvd til sin OEM versjon hvor det ikke var mulig å formatere, men det kan vel ikke stemme det heller? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Høres rart ut, men det kommer jo an på om de starter installasjonen direkte fra Windows eller fra Windows 7 platen. Starter de en oppgradering via Windows, får de nok ikke opp egendefinert valget vil jeg tro. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 det kan hende ja. Hvordan verifiserer microsoft at du faktiskt har en gyldig lisens fra før av når en starter installasjon rett fra disk da, må en skrive inn produktnøkkel til vista under installasjonen da? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Den sjekker filer på disken. du trenger ikke å skrive inn noen vista/xp kode under installasjonen eller noe slikt. Og du trenger egentlig ikke å ha Windows installert en gang, ved å bruke en liten hack før du aktiverer lisensen din: http://samfunn.myhken.com/?p=939 Lenke til kommentar
madmats Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 hehe ok. takk for infoen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå