Gå til innhold

Til nordsjøen etter byggfag?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Jeg tror at dersom du forklarer for rådgiveren hva du ønsker, så burde det la seg gjøre. Det er ikke så lenge siden fristen gikk ut, så det er fortsatt tid til å gjøre endringer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men er det noen som vet hvordan en arbeidsdag på nordsjøen er?

Kommer nok helt ann på hva man jobber med, men i hvert fall har automatikere som jobber dagsskift en 12 timers dag, inkludert lunch og pauser, fra 7 til 19. Man jobber også 2/4 turnus, dvs man er 2 uker på jobb og har så 4 uker fri.

Lenke til kommentar

Hvorvidt det ordner seg kommer helt an på fylket ditt. I noen fylker er de veldig strenge (f. eks. Oslo). I andre er de ikke det. Det skal i utgangspunktet "vektige grunner" til for å få byttet etter søknadsfristen. Men tolkningen av "vektige grunner" er forskjellig. Du bor i Sør-Trøndelag?

Lenke til kommentar

Tror ikke offshore er fremtiden akkurat. Snart nedbemannes det fordi felter gå tomme.

Det skulle jeg gjerne likt å se kilder på, og da snakker jeg ikke om en artikkel i Stavanger aftenblad. Det er korrekt at den såkalte peak`en er passert, men det er fremdeles satsing på norsk sokkelt og med videre utvikling i teknologi så vil nok staten Norge få en god inntekt fra sokkelen i mange titalls år.

Når det kommer til TS. Byggfag er ikke over reprensentert offshore, men du kan alltids jobbe innen f.eks stillas. Ønsker du å jobbe for en operatør så må du nok utdanne deg innen mekanisk, elektro, automasjon, kjemi og prosess eller en ingeniørutdannelse. Du nevner automasjon som et alternativ, men da må jeg nesten si at automasjon inneholder omtrent kun elektro og mekanisk arbeid- spesielt om du skal offshore.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...