Happydevil Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg har satt kanalen til 6 via router siden men jeg finner fremdeles ikke noe nettverk på min stasjonære maskin :S Jeg aner ikke hva som kan være galt. Hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hvilken router? Hvilket nettverkskort? Har det virket før? Vi trenger mye mer info! Lenke til kommentar
Happydevil Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Det er en linksys adapter usb Og ja det er virket før. Dette skjedde bare plutselig for lenge siden og jeg aner ikke hvorfor. Nettet funket i noen sekunder nå når jeg skiftet usb port men så hoppet det ut igjen Nå kom nettverket opp igjen men det står "Windows kan ikke koble til ..." Endret 6. mars 2010 av Happydevil Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Du er fortsatt svært sparsom med informasjon. Hvilken modell har du av USB-adaperet (skal stå på den)? Har du riktige drivere? Hvilket operativsystem (og 32 kontra 64 bits)? Er det sikret eller usikret nettverk? Hvilken router? Lenke til kommentar
Happydevil Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Compact Wireless USB 2008 modell. Jeg regner med det, jeg brukte cdn som kom med den. 32 bit har jeg. Det er ett sikret nettverk og Agder Breiband bruker jeg, har fiber nettverk Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Compact Wireless USB 2008 modell. Jeg regner med det, jeg brukte cdn som kom med den. 32 bit har jeg. Det er ett sikret nettverk og Agder Breiband bruker jeg, har fiber nettverk Det er en linksys adapter usb Er det samme trådløse nettverksadapter du sikter til? Hva er modellbetegnelsen? Og Hvilket operativsystem har du? Hvilken router har du? Dette er tredje gang vi spørr. Skal du ha hjelp må du svare på de spørsmål som stilles. De blir ikke stilt fordi vi er nysjerrige - men får å kunne bistå deg. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Agder Breiband sin hjemme sentral du skal koble deg opp mot tråløst? Du må restarte den (ta strømmen på hjemme sentralen) for at det skal funke.. Endret 6. mars 2010 av taz Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Det er ett sikret nettverk... Husk at PCen må ha samme krypteringsgrad (WEP/WPA/WPA2) og samme nøkkel Ikke alle nettverkskort/driversoftware støtter alle typer alle tegn i nøkkelen. Lenke til kommentar
Happydevil Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Modellbetegnelsen på usb er WUSB54GC og jeg bruker Vista operativsystem Jeg sjekket routeren nå det står Else på den. Og jeg bruker kanal 6 og WEP som nøkkel Dette problemet skjedde bare plutselig og jeg aner ikke hvorfor. I det ene øyeblikket kan jeg se nettverket men når jeg har koblet meg til så forsvinner det etter noen sekunder Jeg er ikke til særlig hjelp siden jeg ikke vet så mye om dette men jeg prøver. Endret 6. mars 2010 av Happydevil Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Prøv uten kryptering. Virker det da, kan du gå videre. Lenke til kommentar
Happydevil Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Det har alltid vært uten kryptering Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Det har alltid vært uten kryptering Du skrev jo lenger oppe her at du bruker wep som kryptering. Endret 7. mars 2010 av arjato Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Ser du andre trådløse nettverk på maskinen din? Utelukker du om motakeren fungerer eller ikke. Har du en annen maskin å teste om du ser ditt eget nettverk med? Får du testet senderen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå