Gå til innhold

Merkelig garanti fra PS Data?


Anbefalte innlegg

Tok akkurat en tur innom psdata.no, selv om jeg egentlig ikke skal ha noe. Jeg tar en titt på "Tundra Hjemme PC" og finner der følgende:

 

"Tundra PC er produsert i Norge, og leveres med tre års garanti og fri kundestøtte (telefon/e-post) i hele PC-ens levetid."

 

Tre års garanti og fri kundestøtte i hele PC-ens levetid?? Er det ikke noe veldig galt her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Igjen et selskap som bruker garanti som reklameringstriks.

 

En garanti på 3 år har vi ikke bruk for i det hele tatt, for vi har en reklamasjonsfrist på 5 år. :)

 

Hm..er vel ærlig talt lettere å få gjennomslag for en garantisak, enn det er med en reklamasjonssak i og med at det er DU som forbruker som må bevise at varen har en produksjonsfeil som gjorde at den sluttet å fungere... Å kalle 3års garanti for reklameringstriks blir jo bare latterlig i og med at en garanti er noe produsenten gir deg, mens reklamasjonsretten er noe som du har ved lov.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Igjen et selskap som bruker garanti som reklameringstriks.

 

En garanti på 3 år har vi ikke bruk for i det hele tatt, for vi har en reklamasjonsfrist på 5 år. :)

 

Hm..er vel ærlig talt lettere å få gjennomslag for en garantisak, enn det er med en reklamasjonssak i og med at det er DU som forbruker som må bevise at varen har en produksjonsfeil som gjorde at den sluttet å fungere... Å kalle 3års garanti for reklameringstriks blir jo bare latterlig i og med at en garanti er noe produsenten gir deg, mens reklamasjonsretten er noe som du har ved lov.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Igjen et selskap som bruker garanti som reklameringstriks.

 

En garanti på 3 år har vi ikke bruk for i det hele tatt, for vi har en reklamasjonsfrist på 5 år. :)

 

Hm..er vel ærlig talt lettere å få gjennomslag for en garantisak, enn det er med en reklamasjonssak i og med at det er DU som forbruker som må bevise at varen har en produksjonsfeil som gjorde at den sluttet å fungere... Å kalle 3års garanti for reklameringstriks blir jo bare latterlig i og med at en garanti er noe produsenten gir deg, mens reklamasjonsretten er noe som du har ved lov.

 

Mvh

 

Ble ikke dette endret til at selger må bevise at det ikke er produksjonsfeil i forbindelse med den nye forbrukerkjøpsloven som kom i juli i fjor?

Lenke til kommentar

I de første 6 månedene regnes alle feil som å ha vært der fra varen ble kjøpt, med mindre det kan bevises at den ikke var det. Dermed er det selgers oppgave å bevise at feilen ikke var der til å begynne med. Etter de 6 månedene er det kjøpes oppgave å bevise at problemene kan spores tilbake til produksjonsdato.

 

Men selger at undersøkelsesplikt, så om du sender inne et perfekt fungerende hovedkort inn for service, MÅ butikken faktisk teste det og så selvfølgelig konkludere med at hovedkortet funker. De kan ikke nekte å undersøke hovedkortet, fordi vanlige kunder har ikke kunnskaper nok til å finne ut av slike ting. Regninga kommer også da selvfølgelig til deg om det ikke ble funnet noen feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...