MaxCPU Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Tok akkurat en tur innom psdata.no, selv om jeg egentlig ikke skal ha noe. Jeg tar en titt på "Tundra Hjemme PC" og finner der følgende: "Tundra PC er produsert i Norge, og leveres med tre års garanti og fri kundestøtte (telefon/e-post) i hele PC-ens levetid." Tre års garanti og fri kundestøtte i hele PC-ens levetid?? Er det ikke noe veldig galt her? Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Vel.. De mener vel at du har garanti i tre år.. Og så etter de tre årene, så har du fortsatt kundestøtte.. Men garantien vil ikke dekke eventuelle ødelagte deler utover de tre årene. Lenke til kommentar
brazir Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Tror de mener : 1. 3 års garanti 2. Fri Kundestøtte i pc'ens levetid "Hele Pc'ens levetid" er vel litt relativt da. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Igjen et selskap som bruker garanti som reklameringstriks. En garanti på 3 år har vi ikke bruk for i det hele tatt, for vi har en reklamasjonsfrist på 5 år. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Igjen et selskap som bruker garanti som reklameringstriks. En garanti på 3 år har vi ikke bruk for i det hele tatt, for vi har en reklamasjonsfrist på 5 år. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Garantien deres på 3 år dekker faktisk alle komponenter som maskinen ble levert med da du kjøpte den. Så visst prosessoren din eller noe annet f.eks ryker om 2 år og 11 måneder, så får du ny. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Igjen et selskap som bruker garanti som reklameringstriks. En garanti på 3 år har vi ikke bruk for i det hele tatt, for vi har en reklamasjonsfrist på 5 år. Hm..er vel ærlig talt lettere å få gjennomslag for en garantisak, enn det er med en reklamasjonssak i og med at det er DU som forbruker som må bevise at varen har en produksjonsfeil som gjorde at den sluttet å fungere... Å kalle 3års garanti for reklameringstriks blir jo bare latterlig i og med at en garanti er noe produsenten gir deg, mens reklamasjonsretten er noe som du har ved lov. Mvh Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Garanti er en ting, reklamasjon er en annen... husk det! En CPU skal vare i mer enn 3 år! Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Garantien deres på 3 år dekker faktisk alle komponenter som maskinen ble levert med da du kjøpte den. Så visst prosessoren din eller noe annet f.eks ryker om 2 år og 11 måneder, så får du ny. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Igjen et selskap som bruker garanti som reklameringstriks. En garanti på 3 år har vi ikke bruk for i det hele tatt, for vi har en reklamasjonsfrist på 5 år. Hm..er vel ærlig talt lettere å få gjennomslag for en garantisak, enn det er med en reklamasjonssak i og med at det er DU som forbruker som må bevise at varen har en produksjonsfeil som gjorde at den sluttet å fungere... Å kalle 3års garanti for reklameringstriks blir jo bare latterlig i og med at en garanti er noe produsenten gir deg, mens reklamasjonsretten er noe som du har ved lov. Mvh Lenke til kommentar
Mordar1 Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Si meg, er det NM i å skrive det samme minst 5 ganger? Si meg, er det NM i å skrive det samme minst 5 ganger? Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Igjen et selskap som bruker garanti som reklameringstriks. En garanti på 3 år har vi ikke bruk for i det hele tatt, for vi har en reklamasjonsfrist på 5 år. Hm..er vel ærlig talt lettere å få gjennomslag for en garantisak, enn det er med en reklamasjonssak i og med at det er DU som forbruker som må bevise at varen har en produksjonsfeil som gjorde at den sluttet å fungere... Å kalle 3års garanti for reklameringstriks blir jo bare latterlig i og med at en garanti er noe produsenten gir deg, mens reklamasjonsretten er noe som du har ved lov. Mvh Ble ikke dette endret til at selger må bevise at det ikke er produksjonsfeil i forbindelse med den nye forbrukerkjøpsloven som kom i juli i fjor? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 I de første 6 månedene regnes alle feil som å ha vært der fra varen ble kjøpt, med mindre det kan bevises at den ikke var det. Dermed er det selgers oppgave å bevise at feilen ikke var der til å begynne med. Etter de 6 månedene er det kjøpes oppgave å bevise at problemene kan spores tilbake til produksjonsdato. Men selger at undersøkelsesplikt, så om du sender inne et perfekt fungerende hovedkort inn for service, MÅ butikken faktisk teste det og så selvfølgelig konkludere med at hovedkortet funker. De kan ikke nekte å undersøke hovedkortet, fordi vanlige kunder har ikke kunnskaper nok til å finne ut av slike ting. Regninga kommer også da selvfølgelig til deg om det ikke ble funnet noen feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå