krimol Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 hei! holder på å lage en nettside. Men har et problem, og det er at teksten som jeg skal skrive i eine tabellen, ikkje kommer øverst slikt som i eit vanlig dokument. Den starter midt på siden! kildekode.doc Lenke til kommentar
ghstoe Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 I cellen der du har teksten setter du inn i koden det som står i fet: <td width="603" height="467" colspan="10" align="left" valign="top"> Lenke til kommentar
krimol Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 I cellen der du har teksten setter du inn i koden det som står i fet: <td width="603" height="467" colspan="10" align="left" valign="top"> Tusen hjertelig takk : Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Det var forsåvidt rett før i tiden. Men nå er det mer akseptert å definere alt slikt i CSS-fila. <td id="mainarea" colspan="10"> css: #mainarea { width: 603px; text-align: left; vertical-align: top; } Men når det er sagt så ser jeg jo du benytter tabeller til design, så det er mulig jeg snakker til veggen her... 1999 ringte og ville ha tilbake html-strukturen sin... -C- Lenke til kommentar
krimol Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 hehe Har nettopp startet med hjemmesider på skolen, så har fått beskjed om å lage dem i tabeller:) Men har fått et nytt problem... Når jeg skal linke knappene mine, utvider tabellene seg slik at heile siden blir herpa! Noen som vet va jeg kan gjøre uten å dra inn tabellene? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Kan jeg få epostadressen til læreren din så jeg kan få fortelle han min mening om undervisningsopplegget hans... -C- Lenke til kommentar
ghstoe Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Tips å ikke bruke hele linknavnet som link, bruk ord som beskriver hva artikkel, siden ol representerer. Enkelte linker kan være umåtelig lange. eks: <a href="https://www.diskusjon.no/index.php?app=forums&module=post§ion=post&do=reply_post&f=76&t=1210401">Mitt svar</a> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå