Gå til innhold

Hjelp til kjøp av en spill data.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vil starte med å fortelle at jeg har lest gjennom Dyar sin post om gamer pc og poster.

 

I likhet med han er jeg også ute etter hjelp og tips til å sette opp en spille datamaskin.

 

Jeg har allerede bestilt en Samsung 27TH skjerm så kjøp av skjerm trenger jeg ikke hjelp til. Har også datamus og tastatur.

 

 

 

Mine Preferanser:

 

* Trenger oppsett til selve "kassa"

 

* Total pris ≥ 14000

 

* Så høy ytelse på skjermkort / ram / prosessor som mulig

 

* Setter stor pris på om den lager lite bråk eller en kan justere (noice control)

 

* Må være bedre en broren min sin datamaskin (Komplett Gamer i30 hos komplett.no) siden jeg skal ta fra han kjøpegleden :new_woot: .

 

* Har datamus og musematte som er bra.

Lurer også på om jeg skal gå for SSD harddisk (synes selv dem er dyre og små?)

 

 

 

Setter stor pris på kommentarer og andre forslag til "kasse" /oppsett.

 

 

Har sett litt rundt på web-shops og funnet frem til denne:

 

NetShop Free Intel 1366 PC-bygger

Konfigurer din egen maskin! m/ Win7

 

http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=123341

 

Totalpris: 13 267,-

 

* NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller

* Produksjon og testing av PC stasjonær

 

Tårn:

* Lancool PC-K56, Miditower, Sort Produsert av Lian Li

 

Strømforsyning:

* Corsair strømforsyning, TX750W 140mm vifte, faste kabler

 

Hovedkort:

* ASUS P6T SE, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, Firewire, GbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)

 

Prosessor:

* Intel Core i7 920 2,66Ghz 8MB, BOXED m/vifte 4,8GT/sec CPU

 

Minne:

* Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB, DHX+ Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24 (Bekreftet 08.03.2010)

 

Harddisk:

* Seagate 1,5TB S-ATA II 7200RPM ST31500341AS Barracuda 7200.11 32MBcache (På lager 100+)

 

Grafikkort:

* ASUS Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayP (Ubekreftet 08.03.2010)

 

* Sony DVD-brenner AD-7240S SATA RAM, sort bulk (På lager 100+)

 

* MIST tastatur, "Oghma", Aluminium, Sort (På lager 100+)

 

* Microsoft Windows 7 Ultimate OEM Norsk, 64 bit, DVD (På lager 20)

 

 

 

 

Momenter:

* Ser at kabinettet kanskje ser litt billig ut?. (for meg er støynivå det viktigste)

http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx%3fplid%3d128844&plid=128844

 

* Harddisk er kanskje ikke optimal (men blant alternativene ser jeg ikke bedre valg)

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=112477

 

*Minne har jeg ikke peiling på hva jeg har valgt(valgte det dyreste på lista :).

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=115615

 

 

På forhånd takk for alle gode poster / svar

Kan også legge meg til på msn [email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabinett

Hovedkort

CPU: denne eller denne

RAM

 

Ang. strømforsyning: gå for den modulære HX-varianten til Corsair, så sparer du deg evig kabelrot.

 

Forslag

 

Begge kabinettene regnes for veldig stillegående, med ekstremt god luftflyt. Med Silverstone Fortress og i5 750-prosessoren havner du rett rundt 13000.

 

Hvis lydnivå er alfa og omega for deg burde du iallfall spandere på deg en SSD siden den er helt lydløs. Legg inn OS/apps og et par av de mest brukte spillene, så unngår du nesten helt knatringa man ofte får fra vanlige snurredisker.

Lenke til kommentar

I forhold til de større viftene man kan finne på andre kjølere, må den nok jobbe en del hardere for å holde systemet stabilt kjølig under høy load - spesielt over tid. Dette slår fort inn på støynivået. Samtidig er de kabinettene såpass godt isolert, med en veldig fin lufstrøm, som gjør at med mindre du har en romtemp. på 30grader og har clocka systemet mer enn 12-15% burde du egentlig ikke merke noe til det.

 

Det er jo også mulig å prøve stock først, for så å ettermontere ny kjøler om den medfølgende ikke var tilfredsstillende.

Lenke til kommentar

kan du bygge selv? (er ikke vanskelig, bare les en guide eller 3 på internett og les manualen)

 

hvis du kan bygge selv, er dette noe som gir masse for pengene oppsett

 

stock vifte (de som følger med cpu) bråker en del ja, ikke ekstremt mye, men ganske mye mer enn andre vifter.

Lenke til kommentar

Med mindre du klokker, er det akkurat det samme om du går for 1333 eller 1600. Siden høyere frekvens ofte fører til både høyere latency og pris, har det egentlig ingen hensikt.

 

På den annen side er det ikke snakk om mange hundrelappene, så det får du avgjøre selv. Bare hold deg til en stabil produsent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...