sldayo Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Hei! Jeg har en PC som har vært i ustand i lang tid nå, og vil gjerne gi den noen nye deler for å få liv i den igjen, og gjøre den ganske brukbar for spilling av de nyeste spillene. Det jeg trenger litt hjelp med er å velge ut gode deler slik at jeg får mye muskler for pengene. Målet er ikke å bygge en muskelbunt, men først å fremst få liv i den slik at den gjør nytte av seg. Har prøvd å finne ut av hvilke deler jeg vil ha i flere dager nå og begynner å bli litt lei. Håper noen med erfaring kan ta en kikk. Deler jeg kan bruke: Strømforsyning - Thermaltake Toughpower 850W Prosessor - Core 2 Duo E8400 (med Tuniq Tower 120 Ultra Silent-kjøler) Minne - 2x Kingston HyperX (2 GB), CL5, PC9600, Dual Channel Kabinett - Chieftec Mesh Big Tower Deler jeg trenger: Hovedkort Grafikkort Mer minne Hovedkort: Prosessoren må kunne overklokkes til min. 4 GHz, og bør gi god IO-ytelse og god ytelse i spill. Rundt 700 kr +/- er en akseptabel pris. Helst ikke mer enn 1,000 kr men gi gjerne forslag. Er usikker på om jeg vil ha bruk for CrossFire med denne prosessoren. Jeg har sett på følgende kort: Gigabyte GA-EP45-UD3LR - Har lest at det kan bli dårlig plass til grafikkortet. ASUS P5Q SE2 - Ser ut som at strømkontakten er veldig nær plassen grafikkortet skal være. ASUS P5Q PRO Turbo - Har ikke støtte for CrossFire? (støttes likevel) Grafikkort: Har Sapphire Radeon HD 5850 i tankene. Denne kan overklokkes litt og vil da være nokså lik HD 5870 i ytelse, og gjerne overgå den i en del tilfeller. Kan tenke meg det er like før prosessoren ikke greier å henge med, men jeg tror nok en skjerm på maks 1920x1200 og nye spill (som BFBC2) vil tyne kortet litt. Minne: Forhåpentligvis vil 2x Kingston HyperX (2 GB) (PC8500, CL5, Dual Channel) passe greit/godt inn med eksisterende brikker. Begge vil da kunne kjøre på maks 1066 MHz (PC8500). Eksisterende brikker tok lett CL3-timing. Håper dette er greit, men spør gjerne om dere lurer på noe. Tusen takk på forhånd! Endret 6. mars 2010 av sldayo Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Det her ASUS P5Q Pro er regnet som meget bra. har i prinsippet all den støtte du har behov for. Lenke til kommentar
sldayo Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Tusen takk, jornboss. Er samme ASUS P5Q PRO Turbo som jeg har sett på, og fant ut nå at det har støtte for CrossFire(X) likevel (Mulig det er den som ikke er Turbo som ikke støtter CF). Flott! Tror denne er grei men er litt usikker på om 4x minnebrikker vil gjøre det vanskeligere å overklokke prosessoren så høyt som jeg ønsker. Noen som vet? Endret 6. mars 2010 av sldayo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå