Gå til innhold

Gainward 650 Xp Golden Sample/Powerpack - Intet bilde/signal

Nobu

Anbefalte innlegg

Er det noen som har hatt problemer med at kortet rett og slett ikke sender ut noe signal når man booter?

Fikk dette kortet som demovare fra komplett for snart en uke siden, fikk svar på returforespørsel i går. Skal sende kortet så snart jeg får muligheten (tirsdag).

I mellomtiden er jeg interessert i å høre om noen andre har hatt dette problemet, med dette eller noe annet skjermkort, og vet at PCen fungerer med et annet skjermkort i? Jeg kommer til å bli så sinnsvakt forbanna hvis jeg må betale 150 kr og returporto for at det kortet monger seg her og ikke der.

PCen fungerte helt normalt med mitt GF3-kort, men da jeg byttet til dette skjedde det intet på skjermen når jeg bootet. Vifta sveiv rundt på kortet så jeg, men intet kom på skjermen. Den skrudde seg ikke på slik som den skal under boot.

Prøvde et utall ganger, cleara CMOS osv osv, men intet resultat som var positivt. Satte inn mitt gamle kort og alt fungerte. Det vil vel tilsi at det er kortet og ikke systemet. Hovedkortet er et Abit NF7-S V2.0 så det skal jo ikke stå på det. Ikke PSU heller, 431W Enermax.

Ser ingen andre muligheter enn at kortet er defekt og dead on arrival. Samtidig manglet det video-in/ut kabel i pakningen, som jeg fikk ettersendt. Blir likevel litt i tvil om hvor bra stand dette kortet egentlig er i. Greit at det er demovare, kan være erstatning fra leverandør osv eller ha skrumerker, men dette er et skjermkort som dyttes inn og klikkes ut av AGP-sloten. Det er noen rare merker i kjøleribbene som går over minnet på kortet, ser ut som om noen har lagt kortet på en grusstein og trykka ned. Et par små bulker sånn, liksom. Manglet kabler, bundle virka litt ufullstending, lurer på om det mangler en manual, var bare quickstart manual i som ikke gikk på selve modellen. .

Kortet er et 128 MB 650 XP Golden Sample. At ikke jeg gikk for det forbanna Radeon 9500-kortet altså. Herregud. Forøvrig tror jeg det er den litt eldre versjonen, for denne har røde kjøleribber over og under kortet og en større sak som vifta er bygget inn i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde et slik kort jeg også en gang. Og plutselig en dag ville ikke skjermkortet sende signal når jeg startet opp. Da var det bare å få nytt skjermkort, og det fikk jeg. Så du må mest sannsynlig sende det tilbake.

Ja, må jo sende dette tilbake, kan ikke gjøre så mye annet. SKulle bruke mitt gamle kort i en annen PC, hadde alt klart, men det kunne jo ikke bli så veldig mye av den med et skjermkort i denne PCen som ikke fungerer.

Irriterende. Enda mer tid og penger bortkastet.

Lenke til kommentar
Har hatt 2 stk i løpet av et år som det har skjedd akkurat det samme med. Utrolig merkelig fenomen. Kan sitte og surre med pc`n, restarte og vips intet bilde.

Jeg kjøpte Ati i stedet denne gangen for å si det sånn

Takker for bekreftende tilbakemeldinger her...! Noen fler som vil legge til sine problemer med disse kortene? Eller tilsvarende problemer med andre skjermkort?

Kommer til å referere til denne posten i vedlegg til komplett, eventuelt quote.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...