Gå til innhold

Koster det mer å ringe fra Telenor til f.eks chess?

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg skal om en liten stund ha ny mobil, men mobilen min står på morfar (han betaler).Jeg ser at telenor ofte ikke har de mobilene jeg vil ha, eller har helt feil abbenomant priser. Men morfar sier jeg må ha telenor, fordi det koster mer å ringe til andre operatør, er det virkelig sant? :p

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har funnet ut at telenor hadde noe som heter mobilsurf, det kan legges utpå eksisternedes abbonent for 99kr pr måned, men hvor mye er 500mb med data? hvor mange youtube filmer på 5min kan jeg se? hvor mange ganger kan jeg besøke fullsiden av vg (med/uten opera mini)? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay

Fullsiden av VG ligger vel på 1-2 mb, men de har feks en egen "iphone-side" som ligger langt lavere, og er tilpasset mobiler med stor touch-skjerm. Når det gjelder youtube tror jeg det vil komme litt an på hvilken mobil du har, da de forskjellige youtube-klientene ofte har en del lavere bitrate enn om du ser på youtube.com, noe de færreste mobiler støtter.

Jeg har MobilSurf fra telenor, og er etter mitt syn et veldig godt tilbud. Jeg bruker vel alt fra 50 - 300 MB i måneden, men bruker gjerne WLAN når jeg er hjemme, da det er raskere. Bruker mobilt internett ganske mye med andre ord.

Vil anbefale deg å bestille MobilSurf, for så å prøve deg litt frem. Du kan til en hver tid sjekke hvor mange MB data du har igjen ved å sende SALDO til 1999 (gratis).

Lenke til kommentar

Fullsiden av VG ligger vel på 1-2 mb, men de har feks en egen "iphone-side" som ligger langt lavere, og er tilpasset mobiler med stor touch-skjerm. Når det gjelder youtube tror jeg det vil komme litt an på hvilken mobil du har, da de forskjellige youtube-klientene ofte har en del lavere bitrate enn om du ser på youtube.com, noe de færreste mobiler støtter.

Jeg har MobilSurf fra telenor, og er etter mitt syn et veldig godt tilbud. Jeg bruker vel alt fra 50 - 300 MB i måneden, men bruker gjerne WLAN når jeg er hjemme, da det er raskere. Bruker mobilt internett ganske mye med andre ord.

Vil anbefale deg å bestille MobilSurf, for så å prøve deg litt frem. Du kan til en hver tid sjekke hvor mange MB data du har igjen ved å sende SALDO til 1999 (gratis).

Takk for svar! :) Blir nok telenor alikavell, bare de får tilbud på nokia e55 :)

Lenke til kommentar

Siden bestefaren din tydeligvis er opptatt av at du ikke skal betale for mye, hvorfor i alle dager vil han at du skal være hos den dyreste operatøren da??????

Fordi han er god kunde der, dvs at alt av mobiler/telefoner og internett er hos telenor.I tilleg så er han redd for at dekningen er dårlig i andre selskaper (har sagt at alle de andre operatørene leier nett av enten netcom eller telenor, men har funnet ut at netcom tydeligvis hadde dårlig dekning før i tiden lol).

Men han ser seg villig til å se over alle disse tingene/jeg kan overbevise han, bare det ikke koster mer å ringe til meg :)

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay

Når han betaler regningen din, så har dere helt sikkert FriFamilie, ergo koster det ingenting å ringe hverandre så lenge du også har Telenor. Hvis dere ikke har FriFamilie bør dere opprette det :)

Når det gjelder telefon, så vil jeg anbefale E52 fremfor E55, hovedsaklig grunnet tastaturet. Det er forsåvidt en smakssak, men sånn kvasi-QWERTY er ikke min favoritt iallefall. E52 har telenor også til salgs her: http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-E52TELENOR.NO.aspx

Oppgitt: Dersom man surfer en del mellom (100 og 500MB i mnd) og har MobilSurf-pakken, så er det så vidt jeg vet ingen som slår telenor på datapriser. Iallefall for min del ville det ikke lønnet seg å byttet til en annen operatør, og det er godt mulig at det samme gjelder for chri-ot. Så blir feil å kalle det den dyreste operatøren. Når det gjelder dekning så har Telenor ganske mye bedre 3G og 3,5G dekning, noe som betyr mye om man surfer på mobilen. Det er også enkelte steder der kun telenor har mast, siden netcom ikke syns det er lønnsomt (typisk lavt befolkede steder)

Lenke til kommentar

Når han betaler regningen din, så har dere helt sikkert FriFamilie, ergo koster det ingenting å ringe hverandre så lenge du også har Telenor. Hvis dere ikke har FriFamilie bør dere opprette det :)

Når det gjelder telefon, så vil jeg anbefale E52 fremfor E55, hovedsaklig grunnet tastaturet. Det er forsåvidt en smakssak, men sånn kvasi-QWERTY er ikke min favoritt iallefall. E52 har telenor også til salgs her: http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-E52TELENOR.NO.aspx

Oppgitt: Dersom man surfer en del mellom (100 og 500MB i mnd) og har MobilSurf-pakken, så er det så vidt jeg vet ingen som slår telenor på datapriser. Iallefall for min del ville det ikke lønnet seg å byttet til en annen operatør, og det er godt mulig at det samme gjelder for chri-ot. Så blir feil å kalle det den dyreste operatøren. Når det gjelder dekning så har Telenor ganske mye bedre 3G og 3,5G dekning, noe som betyr mye om man surfer på mobilen. Det er også enkelte steder der kun telenor har mast, siden netcom ikke syns det er lønnsomt (typisk lavt befolkede steder)

Har frifamilie, men besteforeldra er ikke de jeg snakker mest med lissom :p

nja står vel egnlig mellom samsung spica, e55 eller e52, men har hørt veldig mye godt om qw,er,ty tastaturet på nokian :)

Lenke til kommentar

Veldig bra innlegg! Oppgitt viser egentlig bare inkompetanse ved det utspillet.

Til Trådstarter: Visst dere har frifamilie så vil det jo koste mer for han å ringe deg visst du bytter operatør, siden det er gratis idag. Utover det er ringeprisene ganske like sålenge du velger riktig abonnement(Frihet for de fleste).

Kan forøvrig gå god for Nokia E52, fantastisk solid og flott telefon.

Lenke til kommentar

Jeg har fått besvart spm mitt. Men så går det nå på telefon valget (kan ikke kjøpe før den 6 april). Synes e52/e55 ser fine ut, men så bruker jeg Internett mye (1-2timer om dagen) så hvordan tror dere det vil være å gå fra min Nokia 5800's 3,2 skjerm til nokia e52's 2,4 skjerm? :)

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Veldig bra innlegg! Oppgitt viser egentlig bare inkompetanse ved det utspillet.

Inkompetanse kan vel diskuteres så lenge jeg bor i en storby og har 1 GB fra Chess til 149. Dette er vel det du må betale hos Telenor for 533 MB. Dvs at jeg har nesten dobbelt så mye som Telenor tilbyr til samme pris.

Lenke til kommentar

Heldigvis er det en måned til jeg skal ha ny mobil! :p men bare så det er klart: hvis noen med telenor abbonent ringer over til meg som har netcom abbonent, samtale prisen vil bli den samme (begge veier) som om jeg hadde hatt telenor ?

lol ser at nokia e55 er billigere å kjøpe uten abb, så da kan man holde seg til telenor!

Men kan komme mange nye telefoner innen 1 måned.

Har også fått meg jobb i den lokale avisa, så får se hva jeg tjener der. Kanskje jeg får råd til å betale ekstra utgiftene selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...