Gå til innhold

Nikon D5000: Hvordan få endret lukkertiden?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett kamera på S også justerer du tiden med hjulet bak.Når det står f.eks 2" betyr det 2 sekunder.

Men for å ta biler, må du sette det på M slik at kameraet ikke prøver å få riktig eksponering, sett på M og bruk en liten blenderåpning (prøv f11) og lang lukkertid.

Skal bilene bare bli streker trenger du lang lukkertid, så du må ta det når det er mørkt ute (hvis ikke blir bildet bare hvitt, eller veldig lyst), sett kamera på stativ og prøv deg litt frem på lukkertider, tipper du må ned på endel sekunder, litt ann på hastighet på bilene.

Lenke til kommentar

D5000 har vel også innebygd guide og hjelpefunksjonalitet i kamera. Anbefaler deg på det sterkeste å lese gjennom brukerveiledningen, den er veldig bra og inneholder masse eksempler. Har man ikke tatt i et speilrefleks og ikke kjenner prinsippene vil det være direkte tåpelig å ikke få innsikt i kameraets funksjonalitet, samt grunnprinsippene til speilrefleks.

Lenke til kommentar

Det var bare ett jævla svært ark, ingen manualbok.

Det skal da vitterligen følge med en passe stor bok med kamera. Den er vel på et par hundre sider. Har du ikke fått med den så får du kjefte på selger.

Var det ikke noe angående side-importerte Nikon og skandinavisk manual ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Var det ikke noe angående side-importerte Nikon og skandinavisk manual ?

Det er det, men da skulle de fulgt med en manual i et eller annet mer eller mindre forståelig europeisk språk. Ikke bare et stort ark...

Hmm. JEg skal levere tilbake kittet mitt idag også kjøpe d5000 med VR linse.. (det fekk jeg ikke til samme pris hos elkjøp :S)

Skal oppdatere om dere ønsker det ;)

Lykke til. Hold oss oppdatert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...