Glassflasken Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hei, hvordan endrer jeg lukkertiden til 1/2 ... hva må jeg gjøre får at bilene bare skal bli noen streker? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Sett kamera på S også justerer du tiden med hjulet bak.Når det står f.eks 2" betyr det 2 sekunder. Men for å ta biler, må du sette det på M slik at kameraet ikke prøver å få riktig eksponering, sett på M og bruk en liten blenderåpning (prøv f11) og lang lukkertid. Skal bilene bare bli streker trenger du lang lukkertid, så du må ta det når det er mørkt ute (hvis ikke blir bildet bare hvitt, eller veldig lyst), sett kamera på stativ og prøv deg litt frem på lukkertider, tipper du må ned på endel sekunder, litt ann på hastighet på bilene. Lenke til kommentar
Glassflasken Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 hvordan skifter jeg blenderåpning ? xP Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hold inne +/- knappen på toppen og juster med hjulet. Alt dette står helt sikkert i bruksanvisningen Lenke til kommentar
TGB Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 D5000 har vel også innebygd guide og hjelpefunksjonalitet i kamera. Anbefaler deg på det sterkeste å lese gjennom brukerveiledningen, den er veldig bra og inneholder masse eksempler. Har man ikke tatt i et speilrefleks og ikke kjenner prinsippene vil det være direkte tåpelig å ikke få innsikt i kameraets funksjonalitet, samt grunnprinsippene til speilrefleks. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Vi har en kjempefin guide her på forumet som forklarer blender,lukker og iso på en fin måte. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Ikke for å vere frekk, men om du ikke gidder å lese i manualen din for å finne ut desse basistingene, er kansje ikke et speilreflekskamera tingen for deg. Lenke til kommentar
Glassflasken Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Det var bare ett jævla svært ark, ingen manualbok. Å du Nautica, hvor faen står det i den tråden ? XD men takk til dere som faktisk gidder å hjelpe meg! : ) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Det var bare ett jævla svært ark, ingen manualbok. Å du Nautica, hvor faen står det i den tråden ? XD men takk til dere som faktisk gidder å hjelpe meg! : ) Det står nok ikke hvordan,men hva Lenke til kommentar
Glassflasken Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Jada, jeg vet jo hva det er :-) Takk Beklager missforståelsen! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Det var bare ett jævla svært ark, ingen manualbok. Det skal da vitterligen følge med en passe stor bok med kamera. Den er vel på et par hundre sider. Har du ikke fått med den så får du kjefte på selger. Lenke til kommentar
Glassflasken Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Hmm. JEg skal levere tilbake kittet mitt idag også kjøpe d5000 med VR linse.. (det fekk jeg ikke til samme pris hos elkjøp :S) Skal oppdatere om dere ønsker det Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Det var bare ett jævla svært ark, ingen manualbok. Det skal da vitterligen følge med en passe stor bok med kamera. Den er vel på et par hundre sider. Har du ikke fått med den så får du kjefte på selger. Var det ikke noe angående side-importerte Nikon og skandinavisk manual ? Endret 6. mars 2010 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Var det ikke noe angående side-importerte Nikon og skandinavisk manual ? Det er det, men da skulle de fulgt med en manual i et eller annet mer eller mindre forståelig europeisk språk. Ikke bare et stort ark... Hmm. JEg skal levere tilbake kittet mitt idag også kjøpe d5000 med VR linse.. (det fekk jeg ikke til samme pris hos elkjøp :S) Skal oppdatere om dere ønsker det Lykke til. Hold oss oppdatert Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Prøv og utnytt help knappen på siden av kameraet også. =) Lenke til kommentar
Glassflasken Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Heisann! Nå har jeg levert tilbake mitt Nikon D5000 18-55 Standard uten VR- linse hos elkjøp, å dro så til Expert å kjøpte Nikon D5000 med 18-55 Standard VR-linse, å bruksanvisning . Rare greier. Ganske fornøyd nå Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Lån eller kjøp deg en bok om fotografering også. Det vil nok hjelpe deg litt på vei med det du lurer på over her... Endret 6. mars 2010 av rogkas Lenke til kommentar
Glassflasken Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 ok, tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå