gerrardo Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg ga deg allerede et bevis fra Koranen, jeg kan gi deg et nytt. Al-bahar som på arabisk betyr sjø, er nevnt 32 ganger. Al-bar som betyr land, er nevnt 13 ganger. Ser du sammenhengen? 13+32 = 45. Hvor 13/45(28,8%) deler er land og 32/45(71,2%) er vann på jorda. Det er selvfølgelig ditt eget valg om du tror eller ikke, men Gud tilgir alle synder (om man virkelig vil), bortsett fra polyteisme. Jeg har enda flere bevis (hvis du vil). Dette fikk jeg i en personlig melding, etter alle innleggene jeg har lagt inn. Og ja, jeg sliter, det går utover helsa, men hva er egentlig sant? Mvh en som undrer. Lenke til kommentar
CopyDog Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hahaha Med den typen "bevis" skulle jeg kunne bevise at alle fantasi figurer jeg kan finne på er virkelige. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 men, hva mener han med dette? Lenke til kommentar
drz Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Du kan finne systemer, koder osv i omtrent alt bare man leter, se feks på shakespeares skjulte koder på NRK nett-tv. Kan komme med like mange bevis for at gud ikke finnes, og hvis du leter finner du MANGE motsetninger i så vel som koranen som bibelen. Det "hva som er sant" spørsmålet vil du aldri få et svar på. Tro er noe personlig, og det er inneforstått i ordet at det er noe en TROr på, men det betyr nødvendigvis ikke at det er sant. Barn tror jo på julenissen, tannfeen, osv. En tro er en overtro, og det er helt opp til det enkelte individ å finne ut om hva en tror på. Men en kan per dags dato ikke komme med ett eneste håndfast bevis på at en "gud" finnes/ikke finnes. edit: Hva han mener med dette? Hvem vet. Jorden består forøverig av 70.8 % vann. Tror han mener at han i koranen finner bevis for hvor mye av jorden som er landmasse/vann. Men det å diskutere med en som er veldig religiøst overbevist er dødt løp uansett. Det finnes EN sannhet, den de tror på, og alt annet er tull. Endret 6. mars 2010 av drz Lenke til kommentar
CopyDog Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Menig? det heter tilfeldighet, leter du lenge nok finner du den sammenhengen du vil, Se bare på den Bibel koden mye galskap du kan få ut av den. Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 men hva tror dere? Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg tror noen har fortalt deg at Gud finns, og at du tror på det. Lenke til kommentar
CopyDog Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg tror det du prater om er eventyr, Slutt og bry deg så mye om gud og det der. Vist det er en "gud" tror jeg han bryr seg fint lite om hva du tuller med i ditt lille ubetydelige liv uansett. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg tror det du prater om er eventyr, Slutt og bry deg så mye om gud og det der. Vist det er en "gud" tror jeg han bryr seg fint lite om hva du tuller med i ditt lille ubetydelige liv uansett. Hvorfor det... vi er 6 milliarder[?] på jordkloden og mange av oss sitter å stirrer på "dyr" som ikke engang består av 2 celler. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg er forvirret. Hva var det som skjedde nå, egentlig? Lenke til kommentar
CopyDog Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg tror det du prater om er eventyr, Slutt og bry deg så mye om gud og det der. Vist det er en "gud" tror jeg han bryr seg fint lite om hva du tuller med i ditt lille ubetydelige liv uansett. Hvorfor det... vi er 6 milliarder[?] på jordkloden og mange av oss sitter å stirrer på "dyr" som ikke engang består av 2 celler. Så du føler deg betydnings full i universets sammenheng? vi er små og ubetydelige vi sitter på en liten brøk del av et sandkorn i evigheten Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Dette er nok bare en god, gammeldags konspirasjonsteori. En tilfeldighet man kan komme borti nesten overalt så lenge man leter godt nok. Uansett, har ikke antall prosent jord og vann endret seg over tid? Eller var det kanskje koranens skjebne som bestemte at du skulle komme frem til dette akkurat i dag? Dessverre tror jeg at denne "Gud" bare er en oppdiktet skapning i folks hoder for at de skal ha noe som får dem til å føle seg trygg. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Dessverre tror jeg at denne "Gud" bare er en oppdiktet skapning i folks hoder for at de skal ha noe som får dem til å føle seg trygg. Enkelte har en annen teori: Noen fant opp Gud for å kontrollere, og så tror folk på det fordi det gir "mening" til livet. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) @Copydog - I know, universet er helt ufattelig stort og vi sitter på en bitteliten mikroskopisk ball som fyker rundt i bane sammen med andre baller rundt ett gigantisk (i forhold) kjernekraftverk som kan smelle av når som helst, samtidig kan vi bli bomardert av en milliard flygende objekter som krysser bane vår på kryss og tvers. Alt i alt en veldig "ustabil" tilværelse, men det betyr ikke at ingen ser og ingen hører. Jeg er sikker på at en amøbe (eller en eller annen ubetydlig organisme) føler seg på samme måte.. Liten og ubetydlig i forhold til sine omgivelser Enig med toro forøvrig - Relgion = makt Men disse forholdene i målestokk er vel også gjeldene i "det gyllende snitt" Endret 6. mars 2010 av Cri Lenke til kommentar
CopyDog Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hvorfor skal noen se deg og høre deg da? og vist noen ser\hører deg hva gjør denne tingen med hva den ser og hører? Kanskje "gud" har billiardvis av slike blå baller vi lever på å følge med, hvorfor betyr akkurat vi så mye? vi er jo egentlig bare avkommet til en eller annen fisk som krøp ut av havet på et tidspunkt, hører gud da på alle fiskene også? hvor går grensen til gud på hvem som er verdt tiden hans? Jeg tror ikkje på noen gud som er beskrevet i noen bok her på vår lille planet. Ser på sannsyneligheten for at en "gud" finnest som latterlig liten, er mye bedre forklaringer på hvorfor vi er her uten og måtte si at det var gud. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Om det er slik at vi er skapt i "hans bilde" så vil jeg tro at grensen mellom gud og hvem som er verdt tiden hans går på streken -->nødvendighet - blant mange andre ting (se på deg selv og så kan du se at gud er på samme måten som du er mot "han"). Sånn er i alle fall vi mennesker laget... når vi opplever noe ufattlig vondt eller uforklarlig for eksempel, så søker vi trøst og forklaring og når vi ikke trenger det så avfeier vi det (eks Gud og relgion eller vitenskap). Før du kan si at det ikke finnes en gud så kan du kansje med det samme forklare hva gud er ? En ting som er rart å tenke på er hva som egentlig var før bing-bang (om det er det man tror på) og hvorfor i det hele tatt det ble noe big-bang... er hele universet og alt som er i det skapt fra ett bitte lite sand korn.... presset sammen. Hvis det er sånn, kan det også skje andre steder.. samtidig... eller inni hverandre ? Har ikke noe godt svar på det selv Endret 6. mars 2010 av Cri Lenke til kommentar
CopyDog Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Nå snakker vi bibel igjen Som jeg sa jeg tror ikkje på noen gud som er beskrevet i en bok på vår planet, det er eventyr. Har heller ikkje sagt at gud ikkje finnest for det kan jeg ikkje bevise, det jeg kan bevise er at gudene i våre religiøse bøker er falske.. Da gjenstår det andre "guder" så da blir hele diskusjonen om skapt i "hans bilde" urelevant siden det er eventyr. Gud kan vere hva somhelst, den lille gnisten som fikk hele greia til og explodere kanskje? Endret 6. mars 2010 av CopyDog Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Til TS, jeg tror du sliter litt fordi du synes det er vanskelig å forstå at våre liv egentlig ikke betyr noenting, det er faktisk ikke noe spesielt mål eller mening med livene våre hvis man ser det i den store sammenhengen. Man blir født, lever og dør. Det er desverre realiteten med livene våre. Dette kan høres meget dystert ut, men hvis du tenker på det så har du bare denne sjansen, det vil si at de få årene du har her på jorden er det du har fått og det du har. Jeg tror det er ytterst viktig å ikke tenke på at det er noen høyere mening, det kommer bare til å gjøre deg enda mer deprimert. Gjør det beste ut av hver eneste dag, kos deg med alle livets gleder og del tiden din med folk du vil dele tiden din med, du får faktisk ikke flere sjanser! Det hjelper å tenke på hvordan du hadde det før du ble født, det er akkurat sånn du får det når du dør, er det så ille? Tenk litt på det, for det er ikke det. Kommer du deg over den kneipa om at "det må være noe mer", så kommer du til å innse at man må gjøre det beste ut av tida man har, og kose seg i den mikroskopiske tilværelsen man faktisk har her i universet. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Jeg ga deg allerede et bevis fra Koranen, jeg kan gi deg et nytt. Al-bahar som på arabisk betyr sjø, er nevnt 32 ganger. Al-bar som betyr land, er nevnt 13 ganger. Ser du sammenhengen? 13+32 = 45. Hvor 13/45(28,8%) deler er land og 32/45(71,2%) er vann på jorda. Det er selvfølgelig ditt eget valg om du tror eller ikke, men Gud tilgir alle synder (om man virkelig vil), bortsett fra polyteisme. Jeg har enda flere bevis (hvis du vil). Dette fikk jeg i en personlig melding, etter alle innleggene jeg har lagt inn. Og ja, jeg sliter, det går utover helsa, men hva er egentlig sant? Mvh en som undrer. Som jeg har foreslått for deg bør du søke viten og jeg ga deg linker til en videoserie som på et folkelig vis legger fram noen av bevisene vi har for at livet har oppstått naturlig her på jorden (i universet). Vitenskap kan ta feil og det er bevist flere ganger at vitenskapen har tatt feil. Det er ikke heksedoktorer eller religiøse fanatikere som avslører feil hos vitenskapen, det er vitenskapen selv som produserer bevis som tilsier at en hypotese eller teori ikke holder vann. Dette er basis i det som kalles vitenskap. Svært få teorier blir i dag avslørt som feilaktige må jeg innskyte. (på tross av alle som forsøker dette daglig) Hør godt etter nå: Det finnes ikke et eneste akseptert bevis mot den moderne evolusjonsteorien til dags dato. Dette betyr i klartekst forteller oss at vi nedstammer fra en apelignende skapning for mange millioner år tilbake. Dette forklarer for eksempel hvorfor koden i DNAet i en sjimpanse og et menneske bare avviker hverandre med 1-2%. Vi er nære søsken med andre ord. (faktisk nærmere en hva en hest og et esel kommer målt med DNA-likhet) Over til "bevisene" som noen har matet deg med: For det første - Andelen land og vann - Skal den beregnes i volum, masse, eller areal? For det andre - Regnes isbreene, innsjøene og elvene med i kalkulasjonen? Med andre ord er "beviset" ditt produsert av en svært uintelligent kjeltring som har som mål å lure ureflekterte personer som måtte gå på limpinnen. Trenger du flere "beviser" debunket skal du bare komme med dem. Vi er klare til å ta saken Endret 6. mars 2010 av The Metal God Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå