untouch4ble Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Har et lite problem Har oppgradert Officen min, fra 2000 til 2007, på tide med andre ord. Men jeg får ikke åpnet de gamle dokumentene min pga det som står i emnetittelen over her. Har også oppgradert PC også, så Office har aldri vært innstalert på denne pc. Hva som gjør dette? Mulig jeg får åpnet de i openoffice kanskje? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 "Får åpnet" er minst to ting. Alle versjoner av Word leser eldre wordfiler uten problemer. Du skal kunne åpne .doc-filer hvis du har Word2007 åpen og så bruker Officeknapp > Åpne. Sjekk at det funker. Hvis ikke er enten doc-filen ikke en doc-fil lenger, eller det er noe alvorlig feil med Wordinstallasjonen. Men jeg tipper det det andre, du klikker en doc-fil i Explorer e.l. og venter at Word skal åpne seg selv med filen. Skjer ikke det, er det operativsystemet ditt som ikke har fått med seg sammenhengen mellom filtype og program. Det ordnes enten i Explorer, ved reinstallasjon av Office, eller ved å registrere Office på ny via Regserver http://word.tips.net/Pages/T000316_Cant_Open_a_Word_Document_in_Windows.html Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Åpne en mappe, gå på Tools-Folder Options (i win 7 trykk Alt for å få frem denne linjen) eller åpne kontroll panel og velg Folder Options. Velg File Types, finn .doc eller legg til, og velg Word som program for å åpne. Evt. høyreklikk på filen, Open With, Choose Program, finn Word på lista, huk av for Always Use this program bla bla bla. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg var kanskje for snar med å med å "rope" om hjelp. Jeg fikk åpnet de etterhvert, men jeg måtte først åpne Word, for så å åpne filene gjennom det for å klare det. Har prøvd begge deler dere skrev uten at det hjalp. Nå åpnet jeg filene og lagret de på nytt i det "nye formatet" som det sto i beskjeden når jeg lagret det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå