KANE2009 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hei kjære forumbruker. Har per idag ett Lian Li Ex-50b diskkabinett (5x2TB Hitach disker) koblet med e-sata til hoveddatamaskinen. Siden hovedmaskinen min er en smule bråkete (iforhold til at den er på soverommet) er det ikke en maskin jeg har lyst til at skal stå og gå hele tiden. Diskkabinettet har ett raid kort som tar seg av raid-5 på hardware level, og den er dermed kompatibel med alt av hardware som har en e-sata tilkobling. Det jeg leter etter er enten en NAS med e-sata port som jeg bare kan plugge diskkabinettet inn i eller en nettverkslink type LinkStation med e-sata. Finner mange med USB 2.0 tilkobling, men de som har e-sata pleier som regel å ligge ganske høyt priset. Den skal være stillegående (dvs: mer eller mindre ikke lage noen lyd i det hele tatt), rask, ha ett greit webgrensesnitt, torrentklient, ftp klient, streaming klient og trådløs og ethernet tilkobling. Noen som har noen forslag? Eneste jeg har sett på som kunne vært aktuelt er å kjøpe en Acer Revo eller lignende mini-desktop og legge inn f.eks. FreeNas, men da er jeg uansett fort oppe i 3000,- og det synes jeg ikke det er verdt, med tanke på at du får lignende bokser med USB tilkobling for under 1000,- Setter pris på alle innspill. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Siden jeg ikke fikk NOEN hjelp her, bestemte jeg meg rett og slett til å bare bygge en liten mini server med ett mini-itx kort og freenas/amahi. Skal hente tingene idag så får vi se hvordan det blir. Første gang jeg ikke får svar på en tråd her på HW.no. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Det har gått to dager... Ta det med ro! Lenke til kommentar
Varj Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Tror ikke det fins billige nas-løsninger med e-sata, trolig derfor du ikke har fått noen svar med tips om de heller. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Tror ikke det fins billige nas-løsninger med e-sata, trolig derfor du ikke har fått noen svar med tips om de heller. Fant vel ut noe lignende. Kjøpte meg bare ett mini itx kabinett, mini itx hk med prosessor, minne og en memstick og la inn freenas. Fungerer ypperlig, er helt stillegående og gir meg mer valgrfrihet og funksjoner. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Kjører selv freenasa og har da 3 stykk av disse med en del TB som benyttes sammen med popcorn og DM og får jeg også til java på 7.0 så kan også PS3 benyttes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå